20 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook een laag gewicht. Hij is nu bijna 17 maand en weegt 10kg. Bij kind en gezin is het dus ook nooit goed en zit hij te laag op de curve. Maar k vind het erg moeilijk. Hij is levendig, speelt goed, ontwikkeld goed. Maaar ik ben die reacties in het algemeen zo beu soms.. '
2 jaar geleden
Hier vinden ze stukjes nog steeds moeilijk en weigeren dan ook echt stukjes fruit. Terwijl ze brood wel eten (wel maar 1 boterham per kind, meer willen ze niet) en stukjes banaan gaat ook erin en maispuffs maar voor de rest niks van stukjes ik ben dus nog alles aan het prakken voor hun en dan eten ze wel maar dan ook niet veel in 1x. En ze krijgen ook pap. En ze willen ook nog hun melk 2x per dag. Ze wegen hier ook nog geen 10 kilo. Volgens het cb wegen ze te weinig. Maar ik trek mij er niets van aan ze zien er niet vermagerd uit en ze krijgen eten tot hun zelf zeggen ik heb genoeg. En ze drinken ook veel water hier. Ze krijgen bijna geen suikers binnen eigenlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Mijn zoontje heeft ook een laag gewicht. Hij is nu bijna 17 maand en weegt ...
Dat is toch een mooi gewicht. Wat raar wat ze bij het CB zeggen. Het is inderdaad overal anders wat er gezegd wordt
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Dat is toch een mooi gewicht. Wat raar wat ze bij het CB zeggen. Het is ind ...
Op zich heb ik er vrede mee ja. Maar voor hen is het nooit goed. En als je vergelijkt met gewichten dat je hier soms vind is het wel 'weinig'...
Uiteindelijk mag het eten ook geen strijd worden dus ik bied aan en mijn zoontje beslist wat hij eet
2 jaar geleden
Reactie op Kellyyy17
Mijn zoontje heeft ook een laag gewicht. Hij is nu bijna 17 maand en weegt ...
Ik ben vorige week bij de huisarts geweest voor mijn zoontje van 18 maand en daar werd hij gewogen en was 12 kilo en dit vonden ze daar erg weinig.. ik schrok hier wel van dat ze dat zeiden maar hij ziet er gewoon gezond uit en inderdaad die reacties van iedereen, zo klaar mee.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 18 maand en 9kg. Ook onder alle lijnen.. Hij beweegt mega veel dus verbrand alles wat hij binnenkrijgt.. Vind ik soms wel lastig om aan te horen dat ie te licht is.. Ik bied hem genoeg aan en hij krijjgt naar mijn idee ook genoeg binnen..
Ik moet van consultatiebureau gaan bijvoeden met pap en koolhydraten.. over 2 maand weer controle.. niet genoeg aangekomen? Dan naar diëtist... Daar zit niemand op te wachten 😑
2 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Mijn zoontje is 18 maand en 9kg. Ook onder alle lijnen.. Hij beweegt mega v ...
Het is inderdaad nooit goed. Als hij gewoon gezond is en goed eet is er niks aan de hand. Ik had ook gezegd dat ik het er niet in kan proppen. Mijn dochter is ook super vrolijk en eet redelijk. Dat moeilijke eten heeft ze wel van mij. Ik was vroeger nog veel erger.
2 jaar geleden
Reactie op nicolllee
Hier ook een meisje van 1,5 jaar en weegt 9,4 kilo. Eten is echt met ups en ...
Hier ook. Blijf alles aanbieden maar ze weigert. In de ochtend een fles opvolg melk en als ze wil een boterham met boter. Fruit gaat goed. Potjes ook wel maar vers eten niet. Of ze spuugt het meteen uit of probeert het niet eens.
