14 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik nu nutrilon prefea. Hij heeft hier geen last van en kan makkelijk in combinatie met borstvoeding. Ik geef nu ook 2x per dag borstvoeding en de rest met nutrilon prefea.

4 jaar geleden

Ik geef sinds een week 1 fles kv, Kruidvat eigen merk. Gaat ook prima☺️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik was begonnen met nan evolia omdat mijn meisje het Kruidvat merk niet wilde. Geef nu één flesje kunstvoeding per dag en verder borstvoeding zodat ik ook niet zo vaak op werk hoef te kolven. Nadat het pak bijna op was heb ik het laatste gemengd met Hero en daarna gelukkig hierop over kunnen stappen. Was wel tevreden over nan evolia :) deze dronk ze wel gelijk, maar vind het lastig dat je dit alleen online kan bestellen

4 jaar geleden

Hay ik heb toevallig een nan evolia gebruikt (op 1 maart geopend) en heel weinig van gebruikt (om te oefenen met de fles) maar hij wilde hem niet. Eventueel zou jij het willen proberen? Je mag hem dan gratis meenemen, vind het jammer als ik het moet weggooien namelijk. Hoor graag of je interesse in hebt. Woon zelf in Rotterdam

4 jaar geleden

Ik ben gewoon gaan afbouwen met Etos huismerk bijna 6 maanden. Gaat prima!! Weet niet of die duurdere merken ook voor overstap bv naar kv echt nodig zijn. Ja je wilt het beste maar kv moet echt aan hele strenge vereisten voldoen. Ze zijn allemaal goed!

4 jaar geleden

Ik gebruik Hipp, daarvan krijgen ze een flesje per dag naast borstvoeding. Gaat er hier goed in :)

4 jaar geleden

Nutrilon profutura en Kan Veolia zijn vergelijkbaar en zouden ook mijn eerste keuze zijn als ik kunstvoeding zou moeten geven. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Minibeep

Nutrilon profutura en Kan Veolia zijn vergelijkbaar en zouden ook mijn eers ...
*Nan Evolia dus... Steeds de nummers 1

4 jaar geleden

Ik heb hierover contact gehad met het CB omdat ik dezelfde vraag had. Zij vertelde mij dat al die versies van kunstvoeding (prefea etc) alleen maar commercie is en dat het dus zeker niet nodig is als je wil overstappen. Verschillen in die voeding in vergelijking met de ‘basisvoeding’ zijn zo minimaal, dat het niet merkbaar is. Alleen de prijs is merkbaar anders ;). Ik zelf ben voor een biologische kunstvoeding gegaan en heb dit gemengd met borstvoeding. Steeds wat meer kunstvoeding en minder borstvoeding. Dit ging heel goed, hij heeft er geen last van gehad.

4 jaar geleden

Ben ook BV aan het afbouwen met AH biologische zuigelingenvoeding. Gaat perfect.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Hoi🙋🏽‍♀️ , ik ben overgetapt naar de normale nutrilon, het zal allemaal vast even goed zijn maar mijn gevoel is gewoon het fijnst bij nutrilon. Kreeg wel de tip van cb om eerst met de normale te beginnen, en mocht ie dan last krijgen dan pas over te stappen op een speciale voeding van nutrilon want dan heb je wat achter de hand. Tot nu toe gaat de normale nutrilon super bij mijn zoontje en is hij zelfs gaan door slapen😅

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook Nutrilon Prefea. Ik heb te weinig borstvoeding dus na elke keer bv krijgt ons zoontje nog 100ml Nutrilon Prefea na. Dat gaat prima. Ik ken inderdaad ook de aflevering van de keuringsdienst van waarden maar zoals je zelf al zegt gaat het alleen over de 'gewone' voedingen

4 jaar geleden

Er is laatst een aflevering geweest bij de keuringsdienst van waarden over flesvoeding. De regels in Nederland zijn heel streng dus alle flesvoeding is voor 99 % hetzelfde. Dus je kan het beste een goedkoper merk kiezen want je betaald voor Nutrilon meer dan het dubbele en er zit dus dezelfde voeding in. Je kan het stuk vast nog wel terug vinden. Eind februari werd dit uitgezonden.

4 jaar geleden

Bedankt allemaal! Veel verschillende voedingen die jullie gebruiken. Ik heb toch maar de Nutrilon Prefea gekozen! Voelt toch beter ofzo al maakt het waarschijnlijk niet veel uit😅