Hoi dames,
Onze zoon heeft momenteel 4 voortanden onder en bovenin 2 hoektanden die door zijn. Zijn eerste tandjes kwamen pas nadat hij 1 jaar was. Wij proberen dagelijks voor het slapengaan tanden te poetsen. Inmiddels slaapt hij snacht weer door, daarvoor was het zo'n 1,5 maand heel afwisselend, veel wakker in de nacht ik gok een slaapregressie. Het viel mij op dat wanneer hij snachts wakker en overstuur was hij tijdens het huilen ontzettend uit zijn mond rook. Ik weet niet of er meerdere zijn die dit ook ervaren? Alsof hij verrotte tanden in zijn mondje heeft. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn maar dacht laat ik eens een topic openen om te kijken of er meer mama's zijn die dit herkennen.
Lieve groetjes
Ja hier precies hetzelfde! Mijn dochter krijgt nu pas tandjes en is 17 maanden. Boven 3 tanden en 2 kiezen, onder 2 tanden en 2 kiezen. Iedere nacht wakker, eet niet :( En ze ruikt uit haar mond. Dacht ook al er zal toch niet iets aan het ontsteken of rotten zijn.
Mijn dochter heeft inmiddels een hele mond vol met tanden, ze moet alleen nog de achterste kiezen.
Wij merkte dit ook op toen er nieuwe tandjes doorkwamen, ondanks het dagelijks poetsen.
Als je het niet vertrouwt kun je altijd de huisarts of tandarts om advies vragen
Mijn zoontje heeft dat ook, maar alleen als hij verkouden is en door z’n mond moet ademen.
Dan droogt z’n mond natuurlijk uit en gaat dat stinken.
Na een flesje is het vaak weer voorbij.
Misschien dat dat ook bij jullie kindje zo is?!