18 Reacties
2 jaar geleden
Groente en aardappels prakken en wat stukjes vlees van ons apart op zijn bordje om zelf te pakken.
Bij de qat drogere prakkies doe ik gewoon appelmoes bij.
2 jaar geleden
Eet hij wel brood? Ik zou nieuwe dingen aanbieden naast bekend eten. In het begin wordt het misschien niet aangeraakt, maar geef het tijd. Dit kan tijdens de lunch met brood, maar natuurlijk ook naast een potje.
Probeer hem regie te geven in wat hij wel of niet eet. Iets aanraken of ermee spelen is ook al een stap richting eten.
Je kunt ook nog variëren in dingen als 1 prakje/ geheel (bijv pasta met saus) of de maaltijd in losse delen aanbieden (kale pasta, groenten apart en saus apart)
2 jaar geleden
Nooit een potje gegeven. Maar potjes eten is vrij smakeloos. Ik werk op een kdv en lik soms mijn vinger af als er iets aan komt in automatisme 😆(ielll). Maar het smaak echt 9 van de 10 keer niet echt naar eten wat je zelf zou koken. Dus het eten neutraal maken?
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Nooit een potje gegeven. Maar potjes eten is vrij smakeloos. Ik werk op een ...
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik proefde altijd van te voren en was er versteld van hoeveel smaak er aan zat. Ik krijg dat vaak te horen maar zeker de potjes vanaf 8/12 maanden zijn serieus prima qua smaak! Maar ook dat maakt niet uit helaas. Zonder kruiden met kruiden.. Het zal wel 'n fase zijn? Hoop ik...
2 jaar geleden
Reactie op Mariamia
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik proefde altijd van te voren en w ...
Haha andere ervaringen. Maar helaas dat dat geen oplossing is.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamia
Ja vandaag zelfs macaroni met goed natte saus. Hij wilde niet eens proeven. ...
Oke heel dom....maar ook niet als je het in een potje stopt?
Ik weet niet of je het eerst ook meteen vanuit het potje gaf...🤭
2 jaar geleden
Ligt het eraan wat? Harde rijst vond hij hier in het begin niks, maar gekookte aardappels ging naar binnen. Wij hebben wel potjes op voorraad. Mocht hij onverwacht toch iets niet eten, geven we hem een potje na. En soms bij ongezonder dingen, zoals frietjes, krijgt hij een potje van te voren en eet dan wat friet mee.
2 jaar geleden
Wat voor eten geven jullie/ wat eten jullie?
Ons zoontje heb ik met pasta voor het eerst pasta penne te eten gegeven gewoon op t blad gelegd en klein beetje en dan kon hij zo wennen aan de structuur en smaak.. lekker peuteren er aan.. nu weet hij dat pasta lekker is en eet heerlijk mee..
Rijst vond hij droog ook niks maar zodra er een beetje saus (sate) door heen zit is t meer een prakkie en ging t er opeens heel goed in.
Maar t beste gaat aardappels met groente er doorheen geprakt.. makkelijk te eten en erg lekker..
Het is ook gewoon een zoek tocht.. probeer verschillende dingen en als het niet lukt val je (die avond weer terug op een potje)
Bij ons heb ik van begin af al zijn maaltijden vers moeten maken want potjes vond hij al snel niet zo lekker als vers... (+ diverse allergieën) maar t was zeker in het begin zoeken naar wat hij wel en niet kon eten... en het blijven proberen. En als iets een dag niet gaat dan doe je t een dag niet.. gefrustreerd raken werkt voor je kind alleen maar averechts