Onverwacht zwanger

Verwijderd lid
2 maanden geleden
Volgen
Hallo allemaal, Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die ook onverwacht zwanger zijn geworden? Ik en mijn vriend zijn er namelijk zaterdag(kruidvattest) en gisteren(clearblue weken test) achter gekomen dat ik nu 4 weken zwanger ben. Ik slikte vanaf mn 12e al de pil netjes iedere dag, afgelopen tijd niet ziek geweest, geen diarree gehad en de pil niet vergeten. Hierdoor komt het echt als een schok, ondanks dat we het erover hebben gehad in de 4 jaar dat we nu een relatie hebben dat we het zouden houden. We zijn bezig met samenwonen en mijn vriend heeft nu zoiets eerst dat stabiel qua samenwonen en dan pas kinderen. Echter heb ik sterk het gevoel dat ik het wil houden, maar wil wel alles afwegen. Ondanks ik altijd geroepen heb dat ik tegen medicatie of abortus ben. Het komt toch als iets heel groots opeens in ons leven, waar we eigenlijk nu nog niet voor gekozen hebben. Wel hebben we het onze moeders vertelt en die steunen ons gelukkig in elke keuze. Ook zijn we vandaag naar de dokter geweest en hebben we morgen een afspraak bij de verloskundige om te kijken hoeveel weken het is En eventuele uitleg over alle opties. Zelf vind ik dit dood eng, spannend en gaan er verschillende emoties door mn hoofd. Ik wil het graag namelijk wel houden, maar als het nu zo ver is en je nog thuis woont is het toch heel gek of het wel de juiste beslissing is. Hopelijk hebben meer van jullie hier ervaring mee op dit moment of gehad en zou ik graag via deze topic erover praten. Ik vind het namelijk allemaal best eng welke keuze dan ook, doordat het moeilijk is om erover te praten met andere hoop ik zo in contact te komen met andere die hetzelfde hebben of hebben gehad.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
19 reacties
Corinestrs
2 maanden geleden
Ik heb ervaring hiermee. Mijn eerste zwangerschap was ook erg onverwacht en behoorlijk ongepland. We waren nog maar 4 maanden samen en ik woonde in een studentenhuis. Geen moment getwijfeld: We zijn ervoor gegaan. En nu bijna 3 jaar later ben ik de gelukkigste mama op aarde! Mijn leven is veranderd, maar dit pakt niemand mij meer af! Veel vriendinnen die me niet begrepen, maar daardoor word je samen als man en vrouw heel sterk!
  • Rapporteren
LauraS-25
2 maanden geleden
Jeetje heftig. Ik kan me voorstellen dat dit je heel onzeker maakt en er allemaal gedachtes in je hoofd zitten. Eigenlijk wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat je het zelf graag wilt houden. Ik zou daarom heel dicht bij je gevoel blijven en je niet latem beïnvloeden over wat anderen wel of niet willen. Het groeit in jou buik dus jij beslist. Sterkte bij de keuze die je gaat maken. Maar sta er wel voor 100% achter.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Ik zit ook aan de pil al een hele lange tijd nu ben ik er maandag met een test van de action achter gekomen dat ik ook zwanger ben gister ook een clearblue test gedaan en daar kwam uit 1-2 heb het mijn vriend ook gelijk verteld aan de ene kant heel blij aan de andere kant ook een shock ik ben er zoiezo heel erg blij mee ik zou je adviseren kijk hoe goed Julie relatie is en al helemaal volg je gevoel
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Corinestrs
Ik heb ervaring hiermee. Mijn eerste zwangerschap was ook erg onverwacht en behoorlijk ongepland. We waren nog maar 4 maanden samen en ik woonde in een studentenhuis. Geen moment getwijfeld: We zijn ervoor gegaan. En nu bijna 3 jaar later ben ik de gelukkigste mama op aarde! Mijn leven is veranderd, maar dit pakt niemand mij meer af! Veel vriendinnen die me niet begrepen, maar daardoor word je samen als man en vrouw heel sterk!
