34 Reacties

5 jaar geleden

Misschien carpaal tunnel syndroom? Zelf geen ervaring mee maar heb dit vaker gehoord.

5 jaar geleden

Ja wellicht carpaal Tunnel syndroom. Of het kan komen door vocht in je handen.

5 jaar geleden

Dit komt mij soms ook wel eens voor maar niet dat het gaat branden. Ze voelen inderdaad een stijf aan maar zijn ook opgezwollen maar dat zijn mijn benen en voeten dan meestal ook dus denk niet dat het hetzelfde is 🙈

5 jaar geleden

Ik heb dit ook 😢 heel irritant, vervelend kwaaltje. Mijn hand tintelt heel erg en mijn pols doet zeer. Helaas gaat de pijn bij mij niet meer weg. Heb het tot nu toe alleen in links. Komt inderdaad door het vast houden van vocht en dat knelt een zenuw af

5 jaar geleden

Daar dacht ik ook meteen aan (carpaal tunnel) kan tijdens zwangerschap optreden omdat je meer vocht vasthoudt (beknelling zenuw door vocht)

5 jaar geleden

Ik had het tijdens mijn vorige zwangerschap en sliep toen met polsbeschermers om. Dit zorgde ervoor dat ik daar geen vocht vast hield. Hierdoor geen last van mn handen en vingers. Werkte goed!

5 jaar geleden

Ook heel veel last van! Met de VK over gehad, is idd door het vocht en vooral ‘s nachts omdat je dan onbewust je pols buigt waardoor het vocht niet goed kan afvloeien. De tips die voor mij werken: - voor je gaat slapen en elke keer als je wakker wordt even goed met de polsen en vingers bewegen/draaien zodat het wat kan afvloeien - slapen met een polsbrace zodat je pols recht blijft Het neemt de klachten niet weg maar verlicht wel een klein beetje.. 🤗

5 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds een week!))

5 jaar geleden

Jeetje wat een reacties. Duidelijk een zwangerschapskwaal dus terwijl ik twijfelde. 😅 Ik slaap denk ik al 2 maanden met een polsbrace om.. dacht dat ik mijn pols onbewust en keer gekneusd had ofzo aangezien hij steeds zo pijnlijk was (alleen links overigens). Nooit gelinkt aan het zwanger zijn 😅.

5 jaar geleden

Ik ben nu 33 weken en heb het nu al een paar weken. Als ik wakker word, slapen mijn handen vaak ook, heel vervelend. Het is niet pijnlijk, maar bij mij vooral stijfheid, dit houd ik de hele dag door. Ga er inderdaad van uit dat het vasthouden is in de carpaal tunnel. En hopelijk trekt het weg zodra de kleine er is :)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook helaas het begon met links en inmiddels al een aantal weken ook rechts Ik ben vaak wakker hierdoor

5 jaar geleden

Oei ja naar is dat! Had ik in m'n eerste zwangerschap. en werd met de week erger (sorry, niet echt opbeurend) Kwam in mijn geval door vocht. En daardoor beknelde zenuwen. Mij werden die pols beschermers voor het skaten aangeraden. Heb ik niet gebruikt... Want slecht slapen deed ik al 😅 Lekker wassen met warm water elke ochtend gaf verlichting. Sterkte ermee! En, bij je eventueel volgende zwangerschap hoeft het niet zo te zijn gelukkig (iets opbeurender 😅)

5 jaar geleden

Ja, hier ook. Komt door het vocht denk ik. Overdag gaat het wel, maar s morgens en s nachts zijn ze pijnlijk en stijvig. Ik heb ook mijn ringen afgehaald, want alles ging knellen.

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van het heet zwangerschap Carpale Tunnel Syndroom zie artikel: https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/kwaaltjes-en-klachten/tintelende-handen

5 jaar geleden

Ik heb dat dus ook helaas en mijn huisarts zei carpaaltunnel syndroom maar omdat het vaak na de zwangerschap over gaat kunnen ze er niet veel mee zei ze ja met echt pijn koelen en ik slaap met een brace om

5 jaar geleden

Ugh ik sinds een paar dagen ook! Stijve vingers, ook lichtjes opgezwollen, en mijn rechterpols doet pijn. Ga de tip met de polsbeschermers eens uitproberen!

5 jaar geleden

Reactie op Maya61

Ja, hier ook. Komt door het vocht denk ik. Overdag gaat het wel, maar s mor ...
Ja ik denk precies dit ook. Heb dit ook sinds twee weken ofzo nacht en ochtend en daarna gaat het weg.

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde alleen dan in mijn tenen! 🙊

5 jaar geleden

Hier ook. 32+4 nu en ook al een tijdje last van. Inderdaad ook alleen in de ochtend als ik wakker wordt. Soms ook dat mijn arm slaapt snachts. Komt door vocht. Ookal heb ik in mijn handen niet veel vocht maar toch een beetje. Even later is het weer normaal.

5 jaar geleden

Ik hoorde op de zwanger fit de tip om je handen dan in warm water te bewegen en bijvoorbeeld in een zachte spons te knijpen in warm water, dan versoepelt het 😉