16 Reacties

2 jaar geleden

Heb je gevraagd hoe lang ze blijft huilen? Hier is het soms ook drama, maar dan is t al over op het moment dat ik in de auto stap. En heeft ze wel goed geoefend op de peutergroep?

2 jaar geleden

Reactie op Lynnm

Heb je gevraagd hoe lang ze blijft huilen? Hier is het soms ook drama, maar ...
Ze heeft 1 middag geoefend op de peutergroep. Ik heb de leidster via ouderapp vanmorgen nog een berichtje gestuurd of ze gauw getroost was en dat was gelukkig wel het geval.

2 jaar geleden

Mijn dochter is sinds deze week over naar de peutergroep en ik merk aan haar ook dat ze het nog spannend vind, ondanks dat ze al regelmatig op de peutergroep speelt. Bij mijn dochter helpt het heel erg als ze haar Nijn bij zich mag houden (haar happy horse knuffeldoekje die ze sinds de geboorte heeft). Verder heb ik geen tips, ik denk oprecht dat het even een fase is waar die kleintjes doorheen moeten 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Lynnm

Heb je gevraagd hoe lang ze blijft huilen? Hier is het soms ook drama, maar ...
Hoe gaat dat bij jullie?

2 jaar geleden

Reactie op S.A.92

Ze heeft 1 middag geoefend op de peutergroep. Ik heb de leidster via oudera ...
Oh dat is wel weinig. Mijn zoontje heeft wel 4 keer geoefend. Maar tis vaak ook uittesten en ff wennen. Voor ons is het rot met t afscheid, maar vaak zijn ze daarna snel afgeleid en gaan lekker spelen.

2 jaar geleden

Reactie op Es96

Mijn dochter is sinds deze week over naar de peutergroep en ik merk aan haa ...
Aahh het blijft spannend he! Er komt ineens ook echt van alles op ze af! Zoals je zegt: het zal hopelijk een fase zijn🙏🏼

2 jaar geleden

Mijn dochter is sinds 5 oktober overgestapt naar de peutergroep. Ze heeft daarvoor wel al een heel aantal keer gewend. Ze vond het in het begin ook spannend en moest ook huilen bij afscheid nemen. Dit terwijl ik er zelf ook werk. Ik had dit ook niet verwacht. Maar het was blijkbaar echt een kwestie van wennen, want nu vind ze het heel leuk! Ik denk echt dat het er inderdaad even bij hoort! Ze zijn ineens niet meer de grootste, maar juist de kleinste! En iedereen om hun heen loopt en rent ook. Dat is bij de baby’s natuurlijk heel anders. Het komt echt wel goed! 😘

2 jaar geleden

Hoe is het wegbrengen tijdens het wennen gegaan? Mijn dochter is vorige week over gegaan naar de peutergroep en dat gaat goed. 2x heeft ze gewend, maar wij brachten haar naar haar oude babygroep en daar bleef ze een uurtje en toen werd ze gehaald door haar nieuwe leidster. Ze vond dat in eerste instantie wel vreemd en liep pas mee toen haar oud leidster meerdere malen had gezegd dat het goed was. Was dus wel spannend voor haar maar geen huilpartij. Ik weet niet hoe het bij andere kdv's gaat maar vond dit wel een fijne manier. Vorige week heb ik haar voor het eerst meteen naar de peutergroep gebracht en dat ging goed.

2 jaar geleden

Het overstappen was bij ons ook moeilijk. Hij is 3x gaan wennen, de baby-leidster bracht hem naar de peuters. Dat ging heel goed! Maar hem zelf daar brengen was brullen 😢💔 Ons zoontje is voor de zomervakantie naar de peuters gegaan, door de vakantieperiode en gekke roosters ging het wennen langzaam. Nu gaat hij regelmatig met plezier en is het af en toe nog even jammeren. Overigens was het huilen altijd binnen een paar minuten over, dat appte de juf me altijd. Laten ze jou ook weten hoe het gaat? Het komt goed! Maar kan even duren… 🥲

2 jaar geleden

Wat super vervelend! Mijn dochter ging ook meteen na haar 2e verjaardag naar de peuters. Ze hadden heel veel geoefend en ze deed het super goed. Toen ik haar bracht was het brullen, heel hard. Hier heeft het gelukkig maar iets meer dan 1 week geduurd. Het hielp toen de leidster een sleutelhanger van joki(efteling) had. Die vindt mijn dochter geweldig, dus ze wilde kijken... heel voorzichtig ging ze kijken, kon ik haar een kus geven en weg, terwijl zij haar juf hielp met de tas wegzetten. Maar weer werden wakker in de ochtend wakker en toen zei ze dat ze wilde slapen. Dus ik zo nee he kunt niet meer slapen je moet naar het kinderdagverblijf. Zij: niet verblijf. Dus ik proberen met buiten spelen etc, maar nee. Eerste keer dat ze zegt dat ze niet wilt. Dat is dan ook wel lastig.

