11 Reacties
2 jaar geleden
Hi,
Lastig onderwerp en mijn mening is als eerste dat jullie het samen doen, dus ook het leven leiden waar jij/jullie het prettigst bij voelen.
Persoonlijk zou ik er niet teveel druk op leggen. Je hoort ook vaak verhalen dat een stel er zó erg mee bezig is dat het juist niet lukt en zodra ze geen druk meer voelen het wél lukt.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou dus zelf niet zo’n punt van maken.
Ik snap de wens en je gevoel, maar het is jammer als dat ten koste gaat van je relatie toch?
VRIEND
2 jaar geleden
Eerlijk? Als ik het zo lees vind ik dat je wel een beetje overdrijf, maar dat is natuurlijk mijn mening. De eerste keer duurde het ook 6 maanden, en zover ben je nu ook. Had hij toen ook overgewicht? Je zeg hij sport niet genoeg en werkt mega veel, misschien is dat ook de reden dat hij zo veel sport? Als ik de hele dag heb gewerkt heb ik in de avond ook geen zin/puf/energie om nog te sporten.
Nogmaals dit is natuurlijk mijn mening, en ken ken jullie niet persoonlijk😊 Het komt vast goed❤️
2 jaar geleden
Ik vind eerlijk gezegd ook dat je een beetje overdrijft.. mijn man en ik zijn bij beide dochters direct zwanger geraakt (allebei hoog BMI) en nu wederom direct zwanger. Mijn man heeft een BMI boven de 40 & wilt ook afvallen, maar dit is gewoon heel lastig. Ik heb zelf ook sinds de 2de zwangerschap een BMI boven de 40, maar ben nu ook direct bij de eerste poging zwanger geraakt. Ik vind dat je de schuld nogal in zijn schoenen schuift, terwijl het bij de een gewoon wat langer duurt dan bij de ander.. elke maand is de kans 50/50, overgewicht of niet..
2 jaar geleden
Reactie op Anoniem88
Eerlijk? Als ik het zo lees vind ik dat je wel een beetje overdrijf, maar d ...
Ja ik vind het alleen maar fijn dat je eerlijk bent. Misschien doe ik dat ook wel. Denk dat er bij mij gewoon een grote angst speelt dat het niet gaat lukken voor de tweede keer en ik wilde gewoon graag een klein leeftijdsverschil. Misschien zit er al wel een langere irritatie aan zijn leefstijl en heb ik dat heel hoog in het vaandel staan waardoor er ook druk op onze relatie komt.
2 jaar geleden
Reactie op Mandytjh
Ik vind eerlijk gezegd ook dat je een beetje overdrijft.. mijn man en ik zi ...
Ja je hebt gelijk. Goed om te horen dat het bij jullie zo snel is gelukt en dank dat je dit deelt🙏
2 jaar geleden
Afvallen hoeft niet meteen te betekenen dat de hoeveelheid zaad verbeterd. Daarnaast kun je veel zaad hebben maar als de kwaliteit van het zaad niet goed is dan zegt de hoeveelheid niks. Misschien zijn er andere redenen waarom de hoeveelheid zaad lager is dan gemiddeld.
Daarnaast hoe regelmatig is je eigen cyclus? Weet je wel wanneer je vruchtbare dagen zijn en klus je op tijd? En daarnaast laat je wel genoeg tijd er tussen voor je nog een keer klust zodat het zaad zich weer kan aanmaken.
Met andere woorden er zijn meerdere factoren.
Erom stressen maakt het ook niet gezelliger waardoor jullie beide interne systemen ook niet open en ontvankelijk zullen zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Myriam35
Afvallen hoeft niet meteen te betekenen dat de hoeveelheid zaad verbeterd. ...
Ja mijn cyclus is heel regelmatig en door ovulatietesten weten we wanneer ik ovuleer. Nee je hebt gelijk dat enorm stressen het er niet gezelliger opmaakt en ik denk ook dat we meer open naar elkaar moeten zijn en elkaar beter moeten leren waarderen. Dit schiet ook niet op. Pff soms maakt het hele proces me wel moedeloos.😢 misschien ligt het ook helemaal niet aan hem maar aan mij. Je weet het gewoon niet. Het is ook niet eerlijk om er zo mee om te gaan. Niet naar hem toe. Thanks voor het meepraten
2 jaar geleden
Reactie op Myriam35
We hebben hier 5 jaar over ons eerste kindje gedaan...
En uiteindelijk op de natuurlijke manier zwanger geworden? Gaan jullie nu voor een tweede ook?
2 jaar geleden
Ik denk dat je hier het niet constant over moet hebben. Wel vind ik dag je het er goed en rustig over moet hebben. Schrijf op hoe jij je voelt, vertel dat. Laat hem ook zijn visie vertellen. En het is niet zo makkelijk om je gewoontes aan te passen. Kijk of hij samen met jou wilt gaan sporten. Ga vaker samen wandelen.
Maar als je hem pusht, maakt dat het niet leuker. Dat werkt ook niet het moet zijn eigen motivatie zijn.
En daarnaast ik begrijp dat je een 2e wilt. Liever vandaag dan morgen. Maar laat niet wat je al hebt kapot maken voor iets wat misschien nooit komt(ik hoop het wel voor jullie). Maar realiseer je dat als je het zover drijft dat je uitelkaar wilt gaan...dat je dit kind ook deels kwijt raakt!