Hi allemaal,
Zojuist hebben wij heel lief een (tweedehands) maxicosi voor 0-13kg cadeau gekregen. Nu wilde ik het veiligheidsmerk even opzoeken maar hier werd ik niet wijzer van. Na lang googlen zag ik dat de 4 cijfers op de witte sticker de productieweek en het jaartal zijn. Op die van ons staat 0804. Dus dat zou betekenen dat die geproduceerd is in week 8 van 2004. Dat is wel een hele oude als ik het goed heb!? De oranje sticker moet het keurmerk zijn maar ook deze kan ik nergens vinden. Iemand hier verstand van en is het aan te raden toch een nieuwe(re) aan te schaffen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Sowieso wordt geadviseerd om altijd een nieuwe te kopen ivm veiligheid. Je weet nooit wat er met deze is gebeurd en of er daardoor onzichtbare schade is die veiligheidsrisico's kan opleveren.
Als er geen ongelukken mee gebeurd zijn is hij nog veilig..tuurlijk nieuwere zijn waarschijnlijk veiliger maar goed is goed en ja ze willen graag nieuwe verkopen馃槉
Mijn pleegmoeder heeft mij een gegeven van 3 jaar oud, deze blijkt al te verouderd omdat er nu iets is met links en rechts ook meer bescherming en oude hadden boven en onder alleen maar. Hebben mij aangeraden nieuwe te kopen