38 Reacties

5 jaar geleden

Hoe veel weken ben je zwanger?

5 jaar geleden

Ontspannen en jezelf (extra) goed in de gaten houden. Balen mag maar zorg dat je er geen stress van krijgt dan is nóg slechter naar mijn idee. En misschien voorlopig eten van je schoonmoeder even ontwijken? ;)

5 jaar geleden

Reactie op LieveJuf

Hoe veel weken ben je zwanger?
Ik ben 35 weken en 3 dagen zwanger

5 jaar geleden

Ik denk dat de kans 1 op zooooveel duizend is dat je er ziek van wordt. Zou je er niet te veel zorgen over maken! Ongelukjes gebeuren nu eenmaal 😊

5 jaar geleden

Ik zou me niet direct zorgen maken. Eén keer een beetje kan niet direct kwaad volgens mij, maar bij twijfel zou ik even overleggen met je verloskundige.

5 jaar geleden

Misschien even de verloskundige bellen??

5 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Ik ben 35 weken en 3 dagen zwanger
Houd jezelf goed in de gaten of je er niet ziek van wordt. Heb z’n vermoeden dan het voor je kindje wel mee zal vallen, maar ben natuurlijk geen arts 👩🏼‍⚕️ En je schoonmoeder zal het vast niet expres hebben gedaan ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Nynk-1997

Misschien even de verloskundige bellen??
Lijkt mij het logischt

5 jaar geleden

Niet slecht over voelen en geen zorgen maken! Ik eet vaak cakebeslag bv😬
Ik denk zelf dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Over het algemeen kan je gewoon rauwe runder producten eten. Dus eenmalig nog niet helemaal gaar gehakt is niet erg. Ook is dit veel gevaarlijker als je aan het begin van je zwangerschap zit, dus met 35 weken zit je wel veilig. Hou het natuurlijk in de gaten maar ik zal me niet te erg zorgen maken over een beetje rauwe gehakt. Het is gelukkig geen kip ofzo

5 jaar geleden

Niet te druk maken.. jou lichaam vangt veel op. Het moet niet dagelijks gebeuren. Iets met rauwe uien eten. Maak je vooral niet te druk erover...

5 jaar geleden

Zou me er geen zorgen over maken, stress lijkt me slechter en een keertje kan niet teveel kwaad volgens mij, ik heb ook al eens rauwe vis, makreel of rood vlees gegeten en onze kleine gaat netjes volgens schema, maar als je zelf zo twijfel of als je je niet goed voelt zou ik zeker je verloskundige bellen

5 jaar geleden

Je hoeft je geen zorgen te maken daarover. De kans op listeriose (daarom wordt rauw vlees etc bij zwangeren afgeraden) is ontzettend klein. Voor meer informatie kan je altijd even kijken op de website van het RIVM.

5 jaar geleden

Jouw lichaam beschermt de baby ook he. Niet te druk maken, als moet spuug je het ook uit. Ik wist niet dat ik zwanger was, en al 7 weken. Had heel veel gerookte zalm gegeten met werk lunches, en 4keer per week pre work out shots voor het trainen😫😫 de baby maakt het goed...

5 jaar geleden

Maak je vooral niet te druk, stress is vaak veel slechter als rauw vlees etc. Hou jezelf in de gaten, maar heel waarschijnlijk is er niet veel aan de hand... als je echt zorgen maakt, bel de verloskundige zij kunnen je verder helpen of gerust stellen.

5 jaar geleden

Maak je niet druk. Kans is zo klein, en al helemaal als het toch verwarmd is en in zo'n kleine hoeveelheid. Erover blijven stressen zou nadeliger zijn. 😉

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad met kip. Even lang als anders in de oven gehad, maar met de eerste hap doorgeslikt zie ik dat de binnenkant nog hartstikke rauw was.. dus ik heb daar wat van op... De kans dat je er ziek van wordt is altijd al klein. Dus je er druk over maken is erger dan de kans dat je ziek wordt. En zelfs dan nog.....

5 jaar geleden

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het is sowieso verhit geweest in de oven. En in rauw gehakt hoeft geen slechte bacteriën te bevatten, de kans is zo klein. Relax☺

5 jaar geleden

Je hoeft niks te doen. Mocht je ziek worden, dan sneller aan de bel trekken en aangeven dat je klein beetje rauw vlees gehad hebt. Meeste besmettingen in vlees worden tegenwoordig vrij snel ontdekt, en dan komt er een waarschuwing over.

5 jaar geleden

Ik zou me geen zorgen maken. Ik heb ook wel eens iets gegeten wat niet helemaal gaar was. Kan altijd een keer gebeuren.