5 Reacties

6 maanden geleden

Geen echte tips helaas, maar je zou gewoon slaapzak kunnen aandoen en dan wat dunnere deken, of dunne slaapzak met dekbed. Kan sowieso wel paar weken duren voor ze op deze leeftijd gewend zijn aan nieuwe bed, is ook enorm spannend natuurlijk. Mijn zoontje is al rond 2,5 overgegaan naar peuterbed en hij heeft toen een knuffel mogen uitzoeken die hem zou helpen slapen in zn nieuwe grote jongensbed. Wellicht helpt hem dat? Succes in ieder geval 🍀

6 maanden geleden

Dat klinkt ook wel als veel verandering en impact in een keer! Voor het laatste probleem zou ik een slaaptrainer adviseren (misschien helpt ie ook wel bij het eerste probleem): een wekker die laat zien of het slaaptijd of wakkertijd is. Ons zoontje blijft netjes in bed totdat het lampje op geel gaat. Als hij bij naar bed gaan aan het teuten/rekken is, vertellen we dat de wekker bijna op blauw gaat. Wij hebben de vos van de Hema (eerste keer resetten, anders denk je dat ie stuk is). Succes iig!

6 maanden geleden

Hopelijk gaat het al beter inmiddels, maar zo niet, misschien nog wat tips: - Heeft hij een nachtlampje? - Wij hebben een kastje tegen het bed aan staan zodat ze niet de kamer in kijkt, maar tegen het kastje. Geeft wat meer geborgenheid. - Misschien zo bedhek/zijsteun? - De matras en het dekentje van het ledikant ligt bij ons op de kamer. Aan de ene kant de baby in de cosleeper en aan de andere kant het matrasje van mijn 3-jarige. Als ze snachts wakker wordt mag ze daar verder slapen. Ze gaat hier gewoon zelf liggen, dus we worden er niet wakker van. - als ze erg vroeg wakker is mag ze op haar kamer gaan spelen, daar staat nu dus ook een deel van het speelgoed van beneden (bewust de dingen die geen lawaai maken, dus rijgkralen, poppen, treinbaantje, kaartspelletje dat ze zelf kan 'spelen' etc.).

6 maanden geleden

Oh ja en bewust oefenen met zelf de deken op doen/onder de deken kruipen. Onze dochter riep eerst midden in de nacht dat wij haar deken op moesten doen 😅

5 maanden geleden

In slaap vallen is nog best eng in zo een groot bed. Ik heb bij de overgang een week naast mijn zoontje gelegen en daarna alleen even bij hem liggen en zeggen: mama komt je straks nog even een kusje geven. Hij heeft een nachtlampje die hij zelf aan kan doen en een pinguïn slaap trainer. Hij mag pas uit bed als het lampje groen is en dat gaat heel goed (eerste 2 weken wel elke dag duidelijk moeten maken). Deken probleem had ons zoontje in het begin ook maar nu trekt hij zelf de dekens over zich heen. Wel krijgt hij een kruik in bed.