10 Reacties

2 jaar geleden

Ze adviseren pas vanaf 2 jaar te beginnen met dekbedje in het ledikant en dan rustig oefenen en vaak bij 2,5 gaan ze over op een peuterbedje.

2 jaar geleden

Groter bedje zou kunnen en dan zon hekje ervoor van voor tot achter ? Dan heb je het bed al en kan je daarna gaan proberen zonder hekje ervoor tegen eruit vallen?

2 jaar geleden

Wij zitten in hetzelfde schuitje, ook weer in oktober uitgerekend van de 2e😄 Wij doen de baby de eerste maanden in het wiegje en zullen dan kijken of onze oudste al naar het peuterbedje kan, voorlopig laten we haar in het ledikantje. Mocht het dan nodig zijn kunnen we altijd nog een 2e ledikant aanschaffen.

2 jaar geleden

Ik ben bij mijn oudste met 3 jaar overgegaan naar een gewoon bed, tot die tijd leek hij de geborgenheid van het ledikantje nog erg fijn te vinden. Ook vond ik het erg handig dat toen hij eenmaal een groot bed had ook goed wist en doorhad hoe het werkte met in bed blijven en slaaptraining e.d . Ik wil dat bij mijn jongste twee ook zo doen alleen weet ik niet of de middelste net zo rustig blijft liggen als de oudste, of dat ze er op een gegeven moment uit gaat klimmen

2 jaar geleden

Advies leeftijd overgang naar grote bed is 3 jaar!

2 jaar geleden

Onze oudste probeerde rond de 22 maanden zelf uit het ledikantje te klimmen, waardoor een peuterbedje opeens de veilige optie werd. Eerste tijd hebben we voor de zekerheid een deken op de grond naast het bedje gelegd, ondanks dat het “gat” maar klein was.

2 jaar geleden

Wij hebben een meegroeibed... dit is nu een soort ledikant en kan gemakkelijk worden omgebouwd tot een peuterbed. Als er bij ons een tweede mocht komen, kan die eerst in het wiegje en daarna ook voor hem of haar een meegroeibed!

2 jaar geleden

Wij hebben meegroei bedje. Nu is ons zoontje 18 maanden en de tweede 3 maanden, dus echt te vroeg voor peuterbedje, maar ik vind het wel veilig gevoel zo..en de verantwoording van groot bed kan hij niet aan, dan gaat hij zeker weten feesten haha

2 jaar geleden

Onze 1ste dochter is met 1,5 naar peuterbed verhuisd. We hadden wel peuterbed en ledikant op har kamer maar ze wilde alleen nog maar in peuterbed en ging gelijk goed. Ik heb toevallig sinds vandaag bij ons zoontje van 1,5 het middenstuk van ledikant eruit gehaald benieuwd hoe dat gaat. Ik wil namelijk over paar maanden een groot bed voor onze dochter die wordt 4 en mss kan ons zoontje dan door naar peuterbed.

2 jaar geleden

Wij zijn met 2 jaar over gegaan naar peuterbed, goeie ervaring! Geen problemen met slapen. Hij bleef ook gewoon in bed liggen en wachten tot wij kwamen in het begin.