9 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor!! Hoogstens wat veranderende klanken, waar je soms papa, tata, die, jah, en ootoooo of eitjeeeeh uithaalt haha. Volgens mij hoef je je echt nog nergens zorgen over te maken 😊 Hoorde toevallig deze week in de oudergesprekken van de opvang, dat ze het keurig gemiddeld doet qua praten. En veel belangrijker is dat ze al veel lijken te begrijpen .

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Heel veel brabbelen, zegt mama, bo (de hond) en hap als hij aan het eten is. Verder benoemt hij alles met ka (hoe hij daarop is gekomen is nog steeds een raadsel haha). Geen tips dus helaas maar wel heel herkenbaar.

2 jaar geleden

Mijn zoontje praat ook nog niet. Hij kan wel woordjes zeggen, bal, kijk, hoofd, voet, hand, auto en de namen van onze 2 katten. Hij begrijpt ook alles wat wij zeggen en hij luistert ook heel aandachtig naar hoe we iets zeggen en probeert het na te doen.. bij ons leert hij wel steeds meer doordat hij naar de opvang gaat en daar lezen ze veel en liedjes zingen is bij hem ook echt een drive om woordjes te leren.. ik denk dat het misschien helpt door veel boekjes met plaatjes samen te lezen. Maar iedereen heeft zijn eigen tempo waarin ze iets leren. Dit is ook mijn eerste kleine dus echt veel tips kan ik je ook niet geven🙈

2 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-oktober-2020/dreumes-van-16-mnd-praat-bijna-niet-LBEL2g

2 jaar geleden

Mijn dochter is 17 maanden en praat ook nog niet. Kan wel papa,mama oh oh, oja, nee, ja enzo. Maar echt praten nog niet. Is wel heel erg aan het babbelen. Hele verhalen maar onverstaanbaar. Heel schattig 😍

2 jaar geleden

Mijn dochter zegt ook alleen mama papa (maar niet per se tegen de juiste 😅) dat als ze iets wil hebben en boe (koe) en sinds een paar dagen kaas (voor alles wat eten is). Mijn oudste dochter was ook niet zo snel met praten. We lazen wel altijd veel boekjes (nog steeds) en ze zeggen nu bij de opvang en cb dat ze een grote woordenschat heeft en heel goed kan praten. En ik merk met de jongste ook dat ze soms woorden (zoals boe) wat ze al een gele tijd geleden kon zeggen tijdens “sprongetjes” opeens niet meer kon/wilde zeggen en later weer wel. Dus ik zou zeggen lekker boekjes blijven lezen en komt van zelf wel goed.

2 jaar geleden

Reactie op NancyFaber

Mijn zoontje praat ook nog niet. Hij kan wel woordjes zeggen, bal, kijk, ho ...
Ja we lezen veel boekjes, met plaatjes en woorden hij kiest zelf zijn boekje uit welke hij wilt. Wij zingen ook veel met hem. Op de opvang lezen en zingen ze ook veel gelukkig.

2 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Ja we lezen veel boekjes, met plaatjes en woorden hij kiest zelf zijn boekj ...
Zo leuk dat ze elke keer met wat nieuws thuis komen.. hierdoor kent hij het woordje hoofd ook van het liedje hoofd schouders knie en teen😁

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Hier ook alleen maar papa, die, ja en boe (maar dat gebruikt ze overal voor). En mama inderdaad alleen bij nood! Alsof mama een soort van Help is 😂 wij lezen veel, zingen ook best veel. Ze begrijpt echt alles heel erg goed. Als ik de reacties zo lees, hoef je je geen zorgen te maken! Lekker blijven stimuleren, komt vanzelf!