17 Reacties

5 jaar geleden

Zou kunnen, goed afdrogen na het douchen/badderen. Even bepathen er op smeren.

5 jaar geleden

Onze dochter had het ook, ook echt wel even mee bezig geweest. Ik heb het elke ochtend en avond goed droog gedept (komt waarschijnlijk door zweten) met een hydrofiele washand, daarna ingesmeerd met sudocreme en van de week ingesmeerd met bepanthen babyzalf en toen was het weg. Nu doe ik nog steeds elke keer droogdeppen zodat het niet terug komt.

5 jaar geleden

Je kan er beter sudocreme op smeren denk ik. Dat is een wat drogere minder vette zalf. Bepanthen is vrij vet. Het is belangrijk om de huid goed schoon maar ook vooral heel goed droog te houden.

5 jaar geleden

Ik heb dat ook! Zinkzalf zou kunnen helpen zei dokter en cytelium is ook goed om geirriteerde plaatsen te drogen

5 jaar geleden

Hier ook. Ook had ons meisje ontzettend rode billen helemaal kapot...in dat geval hielp andere luiers. Maar ik was naar de ha geweest en had een zalfje voor haar billen gekregen. Die smeer ik nu ook heeeeeeeeeeel soms onder haar oksel en dan is het de dag erna weg. Dus ik vermoed dat t toch te maken heeft met dat t wat vochtig blijft en gaat broeden

5 jaar geleden

Van goed schoonmaken kan het ook gaan irriteren, dus heel voorzichtig schoonmaken en droogdeppen, daarna zinkzalf en dan is het bij ons dochter de volgende dag weg.

5 jaar geleden

Hier ook gehad met crème van de dokter was het binnen no time weg

5 jaar geleden

Niet te veel aan zitten zou ik zeggen en smeren met suducrem. Hier hebben we het in het begin ook onder de oksels gehad, kwam door het niet goed kunnen afdrogen. De huisarts raadde sudocrem aan omdat dat ook ontstekingsremmerd werkt

5 jaar geleden

Geen sudocrem gebruiken!! Bepanthen is veel vriendelijker voor de huid. Nog beter: gebruik lipikar balsem van la Roche posay. Te koop bij de apotheek 😃

5 jaar geleden

Ik ben erg fan van barrière crème. Te koop bij de apotheek, €7,00 voor een grote tube. Zorgt ervoor dat er een barrière komt tussen de huid en evt vocht. Ook perfect voor de billetjes en/of andere vochtige plekjes. Gebruiken we in de zorg ook.

5 jaar geleden

Goed schoonmaken en dan heel goed (belangrijkste) droogdappen. Daarna creme. Als het niet goed droog is en je doet er daarna creme op dan heeft het geen zin. Succes!!

5 jaar geleden

Hadden wij ook, goed schoonmaken, erg goed droogmaken, sudocreme en het was over!

5 jaar geleden

Had mijn zoontje ook een paar weken terug. Het consultatiebureau adviseerde er toen maïzena op te strooien en het was toen snel weg.

5 jaar geleden

Bepanthen. Mijn zoontje had het in de lies. Eerst sudo geprobeerd maar dat werkte niet. Overgegaan op bepanthen en het was eigenlijk per direct weg

5 jaar geleden

Dank voor alle reacties! Ik ga ermee aan de slag!:)

5 jaar geleden

Hier hebben we t ook gehad, advies, drie keer per dag wassen met lauw water en een beetje babyolie en daarna insmeren met sudocreme, dit een week volhouden en dan is t wel verdwenen. Geen poeder gebruiken ivm als t wel vochtig blijft het de schimmels voed. Succes!

VRIEND

5 jaar geleden

Had ik ook in het begin... erg goed droogmaken en ik deed de sucrocreme even met een watje met neutral olie eraf halen voordat hij in badje ging of met het wassen en dan weer nieuwe erop smeren. Bij mij ging het toen weg!