19 Reacties

4 jaar geleden
Voor ons is het moeilijk om weg te gaan omdat wij geen oppas hebben. Geen familieleden en vinden het een beetje vroeg voor een vreemde oppas. Maar wat wij doen is als mijn zoontje slaapt de tafel netjes dekken, kaarsjes aan, telefoon weg en even lekker praten over alles behalve de baby. Gewoon net als vroeger. Nu is het overdag alleen maar over poep/plas luiers, voedingen etc etc

4 jaar geleden
Leuke spellen kopen en spelletjes avond. Je kan ook langere spellen doen. Wij vinden het altijd wel leuk om een spelletje te doen.
Film avond kan ook, leuke film uitzoeken misschien zelf huren. Lekkere snacks en hapjes op tafel zetten jullie favorieten drankje der bij en dan een film aan zetten.
Dit doe je dan natuurlijk wanneer de kids op bed liggen. Om de spelletjes leuker te maken kan je bijvoorbeeld bij monopolie of andere bordspellen doen als je op eens vakje komt moet je de opdracht die der bij ligt doen. Je speelt gewoon normaal het spel maar wat uit dagender met opdrachten. En dan gewoon een beetje leuk maken met kaarsjes muziekje en een hapje.
Noem dit zelf trouwens allemaal leuk op hoor maar dit is dus iets wat ik ook zal willen maar mijn vriend is dan weer niet zo romantisch 🤣😂

4 jaar geleden
Dat moeten wij ook echt doen. Ik ben 9 weken geleden bevallen van ons eerste en ik hen het behoorlijk moeilijk gehad en nog steeds met alles. Ik hou ontzettend van ons dochtertje dat is het zeker niet. Maar alles veranderd en de bevalling was ook heftig voor mij. En dan alles wat er bij komt heb ik mij alleen gevoelt en niet goed gevoelt. En ik merk ook dat we een beetje langs elkaar hee leven wat ik niet wil omdat alles nieuw is nu. Maar dat ga ik ook doen dat we zeker 1x per weer een dag voor ons 2e hebben.

4 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Dat moeten wij ook echt doen. Ik ben 9 weken geleden bevallen van ons eerst ...
Herkenbaar hoor. Denk dat veel nieuwe moeders dit ervaren. Corona maakt het allemaal nog meer anders. Onbezorgd even naar winkel etc is r ook noet bij. Dus die baby bubbel is mega. Maar je moet ook tijd maken voor jezelf en elkaar.

4 jaar geleden
Wandelen, spelletjes spelen, een keer speciaal eten maken en dan romantisch aan tafel met kaarsen aan dineren, filmavondje of serie avond maar net wat je leuk vind :) Nu met de lockdown is het lastig om weg te gaan. Wij snakken ernaar om een keer gewoon samen te gaan uit eten, maandenlang niet gedaan en zeker nu met de kleine is het wel fijn om even tijd voor ons 2en te hebben, we zijn nu alleen maar bezig met ons zoontje wat helemaal prima is maar je ‘verliest’ elkaar een beetje ofzo. Vrijdag gaat ons zoontje voor het eerst bij opa en oma logeren, dat hebben we bewust gedaan zodat we even tijd voor elkaar hebben en samen even bij kunnen slapen. Vind het heel spannend, maar moet over 1,5 week ook gaan werken en dan moet ik ook slaapdiensten gaan draaien dus is een goede ‘oefening’ om een nachtje zonder ons zoontje te zijn. Hoogstwaarschijnlijk staan we de volgende ochtend vroeg bij opa en oma op de stoep😂

4 jaar geleden
Wij doen dit al jaren elke week 2 avonden. Indd erg goed voor je relatie! Je blijft verbonden met elkaar..
Wat wij zoal doen: samen koken, spelletjes, filmpje kijken, haard aan en gewoon kletsen, soms samen in bad, massages, spel van escape rooms thuis, series die we volgen bewaren we vaak voor die avonden dat we het samen kunnen kijken, eten bestellen, wandelen (dat doen we dan overdag met de kids)..

