39 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even🙈

5 jaar geleden

Het is nog altijd jouw kind dus jij beslist wat je doet voor je kindje! Commentaar van anderen zou ik me niet aantrekken en ook gewoon zeggen dat je hun commentaar niet hoeft

5 jaar geleden

Ik heb bewust bij mijn oudste 2 kindjes, bij 3 maanden al laten schieten.. Dan zitten ze er niet aan, zal het ook minder snel gaan ontsteken.. en de pijn.. tja, een inenting doet ook pijn! (Uiteraard snap ik dat een oorbel niks medisch is) Beide kindjes zijn er nog altijd blij mee, en als ze het nu moesten laten schieten zou de schrik en spanning onwijs groot zijn omdat ze nu besef hebben en toen niet.. Toen we in de juwelier stonden om te laten schieten, waren er mensen die het belachelijk vonden en er ter plekke wat van zeiden.. Maar mijn man en ik trokken ons er niets van aan, want het is tenslotte ONS kind.. Je zal altijd wel commentaar krijgen betreft de opvoeding en keuzes die je als ouder maakt! Zo geef ik mijn kinderen van 3 en 4 bijvoorbeeld geen frisdrank met prik, een vriendin van mij gaf haar kindje van 1,5 al cola.. Tjaaa.. het verschil zal er altijd zijn, en gelukkig maar ook, want wat voor de 1 normaal is, is voor de ander absurd. En je hoeft niemand verantwoording af te leggen, tis jou kind!!! En daarbij als het echt uit den boze zou zijn, dan had de regering wel besloten, (oorbel/piercing = leeftijdsgrens) net zoals bij tatoo, drank enz.. Laat je niet gek maken!! Succes.

5 jaar geleden

Laat het ze later zelf kiezen..

VRIEND

5 jaar geleden

Boeie wat andere denken of vinden.

5 jaar geleden

Ach waar hebben we het over. Als ze straks gaan lopen vallen ze 30 keer per dag, dat doet zeerder dan die seconde gaatjes prikken hoor. Hier ook bij 4maanden gedaan, ook om de reden dat ze er nog niet aanzitten. Ik liep de winkel uit toen was ze het alweer vergeten. En dat verhaal van Ja ze moeten zelf de keuze maken, als ze het er straks niet mee eens is haalt ze ze er lekker uit. En wanneer kan een kind bewuste keuzes maken? Op hun 12e ook echt nog niet hoor 🤣🤣en op 16e ook niet. Ken mensen zat die op hun 16e tattoo lieten zetten en er nu spijt van hebben 🤣🤣zo blijft het. Ik ben 32 en doe nog steeds dingen waar ik later spijt van heb haha. Mn dochter van 3 is er helemaal gelukkig mee , ook met 4 maanden laten schieten.

5 jaar geleden

Ik ben helaas geen held hierin! Lig al wakker als ze ingeënt wordt dus zoek zulke dingen niet vrijwillig op 🙃.. Zou het overigens wel graag willen 😍..

5 jaar geleden

Ik lees ook even mee.. ik was er tegen mn man ook over begonnen.. bij mn oudste dochter heb ik het niet gedaan. Nu beetje spijt van.. want dan had ze er geen last van gehad. Nu wil ik het denk wel bij mn jongste doen.. zelf heb ik ze als baby al gekregen.. maar mn man die wil het niet pff haha

5 jaar geleden

Reactie op Bunnybaby

Ik heb bewust bij mijn oudste 2 kindjes, bij 3 maanden al laten schieten.. ...
Ik ben het volkomen eens met jou! Ik heb vandaag ook mijn dochtertje van 6 maandjes laten prikken (had het het liefst bij 3 maandjes gewild, maar toen zat alles dicht).. enkele seconde werk! Geen gehuil, alleen even geschrokken van dat geluidje. Ze merkt er totaal niets van en speelt even vrolijk! Ik heb er totaal geen spijt van, maar weet vrij zeker dat er kritiek zal aankomen!😂

VRIEND

5 jaar geleden

Ik vond het eerlijk gezegd super leuk om gaatjes voor mijn verjaardag te krijgen.. toen werd ik 10 ofzo. Als de dag van gister! Maar ieder voor zich natuurlijk

5 jaar geleden

Jij hebt je kindje 9 maanden gedragen, jij de bent mama, jij beslist! Waarom zou een andere meningen toe doen? Lekker uitlachen🤷🏻‍♀️ daggggg Ik heb het zelf nog niet gedaan, vind het een beetje eng, maar het is zooo mooi🥺

5 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Het is aan je kind zelf of ze gaatjes willen of niet, vind ik. Het is hun eigen lijf. Natuurlijk hebben veel vrouwen bijna standaard oorbellen, maar niet iedereen. Ik vond het zelf "vet cool", toen ik gaatjes ging prikken of, toen nog schieten, in de DA drogist🤣 toen ik 8 of 10 was ofzo.

5 jaar geleden

Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik gaatjes mocht prikken en vond dit ook heel bijzonder. Bij mij zijn ze ook ‘geschoten’ en vond mezelf super stoer en groot toen 🤣 Ik vind oorbellen, strikjes en haarbanden oid bij baby’s ook totaal niet mooi maar dat ben ik

5 jaar geleden

Hoi mama’s, Ik wacht totdat mijn dochtertje zelf interesse krijgt in oorbelletjes. Zodra zij ze wilt zal ik haar ook vertellen dat het pijn kan doen. Dus ik denk dat het pas rond 3-4 jaar wordt 😁.

5 jaar geleden

Ik vind dat mensen hun mond moeten houden tegen andere mensen (tot op zekere hoogte natuurlijk, als het op mishandeling aankomt hoop ik dat anderen ingrijpen). Wel mogen mensen een mening hebben. Die van mij is dat ik het heel ordinair vind staan bij een kleine baby tm kleuter. Ik kijk wel uit om dat tegen de ouders te ventileren omdat het mij totaal niet aangaat en vaak is het een cultuurkwestie, waar je zelf mee opgegroeid bent.

5 jaar geleden

Waar laat je de oren prikken??? Bij een juwelier?!

5 jaar geleden

Gewoon wachten totdat het kind zelf besluit dat zij gaatjes wilt. Je verminkt je kind gewoon al op de leeftijd van 3 maanden. Echt bizar.

5 jaar geleden

Ik werd zelf ook als baby geprikt! In mijn cultuur is het normaal! Doe wat je wil bespreek het met je partner en klaar! Is JULLIE kind!!

5 jaar geleden

Doe lekker wat je wilt! Het is zoals al eerder genoemd jullie kind. Ik kies er zelf voor om het niet te doen, maar he ieder z’n ding!

5 jaar geleden

Ik heb zelf als werk oorgaatjes geschoten bij lucardi. Ik zou even wachten tot ze ouder zijn. Oren groeien heel hard de 1e jaren, dus ook de oorlellen. Ik heb bij heel veel oudere meiden (die een 2e gaatje wilden) gezien dat het 1e gaagje helemaal op de verkeerde plek is gaan groeien, mede omdat ze dus als baby oorbellen hebben gekregen. Die konden dus geen 3e gaatje laten schieten en in sommige gevallen zelfs geen 2e. Ik schoot daarom niet bij kindjes onder de 3😅