Onze kleine is onlangs over gegaan naar een peuterbed. Eigenlijk puur toeval, zag er een voorbijkomen op Marktplaats en in een opwelling gekocht.
Het ging de eerste dagen top, hij is helemaal fan van zijn bed en sliep perfect. Nu is het echter al een week of twee terror. Hij gaat gewoon niet slapen en heeft nu ook door dat hij uit bed en uit zijn kamer kan en doet dat dus ook. Hij gaat vervolgens staan huilen op de overloop. Erg zielig. Het lijkt ook wel op verlatingsangst. Hij huilt ineens ook sinds een tijdje weer bij het wegbrengen naar de opvang.
Vraag me af of je sowieso door zo'n fase heengaat bij de overgang naar een peuterbed, of dat we hem te vroeg de overgang hebben laten maken.
Verder geen onderzoek gedaan maar zie nu dat aangeraden wordt om hier pas veel later mee te starten. Ik wil echter niet meer terug naar een ledikant, denk dat we hem daar alleen mee in de war maken.
Ben even benieuwd of sommigen van jullie kleintjes al in een peuterbed slapen en hoe dat ging?
Die van ons slaapt nu ook sinds anderhalve maand in een peuterbed. Vooral overdag vind ze dat moeilijk terwijl dit de eerste 3 weken geen probleem was. Wij zetten toch door omdat we anders weer terug bij af zijn
Wij hebben geen peuterbed, maar wel precies dat van verlatingsangst. Wij moeten opeens elke avond naast haar liggen, anders valt ze niet meer in slaap. Ze gaat rechtop in haat bedje staan en alleen maar huilen als we weggaan.
Wij hebben geen peuterbed, maar wel precies dat van verlatingsangst. Wij mo ...
Ah wat sneu! Ja hier lijkt het daar ook echt op. Van de week ben ik boven geweest tot hij sliep. Toen huilde hij niet maar duurde het uiteindelijk nog 1,5 voor hij eindelijk sliep. Zie het niet zitten om steeds de hele avond boven te blijven maar ja, 20x naar boven lopen is ook niet alles!
Ja zo denk ik er ook over, vervelend dat het overdag niet goed gaat. Hier ...
Ja vervelend is dat heh! Ik laat haar vaak even huilen en ga dan na een tijdje naar boven. Dan is ze het meeste al kwijt en vaak al zo moe dat ze dan snel in slaap valt als ik erbij blijf liggen.
Hoi hoi, mijn zoontje van 22 maanden slaapt nog in een ledikantje, zonder problemen gelukkig. Ik heb ook nog niet het idee dat hij toe is aan een peuterbed. Ik vroeg mij alleen wel af, als je dan overgaat naar een peuterbed doe je je kindje dan nog in de slaapzak of doen jullie ze een pyama aan en liggen ze onder een dekbed? en een kussen ?
Mijn dochter van bijna 2 huilt ook ineens weer bij het wegbrengen naar de opvang. Vind het vreselijk. Zelfs 1x gebeld omdat het heel erg lang duurde tot ze weer rustig was🥺😢 Gelukkig ging het toen net weer beter. Maar kon wel janken. Maar nog steeds huilen
Hier nog geen peuterbed, maar wel een periode gehad met veel geinen en huilen bij het gaan slapen. Gelukkig lijkt het nu weer iets minder te worden. Ach, nu us het avondeten weer een strijd🙈
Die van ons slaapt nu ook sinds anderhalve maand in een peuterbed. Vooral o ...
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier nog steeds dramatisch. We zijn regelmatig tot 9 uur, half 10 in de weer met 'm. En het is nu elke nacht ook bal. Word er echt gek van.