48 Reacties

2 jaar geleden

Drie flesjes van 200 ml koemelk. Soms kv als ik geen zin heb om melk op te warmen in de ochtend als het heeeel vroeg is. Ze drinkt ze lang niet altijd op, ligt eraan hoeveel ze die dag gegeten en gedronken heeft en hoelang dat voor de fles is geweest. Als ze wakker wordt, voor het middagslaapje en voor het naar bed gaan. Ze slaapt pas sinds kort 1x per dag, puur omdat ze zelf niet meer wilde. dus lekker aan toe geven nog hoor!

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 14 maanden gaat vanaf januari naar de kdv maar komt dan in een babygroep 2. Hoort ze niet in een dreumes groep? Dat is ook de reden waarom ze gaat. Ik wil graag dat ze samen leert spelen. Wat denken jullie ?

2 jaar geleden

Reactie op Yazzy

Mijn dochter van bijna 14 maanden gaat vanaf januari naar de kdv maar komt ...
Hier is de babygroep tot 2 en de verticale tot 2.5, niet heel veel verschil dus. Daarna gaan ze dan over naar de groep tot 4-jarigen. Zou het gewoon even navragen

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt voor het slapen gaan ‘s avonds een flesje van 150cc kunstvoeding. Verder drinkt ze overdag thee.

2 jaar geleden

Reactie op Yazzy

Mijn dochter van bijna 14 maanden gaat vanaf januari naar de kdv maar komt ...
Op ons KDV is de babygroep van 0 tot 2 jaar. Wellicht bij die van jullie ook? Zou het gewoon even nagaan!

2 jaar geleden

S ochtends 150ml kv met pap, ze eet dan slecht Brood. Binnenkort eens proberen. Tussen de middag broodje met 120ml halfvolle melk. Nu nog in fles. Ze snapte / wilde heel lang niet uit iets anders drinken. Dus we gaan binnenkort proberen om dit in een 360 beker te geven. Voor naar bed gaan 150ml kv. Die zijn we aan het afbouwen. Meestal drinkt ze dit niet op. Ook onze meid doet nog 2 slaapjes. 1 trekt ze niet. Om 10 u is ze echt moe en wil ze slapen

2 jaar geleden

Ons zoontje drinkt s'ochtends bij zijn boterham een flesje van 150ml melk (deze drinkt hij niet altijd op). S'avonds voor het slapen gaan nog eens 150ml en deze drinkt hij altijd op. Hij doet meestal ook nog 2 dutjes, sommige dagen wilt hij niet en dat is ook oke dan 😊

2 jaar geleden

Bij mij precies hetzelfde verhaal hoor! Mijn zoon is 14 maanden oud en heeft nog steeds behoefte aan twee slaapjes... na 2,5u wakker te zijn zie je gewoon aan hem dat hij wilt slapen.. wanneer hij dan in bed ligt wacht hij altijd op z’n fles met melk.. en dat geef ik hem ook. En dat terwijl hij gewoon heel goed eet! Na zijn flesje melk opgedronken te hebben valt hij vanzelf in slaap. Ik geef hem nu nutrilon 4 (dreumesmelk).

2 jaar geleden

Hier geen rapley maar wel nog 3 flessen melk per dag. En ook nog 2 slaapjes per dag

2 jaar geleden

2 slaapje per dag (14 mnd) en sochtends 150 ml koemelk in fles, bij de lunch glaasje koemelk (drinkt ze 3 slokken van) en voor het slapen gaan fles opvolgmelk 210.

2 jaar geleden

Hier 14 maanden, 2 dutjes per dag en 3x melk (s ochtends en s middags koemelk, s avonds opvolgmelk)

2 jaar geleden

Mijn dochter van 14m doet ook twee slaapjes, ze redt het vooral in de ochtend echt nog niet langer dan 2/2,5 uur. Wij doen ook Rapley en ze drinkt nog veel melk. In principe geef ik haar bv of fles voordat ze naar bed gaat s avonds, dan wordt ze s nachts nog twee keer wakker om te drinken. Overdag krijgt ze melk als ze daar om vraagt. Ik let totaal niet op hoeveel melk ze drinkt want ik merk dat ze dat zelf heel goed kan reguleren. Als ze last heeft van haar tandjes of ziek is vraagt ze vaak om melk. En dan zijn er dagen dat ze overdag helemaal geen melk drinkt. Ik ga daarin helemaal mee met haar behoefte. Hetzelfde als met slapen, ze kan zelf ook al goed aangeven dat ze moe is en wil slapen. Dan ga ik niet zeggen dat ze pas over 2 uur naar bed mag.

2 jaar geleden

Kyan is 14 maanden. Hij drinkt geen opvolg melk meet. Zijn wij met zijn 1e verjaardag meegestopt. Nou zijn wij gezegend met een mannetje dat alles eet en drinkt wat je hem aanbied. Maar ons CB geeft aan als hij maar zijn zuivel krijgt. Dus kan ook yoghurt zijn of pap die we met melk maken.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy91

Kyan is 14 maanden. Hij drinkt geen opvolg melk meet. Zijn wij met zijn 1e ...
ow en op de opvang 1 slaapje en komt dan overprikkeld thuis. Thuis 2 slaapjes en is dan een engeltje.

2 jaar geleden

Hier in de ochtend 180 ml halfvolle melk en voor het slapengaan ook. Tussendoor wel eens kwark. Dus meer zuivel dan aangeraden maar misschien binnenkort mixen met amandelmelk

2 jaar geleden

Sochtends pap met half volle melk. Smiddags een flesje opvolgmelk 180ml alleen als hij daar behoefte aan heeft de laatste tijd wilt hij die niet meer en voor het slapen gaan 180ml opvolg melk. Hij heeft hier gewoon nog behoefte aan dus dan krijgt ie dat gewoon. Bv is gestopt door de zwangerschap en gewone melk vind ie niet lekker. Op schooltje drinkt hij smiddags eigenlijk geen melk omdat ie geen behoefte er aan heeft. Maar wordt het wel altijd aangeboden.

2 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Sochtends pap met half volle melk. Smiddags een flesje opvolgmelk 180ml all ...
Wat slaapjes betreft dat is erg verschillend. Soms 1 dutje van 3 uur of 2 x van 1,'5 uur. En dan hier en daar valt ie soms nog in slaap. Elk kind is anders en heeft andere behoeftes!

2 jaar geleden

Mijn dochter is 14 maanden. In de ochtend drinkt ze een fles van 150 + 5 schepjes opvolg melk met brood. Op de opvang geven ze haar ook nog een fles naast haar fruithapje en warme maaltijd. En in de avond rond 22/23 uur wilt ze nog een fles. Als ze niet op de opvang is dat in de ochtend fles met brood. Overdag koemelk en water. Maar dat drinkt ze uit een 360 graden beker en dat zijn altijd een paar slokken. En in de avond nog een flesje. Dus 2 tot 3 flesjes. Soms meer als ze ziekjes is.

2 jaar geleden

Hier sochtends 150ml en een boterham en na het avondeten yoghurt en voor het slapen gaan in de avond 180ml

2 jaar geleden

gewoon lekker naar je kindje kijken. Als ze de melk weigert is dat denk ik een teken dat die fles eraf kan. Bij ons ging ze op de opvang voor het eerst 1 slaapje doen en thuis 2. Het werd steeds vaker 1 slaapje en nu is 2 de uitzondering. Gaat allemaal vanzelf 😘 die van ons krijgt meestal 2 flessen per dag. 300 ml oer dag. Heel soms met echt slechte nachten of ziekte extra melk.