11 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje wil ook moeilijk meer warm eten. We bieden het wel aan, maar na een paar happen wil hij echt niet meer. Dan geef ik hem brood. Komt wel weer goed

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook maar die is wel ziek geweest (dubbele middenoorontsteking). Hij wil nu alleen maar zelf eten met lepel of pakken. Ik heb hierover met het consultatiebureau gesproken en die zeggen geen andere dingen aanbieden als hij het niet wilt opeten dan niet. Evt halfuurtje later proberen en anders volgende eetmoment weer. Anders leren ze dat ze wat anders krijgen als ze niks willen en/of dat je toch achter ze aan gaat met (wat anders) eten als ze het op dat moment niet willen.

2 jaar geleden

Hier wordt opeens niks meer met schil gegeten??!! Terwijl ze nog steeds moord en brand schreeuwt om snoep tomaatjes, sabbelt ze het midden eruit en pleurt (ja echt) de rest op de grond. Ik bied een paar dingen aan, en dan is het mooi geweest... Zal wel over zijn voordat ze 18 is 🙈

2 jaar geleden

Wij echt precies hetzelfde. Heb de oplossing nog niet gevonden maar er bestaan wel van die fruitzakjes waar ook groente in zit. Dan krijgen ze idd iets binnen. Ik ga het vrijdag navragen bij het consultatiebureau. Heb jij al gebeld?

2 jaar geleden

Ik heb m'n zoontje nu eerder warm eten gegeven en bordje is leeg.. voor het eerst spruitjes! Hij heeft er van genoten!

2 jaar geleden

Mijn zoon is op zich een redelijk goede eter, maar af en toe heeft hij een aantal dagen dat hij echt niet goed tot slecht eet. Ik bied hem dan geen alternatief aan, anders weet hij dat ik hem toch wel iets anders geef wat hij lekker vindt. En er zit al een behoorlijke kop op, dus ik wil hem eigenlijk niet belonen voor het niet eten.

2 jaar geleden

Zijn brood heeft hij trouwens een tijdje helemaal zelf gegeten, tot het moment dat hij steeds alles op de grond gooide. Nu geef ik hem z’n brood weer met een vork

2 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Wij echt precies hetzelfde. Heb de oplossing nog niet gevonden maar er best ...
De fruitzakjes snapt ons zoontje precies niet echt... Hij is ook zodanig opvliegend dat als iets hem niet aanstaat, hij blijft protesteren. Pas als hij een extra lepel in zijn hand krijgt en in zijn potje kan roeren, dan wordt hij meestal terug rustig en eet hij wel van mijn lepeltje.., Tot hij zelf een lepel probeert te nemen en het niet lukt, dan wordt meneer weer kwaad en gooit hij zijn lepel weg 🙈 Ze hadden me ooit inderdaad gezegd niets in de plaats te geven, maar het lijkt me eerder te gaan over “het zelf willen doen” en niet zozeer niet willen proeven... Ik vind het zo zielig om echt niets in de plaats dan te geven en te wachten tot de volgende maaltijd...

2 jaar geleden

Reactie op charlotte-g24

Wij echt precies hetzelfde. Heb de oplossing nog niet gevonden maar er best ...
Toen onze zoon niet lekker was, was dit echt een uitkomst. Hij snapt deze zakjes wel en eet er wat van. Nu helpt het vast dat hij een fruitmonster is. De fase is wel herkenbaar. Ik noem het een fase, omdat het bij ons al minder is. Hij wil het echt zelf doen. Kan hij het eten met zijn handen, gaat het goed. Lukt dat niet, dan is het bonje. Nu na een tijd (maand ofzo) mag ik soms ook weer wat op een vork/lepel geven. Scheelt weer. Alleen pasta weigert hij nu weer te eten ... Benieuwd naar t volgende wat hij niet eet...

2 jaar geleden

Reactie op Jana B

De fruitzakjes snapt ons zoontje precies niet echt... Hij is ook zodanig op ...
Laat hem het maar zoveel mogelijk zelf doen met zijn handen. En bij ons werkte het ook om er niet zoveel aandacht aan te geven. Gewoon zelf eten en kletsen.

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Hier wordt opeens niks meer met schil gegeten??!! Terwijl ze nog steeds mo ...
Hahaha nou wat grappig dit hebben wij ook! Ineens bij druiven en blauwe bessen spuugt hij het schilletje uit terwijl hij ze daarvoor gewoon met at 🤨😜 en ja hier gaat het eten zozo met fases. We hadden net een fase dat het super goed ging en nu wil meneer na 3 happen niks meer.. alleen boterhammen gaan er goed in