4 jaar geleden
Leuk topic en jullie geven me inspiratie! Mijn man en ik hebben al een zoon van 2,5 en nu baby van 6 weken.
We hebben heel weinig datenights gehad toen mijn eerste zoontje klein was. Alleen af en toe oppas als we een bruiloft hadden ofzoiets maar op 1 hand te tellen!
Nu met de 2e merk ik echt dat ik de afgelopen weken zo moe was. Heb ook een zware zwangerschap gehad, maar niet altijd even lief voor mijn man (kort lontje met alles).
We doen wel regelmatig iets lekkers bestellen en maken het gezellig, maar dan is onze peuter vaak nog erbij!
Hij gaat tegenwoordig namelijk laat slapen, omdat hij dan ook sochtends wat later wakker wordt en wij dat wel heel fijn vonden, maar daardoor zijn onze avondjes samen wel anders.
Ga wel gelijk even wat plannen, met lekker eten. En goed idee om telefoon weg te leggen en tv uit!

4 jaar geleden
Hier proberen we ook echt tijd voor elkaar vrij te maken. Ik heb 2 jaar geleden, toen nog geen kindje, het spel Vertellis gekocht. Heel leuk als gespreksonderwerp. Maar ik bewaar ook de labeltjes van de theezakjes Pickwick 🙈. Ook leuk om eens samen de vragen te beantwoorden!

4 jaar geleden
Reactie op Unalome1990
Hier proberen we ook echt tijd voor elkaar vrij te maken. Ik heb 2 jaar gel ...
Hhaha dat is ook een goed idee van die labeltjes van Pickwick

4 jaar geleden
Hhaha dat is ook een goed idee van die labeltjes van Pickwick
Haha ja toch. Ik heb een hele bak vol🙈

4 jaar geleden
We gaan elke week naar de bios. We hebben een pas. Nu dan niet door corona maar zijn toen het open was elke week gegaan. En gingen ook weekenden gewoon naar winkelcentrum en stad enzo met en zonder baby. Oma woont om de hoek we hebben altijd wel oppas en we zijn samen een serie begonnen die we samen kijken in de avond.

4 jaar geleden
In grote lijnen ook herkenbaar! Gelukkig hebben wij er ook goed over kunnen praten. M’n vriend denkt nu wat meer mee om het wat soepeler te laten verlopen tussen ons als gezin. Ben 8 weken geleden bevallen namelijk. Maar ik ben het zeker met je eens er veranderd in een klap zo veel! Niet erg maar beide ben je zoekende hoe je alles weer gaat samen voegen zeg maar

4 jaar geleden
Ja ..dat hebben wij ook...het is hier fulltime zorgen voor mijn dochtertje waardoor ik haar ook moeilijk uit handen kan geven aan een oppas oma, want ook voor hen is het heel intensief. Dus ik ben al blij als ik een oppas heb voor de korte momenten dat ik zelf naar de fysio moet bijvoorbeeld. En ja ik voel me ook best alleen in de zorg voor haar, dus heb eigenlijk niet eens behoefte aan een date night, momenteel.

4 jaar geleden
Sinds we onze kleine man na de een na laatste voeding naar bed brengen, hebben we elke avond bijna 4 uurtjes voor ons samen. Erg fijn! Meestal gaan we dan samen een serie of tv kijken, en af en toe doen we een spelletje. Verder is dat natuurlijk ook een prima moment om er wat romantiek in te gooien! Een massage, samen douchen of in bad...

4 jaar geleden
Mijn vriend werkt vanuit huis en ik heb nog verlof, wij lunchen elke dag samen en eten savonds samen. We proberen minstens 2 keer per week lekker samen te bankhangen zodra ons meisje op bed ligt. Verder proberen we wekelijks met zijn 3 tjes een grote wandeling te maken om niet steeds thuis te zitten nu met de lockdown. Voor dagen dat we beiden vrij zijn is het vooral afwisselen met de kleine en het huis op orde krijgen 😅