Hoi! Toen de kleine geboren was zei dat kraamhulp dat z'n oortjes niet onder water mochten tijdens het badderen. Is dit nog steeds zo? (Inmiddels 12 weken) of is het niet erg dat er wat water in komt?
Uhh ik weet van niks? Bij ons is ze meteen al met de oortjes onder water gegaan...Er is ons niks vertelt mbt dat. Nu 14.5 week later gebeurd dat dus nog steeds haha.
Bij ons zei ze dat ook, maar dat was juist voordat de gehoortest werd afgenomen. Als er dan water in de oortjes zit, is die test negatiever.
Voor de rest maakte het niet uit.
Bij ons zeiden ze dat de baby het fijn vind met oortjes onder water omdat ze dat gewend zijn van in de buik, dus wij doen dit eigenlijk altijd als ze in badje gaat?!🤔
Was trouwens niet de kraamhulp thuis maar op de neonatologie afdeling in het ziekenhuis.
Inderdaad wat hier al wordt gezegd. I.v.m. de hoortest de oortjes niet onder water doen, daarna maakt het niet uit. Onze man is nu 12 weken en hij is ontspannen als hij met zijn oortjes onder water ligt
Ik probeer het ook te vermijden omdat mij dat ook verteld is door de kraamzorg😅. Nooit over nagedacht dat dat voor die gehoortest was. Maar wij gebruiken ook het drijfbedje van doomoo in bad en hier staat ook op dat de oortjes boven water moeten, dan heb je genoeg water er in zitten 🤷🏽♀️
Bij ons zei ze dat het voor een baby juist fijn is om met de oortjes onder water te komen omdat dat herinnert aan de baarmoeder waar ze ook volledig in het water waren.
Dat geldt volgens mij alleen in de kraamweek, vocht in de oortjes kan een verkeerde uitkomst geven bij de gehoortest. Wij mochten na die test haar oortjes gewoon nat laten worden (bij babyzwemmen bijv. gaat heel je baby onder water)
Volgens mij zeiden de dat jaren geleden omdat er gedacht werd dat ze dan sneller oorontsteking kregen, maar dat is niet zo. We hebben het speciaal nagevraagd in de kraamweek en het mocht inderdaad behalve de dag voor en van de gehoortest.