11 Reacties
4 jaar geleden
Havermelk is geen vervanging van melk. Ik begrijp heel goed dat je geen melk wilt geven, maar zo jong hebben ze het nog wel nodig. Soja melk komt wat dat betreft het dichtste in de buurt, dus daar zou ik voor gaan...maar eigenlijk het liefste langer plantaardige kunstvoeding geven 300ml aangezien ze die stoffen echt nig nodig hebben.
Zelf geef ik borstvoeding, maar vermoed dat dit geen optie is, want dan zou je t niet vragen 😜
4 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Havermelk is geen vervanging van melk. Ik begrijp heel goed dat je geen mel ...
Snap ik! Mijn dochtertje is wel 1 jaar al en het cb gaf aan dat kunstvoeding dan nog wel mag maar het hoeft niet meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar een soort 'melk' wat ze kan krijgen voor het slapen gaan, want dat vind ze nog wel lekker. Mijn productie is helaas gestopt bij 11 maanden anders had ik bv nog kunnen geven😩
4 jaar geleden
Mijn zoontje heeft/had een koemelk allergie dus wij gebruikte speciale nutrilon pepti voeding. Nu overgestapt naar Alpro soja groei drink, (zonder haver maar de normale) dit ben ik nu aan het mengen met een beetje halfvolle melk om te kijken hoe hij daar op reageert. In de ochtend maak ik hier ook een papfles van. De kinderarts zei dat dit een goede vervanger is van de “gewone” melk.
4 jaar geleden
Reactie op Selinaa_
Snap ik! Mijn dochtertje is wel 1 jaar al en het cb gaf aan dat kunstvoedin ...
Dat geld voor kindjes die dan gewone melk krijgen. Met een veganistisch dieet is het lastiger. Cb is sowieso geen diëtist. Ik zou contact opnemen met een plantaardige diëtist. Zodat je zeker weet dat je je kindje niet te kort doet