9 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op booboo86
ik ga haar achterna want ik woon in een stad en ben bang dat ze onder een a ...
Ja, dat is lastig inderdaad.... helpt het om vooraf een afspraakje met jullie kindje te maken? 'Wij gaan buiten lopen en je blijft bij ons.' op het moment dat jullie kindje wegloopt, blijf je kalm pak je hem/haat beet en zeg je ' o, wat jammer nou. je bent onze afspraak vergeten. we gaan naar binnen.' Kans op krijsen is groot maar dat negeren werkt vaak het best. Wanneer jullie thuis zijn en hij/zij is kalm vertel je waarom je naar huis bent gegaan...
Het vraagt geduld en enorm consequent gedrag van ouders, hier werkt het...
Hopelijk is het wat voor jullie, succes.
9 maanden geleden
Heel herkenbaar..
onze zoon heeft dit ook lang gedaan. Hij mag van ons altijd zelf (uiteraard met ons) naar buiten lopen maar moet wel bij ons blijven. Met dat hij weg wil lopen zeg ik al dat hij bij ons moet blijven, bedenkt hij dan alsnog om door te rennen dan ga ik er achteraan en pak zijn hand en die moet hij vast houden. Ik vertel er bij dat hij nu weer mijn hand moet vast houden omdat hij niet weg mag lopen. De volgende keer dat we dan de deur uit gaan zeg ik in de gang dat hij mijn hand moet vasthouden omdat hij de laatste keer was weg gelopen. De keer daarop als we weer weg gaan vraag ik aan hem of hij zelf bij mij kan lopen of dat hij een hand nodig heeft. Hij beslist altijd dat hij het zelf kan en dit gaat dan ook altijd heel lang goed. Totdat hij het weer doet, dan begint alles weer opnieuw. Ik wordt niet boos maar geef wel duidelijk aan dat dit de grens is.
Hopelijk kan jij ook een oplossing vinden wat voor jullie werkt! Elke keer een halve hartverzakking is ook niks 🥴
9 maanden geleden
Ja, dat is lastig inderdaad.... helpt het om vooraf een afspraakje met jul ...
het probleem is we spreken dingen af en zodra die deur open gaat is ze weg .
plus heb ik ook afspraken die ik niet kan missen dus terug naar huis is lastig en ze vind het niet erg om naar huis te gaan ze gaat gewoon spelen
9 maanden geleden
ze loopt trouwens ook weg op de peuterspeelzaal zelfs de senior begeleider met 25 jaar ervaring dringt niet tot haar door en ze hebben de nodige extra maatregelen genomen sinds ze daar is . ze kruipt onder dingen door ze glipt achter kinderen/ volwassenen aan zulke dingen doet ze daar
9 maanden geleden
Reactie op booboo86
ze loopt trouwens ook weg op de peuterspeelzaal zelfs de senior begeleider ...
wow, dat is wel erg heftig! Ik heb dat als kleuterleerkracht nog nooit meegemaakt. Ik zou hulp inschakelen van school maatschappelijk werk (heeft psz ook)...
8 maanden geleden
Ik haak even aan voor tips want wij hebben ook dit probleem. Soms ziet ze gewoon iets en rent ze er naartoe, maar ze vindt het ook gewoon leuk om lekker weg te rennen. Kijkt dan nog even achterom, lacht, en rent weer verder. Terugkomen ho maar, dus ik moet er altijd als een speer achteraan want er is altijd veel verkeer in onze buurt.
Ook inderdaad als we vanaf de voordeur naar de auto voor ons huis lopen, soms rent ze dan ineens de straat op. Ik heb dan vaak mijn jongste kind in mijn armen dus kan er ook niet 1 2 3 achteraan.
Zucht, vervelend want nu moet er dus een heel stappenplan geoefend worden om haar te laten stoppen met wegrennen.