Thaanks voor je snelle bericht. Dit geeft wat moet. Wij zijn nu 4 jaar al wel samen. Ik denk ook dat ik er sowieso al wel voor de 100% voor ga, alleen het is wel lastig dat mn vriend er echt nog niet klaar voor lijkt te zijn zegt hij. Gelukkig gaat hij wel overal mee naar toe en zal hij er ook wel zijn in alles zegt hij. Maar hij houd ook te veel rekening met wat jij al zegt dat vrienden of de omgeving het altijd blijven zien als een ongeluk. Terwijl ik mij daar niks van aantrek. Maar super fijn hoe jullie er in stonden en hopelijk gaat het voor mij/ons ook zo uitpakken😁
  • Rapporteren
zilverwenneke
2 maanden geleden
Hoi Anmcro, ik ben zelf 5weken ongepland zwanger, ik en mijn vriend zijn amper 7maand samen en wonen nog niet samen. Mijn vriend heeft ook even gedacht aan abortus. Maar dat zou ik psychisch niet aan kunnen. Ik ben al mama van een dochter van 14jaar, zij is het gevolg van een verkrachting. We hadden het al wel over kinderen gehad, en we willen allebei een kindje samen. Ik heb ook nog mijn leeftijd waar ik rekening mee moet houden, dus wij houden het kindje ☺️
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op verwijderd lid
Ik zit ook aan de pil al een hele lange tijd nu ben ik er maandag met een test van de action achter gekomen dat ik ook zwanger ben gister ook een clearblue test gedaan en daar kwam uit 1-2 heb het mijn vriend ook gelijk verteld aan de ene kant heel blij aan de andere kant ook een shock ik ben er zoiezo heel erg blij mee ik zou je adviseren kijk hoe goed Julie relatie is en al helemaal volg je gevoel
Thaanks voor je snelle reactie en advies. Bij mij kwam er 3-4 uit bij de clearbleu test. Van de ene kant ben ik ook gelukkig, maar van de andere kant ook steeds emotioneel als hij begint over weghalen. Onze relatie is best sterk, maar ook wel al wat diepe dalen gekend van allebei de kanten. Hopelijk is het sterk genoeg, want ik zou het zelfs alleen wel kunnen heb ik ook aangegeven.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op LauraS-25
Jeetje heftig. Ik kan me voorstellen dat dit je heel onzeker maakt en er allemaal gedachtes in je hoofd zitten. Eigenlijk wat ik uit het hele verhaal opmaak is dat je het zelf graag wilt houden. Ik zou daarom heel dicht bij je gevoel blijven en je niet latem beïnvloeden over wat anderen wel of niet willen. Het groeit in jou buik dus jij beslist. Sterkte bij de keuze die je gaat maken. Maar sta er wel voor 100% achter.
Super bedankt voor je lieve reactie. Ik ga dit ook zeker doen, maar omdat het opeens zo uit het niks is is het toch allemaal lastig. Ik denk ook dat ik er voor 100% voor ga.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op zilverwenneke
Hoi Anmcro, ik ben zelf 5weken ongepland zwanger, ik en mijn vriend zijn amper 7maand samen en wonen nog niet samen. Mijn vriend heeft ook even gedacht aan abortus. Maar dat zou ik psychisch niet aan kunnen. Ik ben al mama van een dochter van 14jaar, zij is het gevolg van een verkrachting. We hadden het al wel over kinderen gehad, en we willen allebei een kindje samen. Ik heb ook nog mijn leeftijd waar ik rekening mee moet houden, dus wij houden het kindje ☺️
Woow wat een verhaal super dat jullie het houden en gefeliciteerd! Hopelijk hebben wij ook snel meer zekerheid, want ik kan het psychisch denk ik ook niet aan qua abortus. Ik ben echt zorg en kind persoon. Nu dit zo onverwacht is wil ik er hopelijk echt voor gaan ondanks dat het onverwacht is:)
  • Rapporteren
Diane91
2 maanden geleden
Jeetje wat lastig lijkt me dat zeg! Hier ook niet echt gepland, maar al wel over gehad dat we het komende jaar er eens wat serieuzer over zouden gaan hebben. Ik weet dat ik nu zelf eeuwig spijt van een abortus zou hebben, maar ook dat ik het een paar jaar geleden wel gedaan zou hebben. Volg vooral je gevoel zou ik ook zeggen en laat je vooral nergens toe overhalen. Uiteindelijk komt het hoe dan ook goed dan lijkt me, als je maar doet wat jij echt wilt. Sterkte met de beslissing!
