6 Reacties

5 jaar geleden

Heb ik begin van de zwangerschap gehad. Mijne was 4,9. Moest toen een bloed test doen om te kijken of je een bloedziekte had of waar het anders vandaan komt. Bij mij was er niks te vinden. Heb toen ijzer tabletten gekregen en nu is mijn ijzer gehalte weer goed.

5 jaar geleden

Reactie op madelein5487

Heb ik begin van de zwangerschap gehad. Mijne was 4,9. Moest toen een bloed ...
Ik heb dus gelijk ijzertabletten gekregen. Maar kreeg er bijwerkingen van. Vandaar dat ik nu onderzoek moet doen. En vind dat best spannend. Fijn om te horen dat het bij jou goed is

5 jaar geleden

Niet meegemaakt maar wel over gehoord. Bloedarmoede kan op twee manieren. 1) tekort aan ijzer waardoor je zuurstof niet goed op je rode bloedcellen kunt vervoeren 2) tekort aan rode bloedcellen. Kan allebei door ijzertekort komen, maar tekort rode bloedcellen kan ook andere oorzaak hebben. Dat gaan ze nu vast eerst uitzoeken. Ze moeten namelijk weten of ijzer toedienen gaat werken of dat ze je een infuus moeten geven met bloed. Veel succes. Komt goed. Ze houden je goed in dr gaten ;)

5 jaar geleden

Niet meegemaakt maar wel over gehoord. Bloedarmoede kan op twee manieren. 1 ...
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

5 jaar geleden

Mijn waarde was ook aan de lage kant, 6.2 en bij 6.3 moet je eigenlijk ijzer tabletten nemen. Maar ze kijken bij die waarde of je wel genoeg ijzer hebt of dat het te weinig rode bloed lichamen zijn. Weinig rode bloed lichamen is gebruikelijke omdat je bloed verdund doordat je nu ook bloed hebt aangemaakt voor de baby. Ik hoefde geen extra ijzer te slikken want de ijzer waarde was dus niet lager alleen de verhouding rode bloed lichamen. Ze gingen niet verder onderzoeken. Ben wel benieuwd wat er dan uitkomt bij jou, want je hebt dus hetzelfde als ik, te weinig rode bloed lichamen... maar ik kreeg niet de indruk dat dit erg was want ze gaan niets verder doen of onderzoeken..

5 jaar geleden

Reactie op 1111

Mijn waarde was ook aan de lage kant, 6.2 en bij 6.3 moet je eigenlijk ijze ...
Ik heb dus wel staalpillen gekregen maar kreeg er bijwerkingen van. Dus had ik aan de verloskundige gevraagd om een alternatief en op haar advies naar het ziekenhuis verwezen voor een ijzerinfuus en daar is bepaald aan de hand van me waarde dat ik geen ijzerinfuus krijg en willen het daarom onderzoeken om te kijken wat de oorzaak is van me lage HB. Ik heb trouwens wel een iets lagere waarde. Zag dat de waarde voor zwangere 6.2 is