Pcos - clomid zwangerschap

Franny32
één maand geleden
Volgen
Hi! Zijn hier nog meer dames zwanger geworden met pcos/ clomid behandeling? Wij dachten dat het vast een hele tijd zou duren maar nu eerste ronde meteen raak! Alleen.. zagen ze twee follikels voor mijn eisprong dus ben nu bang voor een tweeling!! Ik ben nu pas 4 weken, maar aanstaande vrijdag moet ik wel langs komen om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Ik maak me best wel zorgen, zijn er meer die dit hebben??
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
Aimee95
één maand geleden
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook PCOS en ben nu zwanger geraakt met Letrozol (doet ongeveer hetzelfde als Clomid). Ik had ook twee follikels, dus we zitten in hetzelfde schuitje.😉 Het lijkt mij stiekem erg leuk om een tweeling te krijgen (ben zelf ook tweeling). Ben benieuwd voor je, spannend die echo nu!
  • Rapporteren
Dimf84
één maand geleden
Hier niet zwanger geworden met clomid, wel de 50 de 100 en de 150 geprobeerd, maar er groeide helemaal niks helaas, daarna gespoten met puregon en toen kwam er een mega ei (2016) hihi.. Probeer niet bang te zijn, hoe lastig het ook is..
  • Rapporteren
Franny32
één maand geleden
Reactie op Aimee95
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook PCOS en ben nu zwanger geraakt met Letrozol (doet ongeveer hetzelfde als Clomid). Ik had ook twee follikels, dus we zitten in hetzelfde schuitje.😉 Het lijkt mij stiekem erg leuk om een tweeling te krijgen (ben zelf ook tweeling). Ben benieuwd voor je, spannend die echo nu!
Thanks Aimee95! En jij ook gefeliciteerd! Spannend dat je ook twee follikels had, ik ben ook heel benieuwd hoe dat werkt. Want ze zijn allebei gesprongen, stel er is er eentje bevrucht en de ander niet, zou je daar dan nog een bloeding van moeten krijgen/ hebben of zweeft er dan gewoon nog een eitje ergens🤣. Offff moeten ze wel allebei bevrucht zijn? Ik hou je op de hoogte vrijdag ;)
  • Rapporteren
Aimee95
één maand geleden
Reactie op Franny32
Thanks Aimee95! En jij ook gefeliciteerd! Spannend dat je ook twee follikels had, ik ben ook heel benieuwd hoe dat werkt. Want ze zijn allebei gesprongen, stel er is er eentje bevrucht en de ander niet, zou je daar dan nog een bloeding van moeten krijgen/ hebben of zweeft er dan gewoon nog een eitje ergens🤣. Offff moeten ze wel allebei bevrucht zijn? Ik hou je op de hoogte vrijdag ;)
Dank je wel! Volgens mij zou je daar niet per se een bloeding voor hoeven krijgen, maar ik weet ook niet precies hoe dat gaat! Laat maar weten idd hoe het ging vrijdag 😊
  • Rapporteren
Franny32
één maand geleden
Reactie op Aimee95
Dank je wel! Volgens mij zou je daar niet per se een bloeding voor hoeven krijgen, maar ik weet ook niet precies hoe dat gaat! Laat maar weten idd hoe het ging vrijdag 😊
Hi! Net echo gehad en zag er opzich prima uit. Maar is nog eigenlijk te vroeg! Ze zag wel een blaasje in de baarmoeder maar ook wat vocht en bloed bij mn eierstok. Waarschijnlijk is het gewoon een zwangerschap maar moet nu over 2 weken na mn vakantie terugkomen voor een nieuwe check (of t geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is). Kan er dus nog niet zoveel mee : blij zijn of verdrietig want weet eigenlijk nou nog steeds niks! Even afwachten nog komende weken!