2 jaar geleden

Mijn dochter zit sinds 11 oktober bij de peuters. Bij ons heeft ze wel een voordeel dat ze alle juffen wel een beetje kent doordat ze samen buitenspelen. Dus van gezicht kende ze de juffen wel. Ze heeft 2x een wen ochtend gehad. Ik bracht haar naar de babygroep en rond 9:30 bracht haar juf haar naar de peuters. De eerste keer ging ze huilen toen de juf weg wilde. Maar toen is de juf gelopen tot ze ging spelen en ging de juf weg. Verder ging het super goed. En de 2e wen ochtend ging hetzelfde. Ze kent de juffen van de babygroep wel het beste dus ze gaat buiten nog vaak naar de andere juffen. Maar het vertrouwen in de juffen van de peuters gaat steeds beter. Alleen als er een invalster is die ze niet kent dan is echt wel echt huilen met wegbrengen. Maar vaak beginnen ze samen met zijn allen en dan is ook altijd een juf van de babygroep die ze goed kent en dan gaat het snel weer goed. Ze is nu echt een peutertje dat merk je wel❤️ ze heeft het nu zo goed daar. En haar beste vriendje kwam een week later dus nu weer dikke pret.

2 jaar geleden

Ik herken het gevoel! Mijn zoontje is vandaag voor de 2e keer naar de peutergroep geweest en moet ook even wennen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel even moet wennen hoor.. Krijg meteen bij het ophalen te horen dat hij nog niet uit een beker drinkt en dit echt moet gaan leren. (Thuis drinkt hij uit een tuit beker) En dat hij nog niet zo ver is als andere leeftijdsgenootjes qua spraak. Terwijl hij thuis de oren van mijn hoofd kletst en zingt. 😅 Ik heb het idee dat hij zelf daar nog niet zo op zijn plekje zit en misschien daardoor wat stiller is. Op zijn vorige groep kregen we namelijk juist te horen dat hij zo goed sprak.

2 jaar geleden

Zoontje ging met zoveel plezier altijd en sinds hij naar peuterklasje is is het drama. Huilen bij wegbrengen, maar echt overstuur. En zijn middagslaapje gaat ook opeens heel slecht. Hij sliep heel goed vanaf begin op kdv nu wordt hij wakker, gillend, huilend, helemaal over z’n toeren.

één jaar geleden

Ik kom dit topic tegen en vraag me af of er nog moeders zijn van peuters die moeite hebben met de peutergroep? Mijn zoon gaat sinds 2 wk en is alleen maar aan het huilen en moet opgehaald worden (dat wil ik ook, vind het super zielig dat hij zich daar niet prettig voelt). Het gekke is dat het wegbrengen aardig goed gaat. Ik leg hem uit dat ik weg ga, dat hij mag spelen en dat ik hem op kom halen. Maar zodra ik weg ben begint hij hard te huilen en dat stopt niet tot ik hem ophaal. Hij eet en drinkt niks, wil alleen maar bij de juf op schoot en speelt niet (met andere kinderen). Het gaat me echt aan het hart om hem zo ongelukkig te zien, vooral omdat hij het op de babygroep ontzettend naar zijn zin had. Ik vraag me af of iemand een tip heeft?

één jaar geleden

Reactie op Mama1991Anne

Ik kom dit topic tegen en vraag me af of er nog moeders zijn van peuters di ...
Mijn dochter ging baby naar dreumesgroep. Heeft ook echt moeite gehad met wennen. Gelukkig niet zo huilen. Maar eerste 3/4 weken alleen kat-uit-de-boom-kijken, niet spelen, weinig slapen. Daarna had ze haar draai helemaal gevonden! Na de kerstvakantie start ze in de peutergroep. Vrees voor hetzelfde patroon. Maar ze zal toch moeten wennen, andere optie is er op dit moment niet… Maar kan er nu wel al stress van krijgen. Maar ook dat komt vast weer goed! 🤞🏼

één jaar geleden

Reactie op Mama1991Anne

Ik kom dit topic tegen en vraag me af of er nog moeders zijn van peuters di ...
Wat ik me afvraag, wat zegt het kdv? Hebben die ideeen wat te doen? Kunnen de leidster van de babygroep helpen? Ik heb geen ervaringen voor je. Mijn zoon is ook over. Eerst wel even wat rustiger en wennen, maar dat was snel over. Nu scheelt het wrs wel dat het een kleine locatie is en hij alles leidsters daardoor al kent van bijv. buitendspelen. Ook zijn zijn grote vrienden ook door naar dezelfde groep. Gezelligheid dus. Dat zou nog wel een tip kunnen zijn. Een kindje waarmee hij een klik had in de vorige groep. Zou kunnen helpen.