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Diane91
Jeetje wat lastig lijkt me dat zeg! Hier ook niet echt gepland, maar al wel over gehad dat we het komende jaar er eens wat serieuzer over zouden gaan hebben. Ik weet dat ik nu zelf eeuwig spijt van een abortus zou hebben, maar ook dat ik het een paar jaar geleden wel gedaan zou hebben. Volg vooral je gevoel zou ik ook zeggen en laat je vooral nergens toe overhalen. Uiteindelijk komt het hoe dan ook goed dan lijkt me, als je maar doet wat jij echt wilt. Sterkte met de beslissing!
Bedankt voor de lieve reactie. Ik/we gaan zeker ons gevoel volgen. Morgen eerst afwachten wat ze bij de verloskundige op de echo kunnen zien qua hoeveel weken het is. Dan gaan we verder kijken in onze beslissing. Gelukkig gaat mn vriend er steeds beter mee om sinds vandaag en staat hij er ook steeds meer voor open om het te houden.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Hier al 2x ongepland zwanger geraakt 1ste keer door de pil woonde toen 1 maand samen met de papa werkte niet dus ideaal was dat niet maar uit eindelijk is het gelukt 2de keer had ik al 3jaar een spiraal en ja had toen een korte relatie en hij zag dat niet zitten en zo heb ik er alleen voor gekozen voor mijn dochter op de wereld te zitten Ben ook altijd tegen abortus geweest maar eens je voor die keuze staat dan bezie je dat wel anders
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Hier al 2x ongepland zwanger geraakt 1ste keer door de pil woonde toen 1 maand samen met de papa werkte niet dus ideaal was dat niet maar uit eindelijk is het gelukt 2de keer had ik al 3jaar een spiraal en ja had toen een korte relatie en hij zag dat niet zitten en zo heb ik er alleen voor gekozen voor mijn dochter op de wereld te zitten Ben ook altijd tegen abortus geweest maar eens je voor die keuze staat dan bezie je dat wel anders
Wow dat is ook allemaal even schrikken en niet niks. Ja precies je laatste zin:) Bedankt voor je reactie dit doet wel goed om het ook zo te bekijken.
  • Rapporteren
Baws
2 maanden geleden
Ik ben nu 4 weken ongepland zwanger. Ben pas 3 maanden samen met mijn vriend en wonen apart. Hij woont bij z'n moeder en ik woon alleen en hij is er wel vaak en heeft een sleutel. Ik wilde al een tijdje kids en overwoog ook een donor. Toen ik een relatie kreeg wist hij van mijn kinderwens en dat ik geen pil slikte (we sexten om de eisprong heen zegmaar) en dit ging sowieso al 6 jaar goed in mijn leven. Ik wist dat hij wilde wachten natuurlijk omdat we zo kort samen zijn en was echt bang toen ik het moest vertellen dat ik zwanger was. Hij ging verslagen naast me op bed zitten en hield me vast en gaf een kus en zei dat hij nergens heen ging en bleef. Nu paar dagen later heb ik het idee dat hij nog steeds niet beseft ofzo. Ik hoop dat hij bij draait als we de eerste echo hebben gehad (26e) en als alles dan goed zit. Nu praat hij er niet over en heeft het niemand verteld en ik heb al huilend paar vriendinnen en m'n zussen ingelicht! Ik moet nu ook beginnen met praten over dat hij bij me komt intrekken enzo maar weet niet echt hoe dat gesprek zal gaan... Vind wel moeilijk allemaal. Ben wel al blij dat hij lief reageerde alleen nu maar hopen dat het besef komt en ik mijn blijdschap met hem kan delen want daar is hij nog niet helaas.. Ik hou jullie wel op de hoogte
