35 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje - 20 weken - in de groep van de kinderopvang is Corona vastgesteld. Vanochtend mijn zoontje laten testen ivm verkoudheid. Je kan bellen en vragen om een speekseltest.. veel minder heftig dan de pcr. Je kindje moet op een soort sponsje sabbelen en dat speeksel verzamelen ze en wordt getest. Ik vond dat prima te doen. Pcr wou ik niet, vond dat zelf al heel heftig en wou hem dat niet aandoen.
5 jaar geleden
Als onze kids verkouden zijn en wij geen klachten hebben mogen wij gewoon naar de huisarts. Toen mijn peuter ook koorts had vanwege oorontsteking (wat dus nog niet vastgesteld was) mochten we ook zonder test komen...
Ik zou mijn kinderen niet laten testen. Ze blijven echt niet stilzitten/liggen, hebben er veel last van en wie weet wat ze met die test aan kunnen tasten doordat ze tegenstribbelen
5 jaar geleden
Sorry maar dan ben je niet goed... heb er geen andere woorden voor. Wat heeft het voor nut? Superzielig , babytje weet niet wat zich overkomt en een baby is 20 keer per jaar verkouden.
Ik en mijn man hebben allebei corona gehad en baby van 4 weken had 0 symptomen. Wij zelf allebei een dag hoofdpijn dat was het...
5 jaar geleden
Mijn zoontje heeft zn test gehad toen hij net 4 weken was. Hij was heel erg ziek waardoor ze in het ziekenhuis dachten dat het corona was (had ook 39 graden koorts, dronk amper nog, byna tot geen plas luiers meer) dit bleek achteraf een hersenvliesontsteking te zijn (hebben ook vocht van ze beenmerg afgenomen).
Maar ik raadt het je echt af, mijn zoontje was echt overstuur na die test en ik zelf was ook heel boos.
Vind het onnodig om dit bij een klein kind te doen ! 😓😓
5 jaar geleden
Zl heeft de test in het ziekenhuis gehad bij 15 weken. Bij ons moet het staafje 3 seconde in de neusholte, bij babies maar heel kort. Stelde dus niet veel voor, leuk vond hij het niet maar binnen een paar minuten was hij alweer rustig. De vaccinaties waren erger. Toch zou ik eerder mezelf nogmaals laten testen dan dat ik het hem nog eens aandoe.
5 jaar geleden
Ik zou het niet doen 😕 je zegt zelf dat hij geen koorts of benauwdheid heeft, enkel verkouden. Baby’s worden nu eenmaal vaak verkouden zoals hier al meermaals werd aangegeven. Als je bij elke klacht een pcr zou doen, krijgt jouw baby elke maand een staaf in zijn neus 😕
5 jaar geleden
Als je naar de huisarts wil voor zijn verkoudheid, zou ik even bellen. Mijn zoon was afgelopen week koortsig en toen moesten we naar het speciale coronaspreekuur. De arts was dus goed ingepakt.
Later ben ik met mijn zoon naar de huisartsenpost geweest. Hij was toen ook nog aan het snotteren en had mij aangestoken, dus ik was op dat moment aan het wachten op de testuitslag. Ook toen een huisarts in pak gehad. Hopelijk kan dat bij jullie ook!
5 jaar geleden
Reactie op balo2020
Wij moesten ook wat verder rijden dan normaal maar vond dat het wel waard. ...
Ja zelfs twee keer gebeld omdat ik die speeksel test wilde. De eerste keer zei de GGD dame ook nog dat ze vindt dat ik verplicht ben om een pcr test te doen. Gek mens!!!! 😤
De tweede GGD dame zei; speeksel test? Echt nog nooit van gehoord. Ik zei nou dan ben je niet goed geïnformeerd. Heeft ze overlegd met een arts die daar blijkbaar beschikbaar voor zijn. En die zei dus dat sabbeltesten in regio midden Holland niet beschikbaar zijn. En ik kan als inwoner van deze regio ook geen aanspraak maken daar op. Dat heb ik natuurlijk gevraagd.
Heb de namen van de medewerkers genoteerd. Maar daar heb je niks aan
5 jaar geleden
Reactie op Mopsje
Sorry maar dan ben je niet goed... heb er geen andere woorden voor. Wat hee ...
Jeetje, dat kan je best anders zeggen. Juist hier hoor je dit soort dingen te kunnen vragen toch? Als je niet weet hoe zo’n test voelt heb je ook geen idee dat het geen pretje is. Door zulke reacties durf je dit soort dingen niet meer te vragen en dat is juist zo fijn aan deze app