  • Rapporteren
Franny32
één maand geleden
Reactie op Aimee95
Oja en stel je hebt idd zoals wij twee follikels die zijn gesprongen en er is maar eentje bevrucht, die andere sterft dan gewoon af maar blijft in je baarmoeder. Je wordt dan niet ongesteld omdat je lichaam zwanger is van dat andere eitje;)
  • Rapporteren
Aimee95
één maand geleden
Reactie op Franny32
Hi! Net echo gehad en zag er opzich prima uit. Maar is nog eigenlijk te vroeg! Ze zag wel een blaasje in de baarmoeder maar ook wat vocht en bloed bij mn eierstok. Waarschijnlijk is het gewoon een zwangerschap maar moet nu over 2 weken na mn vakantie terugkomen voor een nieuwe check (of t geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is). Kan er dus nog niet zoveel mee : blij zijn of verdrietig want weet eigenlijk nou nog steeds niks! Even afwachten nog komende weken!
Ah jeetje wat een spanning nu voor je zeg, rot dat ze niet direct wat meer duidelijkheid konden geven! Hoop dat je op je vakantie een beetje je zinnen kunt verzetten (voor zover mogelijk :p) en dat je daarna een prachtige echo hebt!
  • Rapporteren
Aimee95
één maand geleden
Reactie op Franny32
Oja en stel je hebt idd zoals wij twee follikels die zijn gesprongen en er is maar eentje bevrucht, die andere sterft dan gewoon af maar blijft in je baarmoeder. Je wordt dan niet ongesteld omdat je lichaam zwanger is van dat andere eitje;)
Oeh nou weten we dat ook direct, dank je! Ben voor ons beiden wel benieuwd 😁
  • Rapporteren
Manon9205
één maand geleden
Ik heb PCOS en ben met de tweede robde clomid zwanger geworden🤗 De eerste ronde 50MG geslikt maar hier reageerde mijn lichaam iets te heftig op door 3 eitjes goed te laten groeien😅 deze maar niet "gebruikt". Tweede ronde met halve dosis dus maar 25MG en nu 7 weken en 4 dagen zwanger! Afgelopen woensdag de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien🥰 Ik wist al 3 weken dat ik zwanger was en die 3 weken duurde zooooo lang! Probeer jezelf af te leiden is mijn enige tip voor nu.. Spannend is het toch altijd😅 Succes de komende weken
  • Rapporteren
swetha
één maand geleden
Ja ik heb het ook. Heb 6 maanden clomid gebruikt. Toen 4 maanden spuitjes en vorige maand eerste IUI gehad. En resultaat: 6+1 week zwanger❤️
  • Rapporteren
Mv-be
één maand geleden
Ik kreeg de diagnose PCOS al op mijn 16. Heb nooit regels of een cyclus gehad. Gynaecoloog zei steeds dat een natuurlijke zwangerschap niet mogelijk zou zijn. Ook net voor het eindejaar nog eens geweest omdat we echt een kinderwens hebben. Voorschrift voor clomid lag klaar, het plan was om in juni ermee te starten. Nu geheel onverwacht blijk ik bijna 7 weken zwanger! Gewoon, spontaan. Al jaren heb ik verdriet en angst over de mogelijkheid om überhaupt zwanger te kunnen worden met hormoonkuur of zelfs IVF. En nu gebeurde het dus gewoon spontaan. Kunnen het amper geloven. Een prachtige verrassing. Sinds ik het weet, afgelopen zondagochtend, doe ik alles om de beste groei en ontwikkelingskansen te geven aan ons kindje. Maar tot voor kort was het nog feest langs alle kanten. Hoop dat ons prille geluk ons niet ontnomen wordt met een miskraam of afwijking door mijn feestgedrag (lees: veel alcohol etc) in de eerst 6 weken van mijn -tot dan nog ongekende- zwangerschap... fingers crossed: zijn uitgerekend 16/10/2020.
  • Rapporteren
Mv-be
één maand geleden
Reactie op Franny32
Super spannend. Blij te horen dat het lijkt gelukt te zijn. Ik duim mee voor je. Mochten wij met de clomid gestart zijn, had ik ook stiekem een beetje gehoopt op een tweeling. Mijn vriend is ook een eeneiige tweeling. Leek me altijd fantastisch! Veel succes alvast. Hoop dat je binnenkort meer duidelijkheid krijgt :)
  • Rapporteren