102 Reacties

4 jaar geleden

Mijn laatste menstruatie was 10 januari en vanaf die dag moet je tellen sta ...
Jaa zo kun je tellen idd als je niet weet wanneer je ovulatie was! Ze gaan er dan vanuit dat je ovulatie (en dus bevruchting) op dag 14 is. Mijn laatste menstruatie was ook 9-1, dan zou ik nu 7 weken en 4 dagen zijn. Maar omdat ik weet dat mijn ovulatie pas op 29-1 is was, ben ik nu 6+5.. Maar bij een eventuele echo kunnen ze het zien aan de hand van de groei.. dus ik kan uitgaan van 7,5 week, maar dan zetten ze me wss toch terug bij de echo, dus liever niet 😅

4 jaar geleden

Ik heb nu al een week af en aan een pijnlijk drukkend gevoel in mijn onderbuik, iemand hier ook last van? Vandaag bij mijn dokter geweest maar zij zegt dat dit normaal is. Ik kan soms niet blijven rechtstaat omdat het zo lastig is. 5w5d

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Ik heb nu al een week af en aan een pijnlijk drukkend gevoel in mijn onderb ...
Ja dat is heel normaal, ik ben 5wk en 6 dg en heb het ook. Mijn zus heeft het tijdens alle 3 haar zwangerschappen gehad..

4 jaar geleden

Hier ook een enorm opgezette buik. Lijk wel 20 weken zwanger.... Mijn broeken zitten ook echt niet meer lekker. Maar ben ‘pas’ 6+5 dus zwangerschapskleding lijkt me nog te voorbarig. Of niet ? Ik heb geen idee wanneer je dit eigenlijk kunt gaan dragen.

4 jaar geleden

Mijn laatste menstruatie was 10 januari en vanaf die dag moet je tellen sta ...
Dat snap ik maar sorry vind het een vaag verhaal.. 13e geprikt maar 12e innesteling? Hoe weet je dat nou en alleen 1x een vaag streepje op 21-02 verder negatief... ik hoop natuurlijk heel erg voor jou dat het na al die tijd zo is maar je hebt met wel veel “uitzondering” dingetjes hoor..

4 jaar geleden

Reactie op Manon Hendrickx

Ja dat is heel normaal, ik ben 5wk en 6 dg en heb het ook. Mijn zus heeft h ...
Bedankt dit geeft me wel geruststelling! Omdat het zo blijft aanhouden kreeg ik wel een beetje schrik. Alles is zo nieuw vind het best wel spannend!

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Ik heb nu al een week af en aan een pijnlijk drukkend gevoel in mijn onderb ...
Jazeker echt buikpijn soms in onderbuik, hele dag zeurend menstruatie achtige pijn. Maakt mij onzeker maar hoeft niks te zijn. Nu 6+2

4 jaar geleden

Reactie op kikjaa

Dat snap ik maar sorry vind het een vaag verhaal.. 13e geprikt maar 12e inn ...
Omdat ik die dag mega buikpijn had. En je kan zelf alles berekenen hoor.

4 jaar geleden

Omdat ik die dag mega buikpijn had. En je kan zelf alles berekenen hoor.
Je kunt dingen berekenen op grond van hoe het meestal gaat, maar dat klopt vaker niet dan wel.. innesteling kan bv tussen 5 en 12 dagen na ovulatie. Maar ik weet zeker dat er ook uitzonderingen zijn waarbij t eerder of later was... dus zelf bereken kan ja, als inschatting. Het is alleen nog niet zeker de waarheid dan.. Ben je al naar de dokter geweest?

4 jaar geleden

Reactie op Dootje-Do

Jazeker echt buikpijn soms in onderbuik, hele dag zeurend menstruatie achti ...
Bij mij ook menstruatie achtig pijn maar ook heel drukkend. Kan amper mijn broeken verdragen en het is niet dat mijn buik dikker staat ofzo. Moet nog tot 19 maart wachten voor een echo ik hoop nu gewoon dat dit over gaat want zo kan ik niks doen.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje29-2019

Jaa zo kun je tellen idd als je niet weet wanneer je ovulatie was! Ze gaan ...
Ik ben denk ook iets minder ver we hadden 28 januari mijn ovulatie. Dus ben 1 dag verder dan jij denk ik.

4 jaar geleden

Ik ben denk ook iets minder ver we hadden 28 januari mijn ovulatie. Dus ben ...
Maar dan is de 12e innesteling wel laat toch? De mijne was (denk ik gevoeld te hebben) de 5e al? De 12 zou 15 dagen na ovulatie zijn.. kan als uitzondering misschien wel, maar dan begint het groeien natuurlijk pas. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje29-2019

Maar dan is de 12e innesteling wel laat toch? De mijne was (denk ik gevoeld ...
Ja dat denk ik he. Misschien was de buikpijn wel ergens anders van maar ik kon me niks anders bedenken dan dat. Ik heb zelf al tig jaar een vorm van reuma waar ik dagelijks 24/7 pijn van heb en daarnaast altijd doodmoe. Sinds weken heb ik totaal geen pijn en heel veel energie. Daarom weet ik 99.9 procent zeker zwanger te zijn. Ook door de rest van de andere klachten hoor.

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Ik heb nu al een week af en aan een pijnlijk drukkend gevoel in mijn onderb ...
Ik ook veel last van. En ook bij niesen of hoesten bandenpijn

4 jaar geleden

Ja dat denk ik he. Misschien was de buikpijn wel ergens anders van maar ik ...
En die buikpijn kan ook gewoon bij de zwangerschap horen hè! We kunnen niet altijd verklaringen vinden voor wat we voelen, soms hebben we ineens buikpijn, hoofdpijn of rugpijn. Of soms zijn we zonder aanleiding misselijk, zelfs zonder zwangerschap. Spannend, hopelijk krijg je positief resultaat! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Bij mij ook menstruatie achtig pijn maar ook heel drukkend. Kan amper mijn ...
Ik herken dat je geen broek op je buik wil hebben heel erg. En menstruatiepijn is soms echt niet te doen en vervolgens weer weg. Heel apart.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje29-2019

En die buikpijn kan ook gewoon bij de zwangerschap horen hè! We kunnen niet ...
Dank je wel meis. Ik hoop woensdag terecht te kunnen. Zulke buikpijn had ik nog nooit gehad. Maar wel wat zeurderige pijn in mijn rug enz. Wel grappig dat we ongeveer even ver zijn dan.

4 jaar geleden

Reactie op Dfl

Ik ook veel last van. En ook bij niesen of hoesten bandenpijn
Hoe ver ben jij nu? Bij mij word het precies alleen maar erger. Een paar dagen geleden kon ik nog wel iets doen in het huishouden, nu vanaf ik 5 min rechtstaat moet ik terug gaan liggen van de druk/pijn. Deze nacht ook amper geslapen terwijl ik er 's nachts normaal niet zoveel last van heb. Vanavond naar de dokter maak mij teveel zorgen en voel me gewoon ellendig dat ik niets kan doen.

4 jaar geleden

Ik kan pas volgende week donderdag 12 maart terecht bij de dokter. Dus van de week nog maar weer zelf testen.

4 jaar geleden

Ik kan pas volgende week donderdag 12 maart terecht bij de dokter. Dus van ...
Jeetje dan pas, hebben ze geen bloedprik inloopuur in de ochtend? 😯