9 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoi
Mijn zoontje is ook bijna 2 en gaat as maandag voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal, ik ben al een keer weze kijken met hem en kreeg hem niet meer mee naar huis🤣 ik denk dat ik het zelf spannender vind dan hem. Wij hebben er voor gekozen omdat hij zichbaar toe is aan spelen met andere kindjes.
Ik heb ze wel gezegd dat zodra hij zo verdrietig is en naar huis wil ze me moeten bellen dat ik dan kom om hem te halen. Wat je zegt ze zijn nog zo klein. Ik ga nog niks dwingen.
Hoop dat je kleintje het super naar zijn zin heeft daar😘
2 jaar geleden
Reactie op Eskimotje1
Hoi hoi
Mijn zoontje is ook bijna 2 en gaat as maandag voor de eerste keer ...
Ooh spannend! Wij hebben komende maandag kennismaking. De ene keer vind hij andere kindjes geweldig maar soms helemaal niet. Denk aan 1 kant dat het goed is, en als het inderdaad echt re moeilijk is voor hem dan gewoon wachten en later opnieuw proberen.
🥺❤️😆
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Ik begrijp nooit echt wat nu een peuterspeelzaal precies is? Bij ons hebben ...
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier is de peuterspeelzaal echt voorbereidend aan de basisschool. Dus ze hebben bijvoorbeeld een kring start, hebben thema’s zoals herfst/mensen/boekenweek etc. , hebben gym en doen educatief spelletjes. Kijken ook naar de ontwikkeling van je kind en begeleiden wanneer verbetering nodig is. Ik weet overigens niet of ze dat op de opvang ook doen/ tijd voor hebben gezien slaapjes en maaltijden! 😊
2 jaar geleden
Reactie op Thocey
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier is de peuterspeelzaal echt voor ...
Ja dit doen ze bij ons op de opvang ook inderdaad. Denk ook dat er misschien verschil is in leeftijden. Ons zoontje gaat bij de opvang naar een verticale groep, dus 0-4 jaar bij elkaar. Op de peuterspeelzaal zitten natuurlijk alleen peuters!
2 jaar geleden
Reactie op Sesame
Ik begrijp nooit echt wat nu een peuterspeelzaal precies is? Bij ons hebben ...
Qua spelen en vaardigheden leren is het volgens mij hetzelfde. Ook bij de opvang kijken ze naar de ontwikkeling. Ons zoontje gaat 3 dagen naar het KDV en wij hebben besloten om de peuterspeelzaal niet te doen. We hebben wel een rondleiding gehad. Verschil is echt dat de peuterspeelzaal vaak al in hetzelfde gebouw zit en ook dezelfde dagindeling heeft zoals op school. Bijv: binnen komen, zelf jas en tas ophangen (zelf fruit meenemen), kringgesprek, een taakje, gym, buitenspelen etc. Bij de opvang is er iets minder structuur: als het mooi weer is gaan ze naar buiten als t regent niet. Bij onze opvang hebben ze wel thema’s (thema herfst, gezin, etc).
2 jaar geleden
Onze dochter is volgende week 2 gaat ook alleen naar de opvang tot 4 jaar. Volgens mij is het allemaal hetzelfde.