Onze kleine meid is overgegaan naar de dreumesgroep en omdat alles daar anders gaat maakt me dat ineens onzeker.
Ik was lekker bezig met de rapley methode en die kleine van ons eet steeds beter en best veel vind ik zelf! Maar in de regel drinkt ze ook nog steeds veel melk, dat is echt de basis ook van rapley toch..... We gebruiken het nu meer als aftopping: na haar slaapje altijd eerst eten en dan bij het volgende slaapje nog wat melk in bed drinken, naar behoefte geven we dit, dus niet volgens vaste (voorgeschreven) hoeveelheden.
En in haar wakkere tijd gewoon water.
Op de dreumesgroep leek de leidster ten eerste enigszins verbaasd dat onze meid nog 2 slaapjes doet - mij was van tevoren verteld dat dit geen probleem zou zijn op die groep, als het goed is zal ze binnenkort vanzelf in de fase komen dat ze er maar 1 nodig geeft, maar ze is na 3 uur wakkere tijd écht op! Dus ja dat zullen ze toch echt moeten toepassen :-s
Maar goed wat dus mij dwars zit is dat ze ook zei dat geen van de kinderen op die groep nog melk drinkt en of die van ons dan nog wel melk hoeft? Ehhmmm jawel! Probleem is alleen dat ze enorm slecht haar melk drinkt op de opvang, al sinds het begin is dat zo. Maar ik vind het wel fijn als het op zijn minst wordt aangeboden. Anyways, op de terugweg naar huis voelde ik me ineens zo'n paria die haar kind "nog steeds melk geeft".
Lang verhaal kort: hoeveel ml melk (kv of bv of koemelk of plantaardig) drinken jullie dreumesjes nog per dag gemiddeld? Zal enorm verschillen maar dan ben ik blij dat ik niet de enige ben 😁