8 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook een meisje van net 3(4-10) die zindelijk is met plassen op de wc en geen luier meer draagt maar idd poepen doet ze nog in haar broek. Wij doen bij weggaan of kdv een luierbroekje aan dan weet ze wel dat ze op de wc moet plassen maar als ze dan in haar broek poept is het niet zo een probleem met verschonen. Geen tips! Ik denk dat het vanzelf komt, poepen kan nog wel eens een dingetje zijn voor die kleintjes, heb ik me laten vertellen. Dus wacht maar af tot ze er klaar voor is🫣

6 maanden geleden

Mijn zoon van drie (15-10) is ook al een tijdje zindelijk qua plassen op af en toe een klein ongelukje na. Poepen doet hij ook niet op de wc, vraagt altijd netjes om een luier(broekje) Als ik hem gewoon een luierbroekje aan doe, gaat hij wel plassen op de wc. Ik laat het nu even rusten, hebben immers nog wel een tijdje voordat hij naar school gaat

6 maanden geleden

Zoontje van 3 oktober is ook zindelijk met plassen. Poepen vraagt hij ook om z'n luier.

6 maanden geleden

Hmm als ik dit zo lees snap ik de vragen/opgetrokken wenkbrauwen vsn anderen nog minder... precies wat jullie ook schrijven: al lange tijd zindelijk, maar alleen met plassen. Poepen doet hij in zijn onderbroek. Toevalig gister overleg over gehad met huisarts, omdat ik het idee heb dat het hem pijn doet (of ooit echt heel pijnlijk was). Dit vond de assistente aannemelijk en dinsdag mag ik langskomen. (Ik heb ooit giga aambei bij hem gezien waar ik me wild van schrok -zeker op deze leeftijd!-). Ook benoemt hij dat hij het wel wil, maar pijn doet. Zo knap dat hij het geeft aangegeven. Nu hopen dat het KDV het accepteert voor de time beiing: we doen echt ons best!

6 maanden geleden

Mijn zoontje van 30 sept is nu 1,5 maand plaszindelijk en sinds 1,5 week poepzindelijk. Hier vond hij het zo spannend, probeerde het wel maar lukte hem gewoon niet. Daardoor ging hij het ophouden waardoor het nog moeilijker voor hem ging. Ik heb toen ook huisarts gebeld en we hebben zakjes vezels gekregen en dat heb ik 3 dagen gegeven en vanaf dat moment geen ongelukje meer gehad. Huisarts zei tegen mij dat poepzindelijk veel langer kan duren (vooral bij jongens blijkbaar). Mijn zoontje wilde alleen absoluut geen luier meer om te poepen en was elke keer heel verdrietig als het in zn onderbroek zat want hij wilde zo graag op potje/wc…

5 maanden geleden

Ik hoor veel ouders waarbij het met poepen echt een ding is. Hier lukte het zindelijk worden een lange tijd niet want het was wel makkelijk toen hij zijn luier aan had. Uiteindelijk heb ik zijn luier gewoon uit gedaan, hij heeft in al die tijd 2 ongelukjes met plassen gehad en plast en poept nu gelukkig op de wc. Dagjes weg gaat ook goed gelukkig. Zo trots. Hier is het echt geduld geweest. Ze hebben ook echt nog een jaar om zindelijk te worden hè.

5 maanden geleden

Mijn zoontje plaste sinds een aantal weken op het potje, alleen poepen durfde hij niet. En op de wc ook niet. Als hij moest poepen gaf hij dit aan en deed ik hem een luier om. Alleen de laatste week wil hij opeens weer de hele dag een luier om en niet meer op het potje. Hij geeft niet duidelijk aan waarom. Het lijkt of hij er gewoon geen zin in heeft 😅 Is dit ook voor iemand herkenbaar?

5 maanden geleden

Reactie op Angela88

Mijn zoontje plaste sinds een aantal weken op het potje, alleen poepen durf ...
Misschien even een terugval? Ik heb hier ook toen hij al zindelijk was ineens een aantal dagen allemaal natte broeken gehad en na een dag of drie/vier was het weer over