23 Reacties

één jaar geleden

Wij laten onze dochter van 2 gewoon pepa pig kijken hoor Ze vind het helemaal geweldig Ze neemt er wel dingen van over . Maar gewoon concequent blijven is er niks aan de hand

één jaar geleden

Niet genoeg peppa big gezien om te oordelen. Maar bumba dat komt er hier niet in. Met dat eigen verzonnen taaltje...

één jaar geleden

Wij zijn hier fan van Bing

één jaar geleden

Los daarvan is dit artikel misschien ook wel interessant voor je en een reden om het niet op te zetten https://www.kekmama.nl/artikel/kind/amerikaanse-expert-waarschuwt-voor-bekende-peuterseries-het-verslavend

één jaar geleden

Onze dochter is door Bing bang van monsters (schaduw aflevering). Peppa toont idd veel pestgedrag naar George toe en is erg opstandig. Maarja denk dus dat er over elk programma wel iets te zeggen valt 🙈. Ze leren er soms heel veel van (woordjes en dingen herkennen), maar het is altijd wel mogelijk dat er iets van ongewenst gedrag uit voortvloeit!

één jaar geleden

Hier komt pappa pig niet op. Vind het totaal geen voorbeeld en zeker zo klein vind ik dit best onnodig. Overal is wel iets mee, maar dit is zo frequent dat je daar niet tegen op kan vechten. Mijn dochter kijkt graag minnie mouse en tinkelbel. Tinkerbell is in een film een beetje onaardig tegen haar beste vriend. En dan zeg ik ook ohh dat is niet zo aardig van tinkerbell. Maar mijn dochter heeft dit diezelfde film geleerd wat sorry betekent, want ze geeft haar fout toe. Dus vind het dan toch wel goed. Pappa pig is niet zo xD. Het is gewoon een egocentrisch varken dat niets leuks doet en alleen eigenwijs is. Ik zou dit zelf ook op het kdv bespreekbaar maken.

één jaar geleden

Bumba vind ik echt verschrikkelijk. Helaas zenden ze het sochtends bij Zeppelin weleens uit (staat tijdens de spits aan) maar hij vindt Kikker &zijn vriendjes dus heel leuk. Ben daar zo blij mee!

één jaar geleden

Reactie op Bloem43

Bumba vind ik echt verschrikkelijk. Helaas zenden ze het sochtends bij Zepp ...
Bumba komt hier ook niet op🤣

één jaar geleden

Wij keken vroeger Shin Chan, en ik wist dondersgoed dat ik dit thuis niet hoefde te flikken. Ik zeg maar, jij bent de opvoeder. Jij stelt de regels. Hoe prettig is het om samen thuis typisch kindergedrag te bespreken waar jij zelf bij bent ( want ja, laten we eerlijk zijn kinderen zijn zo eerlijk om te zeggen dat iemand dik is. Zoals peppa bijvoorbeeld tegen haar vader zegt). Als ze strakjes wanneer ze wat ouder zijn zelf buiten spelen en een klein broertje wegpesten kan jij het niet meer corrigeren. En omdat je dit soort gedrag altijd hebt weggehouden weten kinderen niet altijd dat het niet leuk is/niet hoort. Zo denk ik erover haha. Vind het zelf alleen op bepaalde vlakken wat stereotyperend, maar goed ook daar kan je het over hebben.

één jaar geleden

Reactie op Babyiktjrj

Los daarvan is dit artikel misschien ook wel interessant voor je en een red ...
Nou dan zullen we een verknipte generatie krijgen of niet 🙈 wij kijken hier vaak cocomelon, maar anders dan wat de expert in het artikel beweert krijgt ons meisje juist wel het verhaal goed mee in dat filmpje en niet het licht en geluid 🤨 cocomelon is juist educatief en leert dat dingen heel normaal zijn zoals op je beurt wachten of op het potje gaan, je handen wassen voor je iets eet, en leuke spelletjes doen met papa en mama, echte peuterdingen. En juist leuk dat alles gezongen is. Met een big smile kijkt ze dat altijd en praat ze mee met wat ze ziet. Peppa big heeft ze hier wel even gekeken maar is ze geen fan meer van. Ik vond het zelf wel droge humor hebben. Misschien dat ze wel iets ervan mee krijgen maar ze zullen tijdens hun hele leven verkeerde voorbeelden zien en horen, er iets van oppikken, meenemen naar huis, en wij als ouders moeten dan vervolgens gaan opvoeden haha. Wel apart trouwens dat ze bij jullie op de opvang tv kijken, ik ben juist blij dat ze op de opvang een dag geen schermpjes kijkt en juist veel buitenspeelt en knutselt etc. Geen tv in het gebouw 🙈

één jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Bumba komt hier ook niet op🤣
Nee, daar raak ik zelf overprikkeld van, waarom moet alles daar zo hysterisch snel en lawaaiig 🤣 maar ook Bumba zelf met die ogen bah, een eng poppetje! Getekend is ie leuker.

één jaar geleden

Hier vond hij het heel kort leuk maar ik vond het inderdaad ook niet zo verantwoord. Gelukkig was hij er snel op uitgekeken. Nu fan van Nijntje, Bing en Cocomelon. Daar heb ik weinig op aan te merken 😃

één jaar geleden

Ik vond Bing zelf zo goed. Hier is het nu een hele poos Peppa geweest en ik vind Peppa maar een brutaal biggetje. Maar goed, hij heeft een tablet en kijkt ook vaak blippi, of filmpjes over dinosaurussen. Bebefilm, cocomelon...

één jaar geleden

Ik snap de ophef over peppa niet zo? Is Bing ook niet gewoon een kleine vervelende zeurderige jankbal? Hebben alle tekenfilmpjes niet iets waar we van denken, okeeeee🤔 of dit helemaal pedagogisch verantwoord is?! Als je dat namelijk wil zijn dan is een tablet of tv helemaal uit den boze😉

één jaar geleden

Topicstarter heeft gewoon gelijk. Leren is beter dan afleren. Waarom zou ik haar nog naar peppa big laten kijken (terwijl ik weet dat het niet verantwoord is) om haar vervolgens die dingen weer af te leren want ik ben de opvoeder.. Nou nee opvoeden is ook om het niet toe te laten dan is het beter dat ze naar iets kijkt waar ze nog wat van kan opsteken. Zeker nu ze nog zo jong zijn. Bedankt trouwens want hier thuis werd er soms ook naar gekeken.

één jaar geleden

Hier kijkt hij liefst naar kikker en zijn vriendjes of Pieter konijn. Beide erg leuk om mee te kijken.

één jaar geleden

Wij zijn fan van bluey. Echt pedagogisch top en voor ouders ook leuk.

één jaar geleden

Reactie op Suprise2

Wij zijn fan van bluey. Echt pedagogisch top en voor ouders ook leuk.
Hier is de papa nog meer fan van bluey dan de peuter 😂

één jaar geleden

Al hoop ik niet dat ze verwachten dat papa net als de vader in de tekenfilm zo gaat doen 🤣😂 al moet ik wel stiekem moet lachen als hij een schaap naadoet en dan het matje afgeschoren word door de buurvrouw

één jaar geleden

Reactie op Esttttt

Ik vond Bing zelf zo goed. Hier is het nu een hele poos Peppa geweest en ik ...
Blippi vind ik echt het meest irritante wat er is. Plus heb je de rel meegekregen over zijn "humorische" filmpje waarop hij zijn beste vriend onderpoept? 😅 die komt hier niet op de tv