Hoi!
Mijn 2e kindjes heeft erg last van reflux met spugen. Hij krijgt al ranitidine voorgeschreven van de kinderarts.
Zijn bedje staat al schuin, maar nu vroeg ik me of of er ouders zijn die een reflux kussen gebruiken en of dit beter werkt ? Of iemand andere tips heeft馃榿
Wij hebben dit gebruikt maar het ziekenhuis vertelde ons dat het 0 effect heeft omdat een kindje met reflux veel meer overeind moet zitten/liggen om er geen last van te hebben en dus al die reflux kussens en bed schuiner zetten echt geen effect hebben. Zij adviseerden ons om ons kindje gewoon na de voeding ongveer een kwartier tot halfuur overeind te houden in de armen. En dat was echt pittig, vooral de nachtvoeding omdat je dan nog een halfuur moet blijven zitten maar dat had inderdaad beter effect dan de kussens. En a.r. voeding heeft bij ons ook geholpen. Succes 馃
Geen reflux kussen gehad. Wel ook bedje schuin gezet en medicatie. Wat bij ons ook wel echt hielp was reflux voeding, gewone melk kwam echt door haar neusje weer terug naar boven, zo zielig