13 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring mee bij ons zoontje ging hij meteen in zijn bed slapen komt er soms nog een aantal keer uit. Misschien kan je inplaats van bij hem in bed liggen een stoel pakken en om de zoveel avonden de stoel telkens een stukje naar de deur schuiven tot je “weg” bent en hij alleen in zijn kamertje ligt. Deze methode is vast wel te googelen.

één jaar geleden

Is zijn bed te groot? Mist ie de geborgenheid? Wij hebben express voor een peuterbed om opstaande rand gekozen zodat hij nog een beetje die geborgenheid heeft die hij nodig had

één jaar geleden

Reactie op Lynnm

Is zijn bed te groot? Mist ie de geborgenheid? Wij hebben express voor een ...
We hebben een 1 persoonsbed gekozen met wel een bedhekje dus hij kan er niet uitvallen

één jaar geleden

Reactie op Steph22

We hebben een 1 persoonsbed gekozen met wel een bedhekje dus hij kan er nie ...
Ja miss te groot? Geen idee. Heb je er knuffels ingelegd voor meer geborgenheid?

één jaar geleden

Reactie op Lynnm

Ja miss te groot? Geen idee. Heb je er knuffels ingelegd voor meer geborgen ...
Goh hij is zo niet echt een knuffelbeer kind... maar kan het wel altijd eens proberen

één jaar geleden

Reactie op Steph22

Goh hij is zo niet echt een knuffelbeer kind... maar kan het wel altijd een ...
Heb natuurlijk geen idee. Maar hier ligt pooh en Pando en bing naast zn kussen. En dan heeft ie nog 3 knuffeltjes vast 🤣 en Sam het schaap (slaaptrainer) staat naast zn bed en gaat altijd samen slapen. Miss veel maar t helpt :)

één jaar geleden

Ik heb samen met mijn zoontje voorafgaand aan zn grote bed een knuffel uitgezocht in winkel die hem zou helpen in het grote jongensbed. Hierdoor (denk ik) geen problemen gehad met slapen. Slaapt sinds januari in zn grote bed (is van september ‘20)

één jaar geleden

Reactie op Lynnm

Heb natuurlijk geen idee. Maar hier ligt pooh en Pando en bing naast zn kus ...
Oh hier ligt het hele bed vol knuffels en haal ik stiekem elke keer weer wat weg. Waarna zij weer een andere ziet die mee moet.. dus valt nog mee ;)

één jaar geleden

Onze zoon is ook echt geen knuffel kindje. Er ligt een konijntje in zijn bed, maar die ligt er ook vooral omdat wij die er elke avond in leggen. Hij doet er zelf niks mee. Hij slaapt nog in een ledikant dus geen tips uit ervaring. Maar lekker gaan slapen gaat vaak om vertrouwen. Heb je al aan je zoon zelf gevraagd wat hij fijn zou vinden? Of hij misschien bang is? Of hoe hij lekkerder kan slapen? Soms komen er al heel verrassende oplossingen uit de kleintje zelf.

één jaar geleden

Hier ook op zoek naar tips, sinds een paar dagen in peuterbed en hij blijft niet in zijn bed liggen. Na een uur bij zijn deur staan en hem consequent terug in bed liggen, geef ik het op en hij wandelt altijd naar ons bed om daar te slapen. Als we gaan slapen leggen we hem dan terug in zijn bed maar hij staat dan midden in de nacht of tegen 5 uur op en komt hij terug tussen ons liggen. Tis echt vermoeiend en ik weet geen weg meer 😭 hetzelfde bij zijn middagdutje

één jaar geleden

Reactie op Lasana

Hier ook op zoek naar tips, sinds een paar dagen in peuterbed en hij blijft ...
Ook al beloningssysteem geprobeerd en hij had voor we zijn overgeschakeld ook al de slaapwekker sam het schaap, maar niks …

één jaar geleden

Heel herkenbaar.. ons zoontje (oktober 2020) heeft ook sinds een aantal weken een groot bed. Sindsdien heeft hij heel veel moeite met inslapen, wilt ook dat we bij hem blijven, veel huileriger, s ochtends vroeg wakker maar duidelijk nog niet uitgeslapen want mega chago. Het is een enorme kletskous en kan al heel goed vertellen als er wat is. Maar als ik vraag waarom hij moet huilen in bed, dan weet hij het niet zo goed. Ik heb het idee dat hij zich toch niet helemaal fijn/vertrouwd/veilig voelt in het bed.

één jaar geleden

Hier gaat het ook niet echt van een leien dakje. De eerste drie nachten sliep onze dochter (november 2020) top in haar grote bed maar daarna zijn we 2 weken tot 22.00 uur bezig geweest. Uiteindelijk gaf ze aan liever in het ledikant te slapen, dus daar ligt ze nu weer in. Misschien was het toch te vroeg? Maar ook nu in het ledikant is het alweer een week strijd met naar bed gaan. Ze geeft aan het spannend te vinden maar wat dan kan ook zij nog niet goed onder woorden brengen. Tegelijkertijd is tijd rekken ook echt een ding dus voel ik me afentoe echt in de maling genomen, wat dan niet echt helpt met geduld bewaren, terwijl ik ook niet boos wil worden. Nou goed, hopelijk weer een fase?