48 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje krijgt ook nog 2 of 3 flessen per dag (1 rond lunchtijd en 1 voor het slapen s avond en dan smoddags soms nog een klein flesje voordat hij een dutje doet op de dagen dat hij thuis is). Hij heeft er gewoon behoefte aan. Bij ons op de opvang bij de dreumes groep doen ze ook over het algemeen geen “flesjes” en t liefst 1 slaapje. Maar heel eerlijk: ze doen het er maar mee als hij er behoefte aan heeft. We betalen er tenslotte ook een godsvermogen per maand voor. Omdat wij wisten dat ze moeilijk doen over de flesjes, hebben wij de fles na het middaguur verplaatst en proberen die nu steeds in een beker te doen. Stel dat je tot 2 jaar borstvoeding wilt geven (zoals wordt aanbevolen) dan moeten ze dat toch ook opwarmen en aanbieden? Dat is echt veel meer werk dan een paar schepjes kunstvoeding hoor. Bovendien houdt ons zoontje zelf de fles vast dus snap de ophef niet zo. Ja ze staan met minder leidsters dan op de baby groep maar dat is ook omdat dreumessen veel zelfstandiger zijn en ook een groot deel van de dag lekker zelf kunnen spelen / eten.
2 jaar geleden
Dochter nu 15mnd , sochtends 150ml sojamelk bij het ontbijt. Smiddags bij de lunch 150ml gewone melk en savonds voor ze naar bed gaat ook nog 150ml. Ze vindt melk gewoon zo lekker dat het nog niet gelukt is om te minderen.
2 jaar geleden
Mijn zoon is nu 14 maanden en krijgt qua zuivel: 's morgens havermout (met zo'n 100 ml melk)
Overdag drinkt hij water en op de opvang soms thee (moet hij thuis niets van weten 😅)
In de middag krijgt hij soms yoghurt.
En s avonds een flesje van 160 ml warme koemelk.
Iets na z'n verjaardag hebben we het flesje dat hij in de middag nog kreeg afgebouwd. Hij dronk het altijd op, we hebben hem gewoon kleiner gemaakt en daarna weggelaten. Sindsdien zien we wel dat hij meer water drinkt en verder vult hij z'n eetbehoefte zelf wel aan tijdens de maaltijden en snacks.
2 jaar geleden
Die van mij krijgt sochtends ongeveer 180 cc koemelk met pap, smiddags een flesje van 120 +4 cc en savonds een flesje van 150 +5. Maar heb de richtlijnen van het cb gelezen dat ze ongeveer 300 moet krijgen dus ik zit ook te twijfelen nu.
Misschien dat ik morgen eens ga kijken of ik thee kan geven smiddags.. maar tot nu toe drinkt ze thee nog niet zo goed. Maar misschien wel als ze geen melk krijgt. Hmmmm.... moeilijk allemaal!
2 jaar geleden
Hier ook nog echt 2 slaapjes nodig.
Sochtends 150 koemelk naar drinkt vaak niet alles op, tussen de middag ook 150 koemelk (ook niet altijd alles op?. En savond voor naar bed gaan 150+5 kv. Die van de avond heeft ze gewoon nog behoefte aan, dan maar iets meer melk krijgen, als ze het lkker vindt prima voor mij. Verder krijgt ze water en thee tussendoor.
Op opvan krijgen ze thee of melk aangeboden tijdens lunch. Dus prima.
2 jaar geleden
Ik werk op een kdv en 2 slaapjes met 14 maanden is best standaard die van mij slaapt 1x thuis maar 2x op het kdv. Ook krijgt ze nog borstvoeding(150), dat zie je meestal niet, meeste stoppen met kv en bv op het kdv precies met 1 jaar, maar heel raar is t ook niet. Ik geef het ook gewoon
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ik werk op een kdv en 2 slaapjes met 14 maanden is best standaard die van m ...
Daarnaast drinkt ze nog melk als ze wakker wordt, als ze thuis komt, voor het slapen en in de nacht.
2 jaar geleden
Onze dochter drinkt nog 2x per dag borstvoeding, soms in de nacht nog extra (is nooit een goede fles drinker geweest en ik was wel uitgekolft 😜
Doet ook nog twee slaapjes
Krijgt soms kaas of wat melk maar is niet dol op melk en drinkt goed water nu overdag
2 jaar geleden
Fijn om je bericht te lezen, onze dochter heeft ook nog twee slaapjes nodig maar op de opvang ‘vergeten’ ze dit steeds 😬 ook als we het expliciet benoemen.
Wij doen ook rapley en onze meid eet fantastisch maar heeft ook zeker nog dr melk behoefte. Ze drinkt s ochtends 150ml (mix kv en halfvol) s middags een beker halfvol en s avonds voor het slapen weer 150 ml (mix kv en halfvol).
We hebben een tijdje terug minder flesjes gedaan omdat ze goed uit de beker drinkt en ook wel thee, diksap en water drinkt, maar uiteindelijk bleek ze toch te weinig vocht binnen te krijgen dus doen we gewoon weer 3x een flesje
2 jaar geleden
Smorgens en tussen de middag na het broodje eten gewone halfvolle melk naar behoefte. Savonds voor het slapen gaan dreumesmelk. We maken vaak een fles van 210+ 6 maar dit gaat lang niet altijd meer op.
Hij doet nu nog 1 slaapje wisselend tussen de 1 a 2,5 uur.
Als jou dochter daar nog niet aan toe is,is dat prima toch? Zijn heel veel dreumessen van deze leeftijd die nog 2 slaapjes doen. Lijkt mij niets geks🤷♀️ en er zijn nog genoeg die wat kv of bv geven tussendoor dus dat lijkt me ook niet iets bijzonders hoor.
Laat je niet gek maken en als je het fijn vind zoals het ritme nu is zou ik zeggen lekker zo door gaan en ze hebben zich daar maar aan aan te passen toch?
Ze geven vanzelf aan als ze andere behoeftes krijgen👍
2 jaar geleden
Onze dochter is ook 14 maanden en omdat ze slecht water/thee dronk zijn we van 2 flessen halfvolle melk weer terug naar 3 flessen. Na de nacht, bij de lunch/voor haar middagslaap en voor het naar bed gaan. Ze krijgt gemiddeld 130 ml halfvolle melk per fles. Ondertussen begint ze beter te drinken tussendoor, dus ik hoop er straks weer een fles af te kunnen halen en uiteindelijk ook de melk in een (rietjes)beker aan te kunnen bieden, maar voor nu gewoon nog flesjes dus en niemand die dat raar vind hoor!
Laat je niet gek maken. Je dochter is 14 maanden 😉