2 jaar geleden
Onze oudste dochter was met 2 jaar nog ieets onder de 10kg nu is ze bijna 4 en weegt ze pas 14,5 kg. Ze volgt haar eigen lijn cb heeft nooit iets gezegd over meer eten of diëtiste. Ze heeft nooit veel gegeten echt minihapjes en avondeten vrij weinig. Behalve pasta, maar ga dag echt niet steeds maken. Nu begint ze pas meer te eten en geeft ze zelf aan mama ik heb honger. Ik heb er nooit een strijd van gemaakt en het losgelaten en dacht ooit komt het wel goed en nu langzaamaan begint ze meer te eten.
2 jaar geleden
Reactie op suusnoa
Onze oudste dochter was met 2 jaar nog ieets onder de 10kg nu is ze bijna 4 ...
Dan lijkt te precies op mij. Ik heb ook vaak aan mijn ouders gevraagd hoe ze dat met mij gedaan nu ik een dochter heb die precies mij is met eten. Met mij inderdaad ook goed gekomen. Het los laten vind ik echt heel moeilijk. Maar je hebt gelijk. Strijd heeft zowiezo geen zin. En mijzelf gek maken ook niet.
2 jaar geleden
Onze dochter was een lange tijd ook wat lichter dan 'normaal'. Met 15 maanden woog ze 9 kilo en dat vonden ze bij het CB ook te weinig (ze bewoog toen ook nog haast niet. Was pas een paar weken aan het bilschuiven). Ze at daarentegen gewoon goed, dus dat vonden ze maar raar. Nu is ze 19 maanden oud en weegt ze opeens 11,5 kilo zonder dat ze meer is gaan eten o.i.d.
Ze kunnen dus ook gewoon opeens zwaarder worden 😅
Wij kregen o.a. als tips mee: volle zuivelproducten en wat meer boter en beleg op brood. Wij hebben dat echter niet gedaan omdat onze dochter gewoon goed at en vrolijk en actief was.
Dat zou ik ook als graadmeter houden: hoe ontwikkeld ze verder en is ze vrolijk/actief?
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Onze dochter was een lange tijd ook wat lichter dan 'normaal'. Met 15 maand ...
Wauw wat goed!!
Ja mijn dochter is wel super vrolijk. Loopt ook en is eigenlijk altijd wel blij. Ontwikkelt zich ook heel goed. Alleen het eten wat minder. Ik was op haar leeftijd nog veel erger. Ze weegt gelukkig al meer dan ik op haar leeftijd. Op de opvang eet ze goed. Thuis ups and downs. Meli drinkt ze niet veel. Alleen in de ochtend haar opvolg melk drinkt ze wel ongeveer 140 cc. Verder zijn het wat slokjes melk en water. Yoghurt vind ze niks. Brood eet ze met boter en soms beetje appelstroop. Ander beleg vind ze niks. Ei eet ze ook maar een paar happen soms ook niks. Groente dan een potje. Vers wilt ze niet. Bij opa en oma vaak weer wel🤷🏾♀️ bij ons niet. Pap eet ze in de avond dat eet ze gelukkig wel goed met koemelk. Fruit gaat ook prima. Ze woog paar weken geleden 7930 kilo bij het CB.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Dan lijkt te precies op mij. Ik heb ook vaak aan mijn ouders gevraagd hoe z ...
Het loslaten vond ik ook moeilijk. Het wordt steeds makkelijker om los te laten. Ik was vroeger ook zo en nu eet ik alles. En bij de opvang eet ze meer al thuis 🤔 krijg vaak te horen wow wat eet ze goed. Ik zo hebben jullie het wel over mijn dochter. Ik denk maar zo ze eet wat ze nodig heeft. Ze heeft zich ook nooit gemeld s nachts ofso dat ze honger had. Nu geeft ze het overdag ook aan.
2 jaar geleden
Reactie op suusnoa
Het loslaten vond ik ook moeilijk. Het wordt steeds makkelijker om los te l ...
Dat zeggen ze bij ons op de opvang ook. Dat ze zo goed eet. Dan denk ik ook ehh gaat het echt over mijn dochter? Want thuis is het anders.
Ja loslaten vind ik ook echt moeilijk. Zeker als ze verkouden is en dan nog minder eet. Dan ga ik mij alleen meet zorgen maken. Ik hou alles bij wanneer ze eet.