27 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb hier heel de dag buikpijn.. erg vervelend! Een kussen of een kruik kan goed helpen, is het geen buikpijn van de honger?

4 jaar geleden

Komt waarschijnlijk door je volle blaas, die heeft dan de hele tijd tegen je baarmoeder gedrukt. Ik heb het ook altijd direct na dat ik heel nodig moest plassen. Bij mij zakt het na een paar minuten weer weg.

4 jaar geleden

Bij mij is het snachts vooral heel erg als ik ontspannen lig, en hier dan ook de halve nacht van wakker liggen omdat het zo'n pijn doet. Overdag ook wel maar ik regelmatig naar de wc ookal is de drang niet hoog en ook dan blijft het aanhouden

4 jaar geleden

Reactie op Lilian94

Komt waarschijnlijk door je volle blaas, die heeft dan de hele tijd tegen j ...
Dat vermoeden had ik inderdaad wel na half uurtje word het minder. Maar heb er gedurende dag vaak last van. Alles is voor mij nieuw dus ook even wennen.

4 jaar geleden

Reactie op Daan_ding

Ik heb hier heel de dag buikpijn.. erg vervelend! Een kussen of een kruik ...
Nee , dit voelt anders. Is laag in de buik.

4 jaar geleden

Herkenbaar, dit heb ik ook. 's Nachts moet ik er sowieso één keer uit om te plassen. Daarna val ik direct weer in slaap. In de ochtend, zodra ik wakker word, moet ik heel nodig plassen. De buikpijn is dan al aanwezig bij mij. Zodra ik geweest ben houdt het nog even aan. Meestal ga ik op mijn linkerzijkant liggen, dan zakt het vaak na een paar minuten weer weg. Zo niet dan vraag ik of mijn man tegen me aan komt liggen en zijn warme hand op mijn buik wil leggen, dat vind ik heel fijn en dat helpt vaak goed.

4 jaar geleden

Toevallig net ook gehad, hele erge steek in mn onderbuik. Maar inderdaad even naar het toilet en dan trekt het bij mij ook weer weg.

4 jaar geleden

Dat vermoeden had ik inderdaad wel na half uurtje word het minder. Maar heb ...
Dit is voor mij de derde zwangerschap. Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik dit bij mijn 1e zwangerschap ook heel heftig had! Ik denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken! Er groeit iets in je buik en met een snel trein vaart. Je baarmoeder is ook een beetje van slag. Dus snel krampen hebben na inspanning of als je naar het toilet moet is heel normaal.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad in week 5&6 het maakte me angstig. Nu geen last meer van bij nu 7,5 week zwanger

4 jaar geleden

Ik herken dit ook! Bij mij wisselt het wel, de ene dag meer last dan de andere. Ik herken vooral kramp in de onderbuik en lage rugpijn. Dit heb ik ook vooral 's nachts na het plassen (word altijd een paar keer wakker 's nachts omdat ik moet plassen). Gelukkig trekt het bij mij altijd binnen een paar minuten weer weg. Ontspannen liggen helpt dan, dan voel ik het wegzakken.

4 jaar geleden

Ik heb hier ook veel last van. Het trekt dan soms ook door naar mn boven benen, alsof ik ongesteld moet worden. Van de verloskundige mag ik hiervoor paracetamol nemen. Dat werkt erg goed. Savonds gebruik ik een kruik maar als ik moet werken neem ik een paracetamol

4 jaar geleden

Reactie op Daan_ding

Ik heb hier heel de dag buikpijn.. erg vervelend! Een kussen of een kruik ...
Ik heb ook de hele dag buikpijn en gister tot 3x toe flinke pijnscheut die 1min aanhield in onder onder buik. Doodeng allemaal. Geen bloedverlies iig.. Fijn te horen dat ik niet de enige met buikpijn ben. Ben nu 6+4

4 jaar geleden

Reactie op September-2020

Toevallig net ook gehad, hele erge steek in mn onderbuik. Maar inderdaad ev ...
Heb ik ook gehad 3x over de dag gisteren en trekt dan inderdaad weer weg. Nu 6+4

4 jaar geleden

Ik herken wel buikpijn direct na het plassen. Zou dat komen doordat je blaas de baarmoeder wat omhoog drukt als ie vol is, en daarna dus als ie leeg is weer ruimte maakt om wat te dalen?

4 jaar geleden

Join the club! Hier ook, alleen dan ook nog eens met enorme onderrugpijn erbij. Dat schijnt normaal te zijn omdat het lichaam zich aan past op de groei van je kleintje 🤗

4 jaar geleden

Ja, hier ook herkenbaar. Voor mij helpt dan inderdaad warm houden ook. Heb een soort elektrische deken onder mn laken liggen en die zet ik dan aan. Lekker op mn buik er op liggen en dan trekt t weer weg.

4 jaar geleden

Ja herkenbaar, heb ik soms ook. Moest van de vk toch laten testen op blaasontsteking, maar dat was het niet!

4 jaar geleden

Reactie op Mariet1

Ja herkenbaar, heb ik soms ook. Moest van de vk toch laten testen op blaaso ...
Ik ook! Maar geen blaasontsteking

4 jaar geleden

Ik heb dit tijdens mijn tweede zwangerschap gehad. Het bleek later te maken te hebben met een Streptokokken B infectie. Hierdoor moest ik klinisch bevallen. Uiteindelijk is de 2e gezond ter wereld gekomen & nu 6+1 zwanger van de 3e :)

4 jaar geleden

Ik denk dat het is doordat je blaas te vol is