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Baws
Ik ben nu 4 weken ongepland zwanger. Ben pas 3 maanden samen met mijn vriend en wonen apart. Hij woont bij z'n moeder en ik woon alleen en hij is er wel vaak en heeft een sleutel. Ik wilde al een tijdje kids en overwoog ook een donor. Toen ik een relatie kreeg wist hij van mijn kinderwens en dat ik geen pil slikte (we sexten om de eisprong heen zegmaar) en dit ging sowieso al 6 jaar goed in mijn leven. Ik wist dat hij wilde wachten natuurlijk omdat we zo kort samen zijn en was echt bang toen ik het moest vertellen dat ik zwanger was. Hij ging verslagen naast me op bed zitten en hield me vast en gaf een kus en zei dat hij nergens heen ging en bleef. Nu paar dagen later heb ik het idee dat hij nog steeds niet beseft ofzo. Ik hoop dat hij bij draait als we de eerste echo hebben gehad (26e) en als alles dan goed zit. Nu praat hij er niet over en heeft het niemand verteld en ik heb al huilend paar vriendinnen en m'n zussen ingelicht! Ik moet nu ook beginnen met praten over dat hij bij me komt intrekken enzo maar weet niet echt hoe dat gesprek zal gaan... Vind wel moeilijk allemaal. Ben wel al blij dat hij lief reageerde alleen nu maar hopen dat het besef komt en ik mijn blijdschap met hem kan delen want daar is hij nog niet helaas.. Ik hou jullie wel op de hoogte
Knap dat je ook je verhaal hier deelt. Misschien kunnen we elkaar hier op de hoogte houden ik ben nu ook 4 weken ongepland zwanger. Hopelijk draait hij nog een beetje bij. Mijn vriend schrok ook en ik ook, want het is door de pil heen wonen beide thuis. Wel al bijna een huisje samen geregeld, maar toch. Hij haalt alles in zn hoofd wat er mis kan gaan en zeker in de relatie. Gelukkig sinds vandaag ook gesprekken met hem over als we het wel houden. We zijn vandaag ook bij de verloskundige geweest om te kijken hoever mn zwangerschap is. Hieruit konden ze nog njet veel zien. Ze zei het klopt waarschijnlijk dat je 4 weken zwanger bent. Gezien onze gesprekken nu gaat het de goede kant op, want ik wil het denk ik echt houden. En trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!
  • Rapporteren
RKD
2 maanden geleden
Mijn vriend en ik waren pas 7 maanden samen, waren nog inwonend bij mijn ouders toen wij erachter kwamen dat ik door de pil heen zwanger was geworden ( elke dag had ik een wekker voor pijn pil, dus altijd heet strict) we waren er eigenlijk beide in de wolken van ondanks de situatie. Nu bijna 5 jaar verder en zwanger van ons 2e kindje! Geloof me als ik zeg dat je altijd uitkomt met de kosten... Een kind is het zwaarste maar tegelijkertijd ook het ALLER mooiste wat er is! Liefs, K
  • Rapporteren
Baws
2 maanden geleden
Knap dat je ook je verhaal hier deelt. Misschien kunnen we elkaar hier op de hoogte houden ik ben nu ook 4 weken ongepland zwanger. Hopelijk draait hij nog een beetje bij. Mijn vriend schrok ook en ik ook, want het is door de pil heen wonen beide thuis. Wel al bijna een huisje samen geregeld, maar toch. Hij haalt alles in zn hoofd wat er mis kan gaan en zeker in de relatie. Gelukkig sinds vandaag ook gesprekken met hem over als we het wel houden. We zijn vandaag ook bij de verloskundige geweest om te kijken hoever mn zwangerschap is. Hieruit konden ze nog njet veel zien. Ze zei het klopt waarschijnlijk dat je 4 weken