Hoi,
Ik wil graag jullie mening over het volgende.
Mijn man en ik spelen samen in een bandje. We repeteren een avond per week en hebben het geluk dat opa en oma iedere week willen oppassen. Ze wonen vlak bij de plek waar wij repeteren dus de kleine gaat bij hun naar bed en s avonds halen we haar daar dan op (rond 22.30/23.00) en leggen haar thuis weer in bed.
We doen het al sinds ze heel klein is en het gaat eigenlijk altijd perfect. Ze wordt wel wakker als we haar meenemen, ritje in de auto is ongeveer 20 minuten en thuis valt ze meteen weer in slaap in haar eigen bed.
Soms twijfel ik of het niet egoïstisch van ons is of slecht voor haar ontwikkeling. En ik vraag me ook af tot welke leeftijd dit verantwoord is. Ze is nu bijna 15 maanden.
Iemand hier ervaring mee of ideeen over?
Het leven is geven en nemen. Ik denk dat het jullie gegund is om dat avondje te repeteren. Opa en oma lijken het daar mee eens.
Je hebt ook genoeg baby's die gewoon elke nacht zo nog wakker worden uit zichzelf.
Het gaat toch goed? Ze gaat gelijk weer slapen in haar eigen bedje. Of merk je dat ze de volgende dag anders is dan alle andere dagen? Gewoon zo doorgaan lijkt mij.
Zolang je dochter er geen last van lijkt te hebben zou ik er gewoon lekker mee doorgaan! Heerlijk zo'n avond voor jullie samen, mag je jezelf best gunnen hoor!
Als het zo goed gaat, zou ik het lekker zo doen. Behalve als je je er echt niet goed bij voelt natuurlijk. Wat wij vaak doen is dan die avond ons kindje bij opa of oma laten slapen, zodat we haar niet hoeven op te halen. Dat zou nog een optie kunnen zijn, maar k weet niet of opa en oma en jullie dat ook willen.
Ik heb er geen ervaring mee, omdat mijn zoon helaas niet zo ‘werkt’ 😉
Maar dat neemt niet weg dat ik het fijn vind voor iedereen bij wie dit wel kan!
Gewoon lekker doen, als ouder mag/moet je ook gewoon nog mens zijn!
Wat fijn dat dat gewoon kan! Ons zoontje is een lichte slaper. Hij slaapt lang en veel maar heel licht. Als hij al paar uur slaapt krijg je hem nooit meer over in een ander bedje. Als hij dood moe is en net in de auto in slaap valt begin van de straat heb ik mazzel Als we hem kunnen overtillen maar meestal is die dsn klaar wakker. Ik zou zeggen gewoon blijven doen zolang ze het accepteert. Mijn ouders deden het vroeger met mij ook altijd. Ben ook groot geworden😁