zwanger bent. Gezien onze gesprekken nu gaat het de goede kant op, want ik wil het denk ik echt houden. En trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dankjewel! En jij ook gefeliciteerd! Já echt he ik ga het ook houden.. Ik wacht gewoon de eerste echo af de 26e en dan laat ik wel weten hoe die reageerde of of er iets veranderd is. Nu praat hij er gewoon niet over en ben ik de enige blije ofzo.. Mijn moeder is ook sinds ook sinds 4 jaar overleden en met mijn pa heb ik niet echt altijd de beste contact gehad.. Moet het hem ook nog vertellen na de echo. Ik weet echt niet hoe. Heb de tijd en kans nog nie eens gehad om hem voor te stellen omdat we nog zo kort samen zijn... Wat moet ik zeggen? Hoi pa dit is m'n vriend en we zijn zwanger. Ahaha wtf!! Vind wel echt hoor
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Baws
Dankjewel! En jij ook gefeliciteerd! Já echt he ik ga het ook houden.. Ik wacht gewoon de eerste echo af de 26e en dan laat ik wel weten hoe die reageerde of of er iets veranderd is. Nu praat hij er gewoon niet over en ben ik de enige blije ofzo.. Mijn moeder is ook sinds ook sinds 4 jaar overleden en met mijn pa heb ik niet echt altijd de beste contact gehad.. Moet het hem ook nog vertellen na de echo. Ik weet echt niet hoe. Heb de tijd en kans nog nie eens gehad om hem voor te stellen omdat we nog zo kort samen zijn... Wat moet ik zeggen? Hoi pa dit is m'n vriend en we zijn zwanger. Ahaha wtf!! Vind wel echt hoor
Wat een lastige situatie... Wel knap dat je het houd en er zo sterk mee omgaat. Ik vond het ook lastig om het tegen onze moeders te vertellen ivm dat we schrokken en er toch over wilde praten ondanks het heel eng was. Zelf zou ik zeggen om het op een goed moment met je pa te bespreken ondanks de situatie. Het komt erg rot over qua situatie en dood eng. Maar misschien reageert je pa wel heel goed.
  • Rapporteren
Baws
2 maanden geleden
Wat een lastige situatie... Wel knap dat je het houd en er zo sterk mee omgaat. Ik vond het ook lastig om het tegen onze moeders te vertellen ivm dat we schrokken en er toch over wilde praten ondanks het heel eng was. Zelf zou ik zeggen om het op een goed moment met je pa te bespreken ondanks de situatie. Het komt erg rot over qua situatie en dood eng. Maar misschien reageert je pa wel heel goed.
Echt he já ik zit te denken moet ik hem eerst voorstellen en later zeggen of tegelijk ik weet het niet. Weet ook niet of mijn vriend dit wil en wanneer hij het aan zijn moeder wilt vertellen, haar heb ik nu wel 2x gezien dus voorstellen hoeft niet. Maar tis zo super kort. We kennen elkaar niet eens... Pfff
  • Rapporteren
Kirsten
11 dagen geleden
Ik ben sinds januari samen met m’n vriend. 2 dagen geleden zijn we er achter gekomen dat ik zwanger ben... 3-4 weken. Ik woon alleen en heb momenteel geen werk. Hij werkt wel (nu even niet met dat virus uiteraard) maar woont officieel nog thuis. Op papier dan, hij draait hier al 2 maand 50/50 voor de kosten op en is een enorme steun... omdat ik zonder werk, geld en uitkering zit is dit gewoon echt niet ideaal... ik heb 2 maand geleden mijn spiraal omwille van een infectie moeten laten verwijderen en daarna is het blijkbaar snel gegaan... hij zegt zelf dat hij er niet klaar voor is maar voor mij is een abortus geen optie... ik weet het niet meer.
  • Rapporteren