6 Reacties

10 maanden geleden

Geen tips maar onze dochter heeft het soms ook . Ik geef haar dan wat water en troost haar als het nodig is ik controleer haar luier en zeg dat ze nog even moet gaan slapen dit gaat vaak onder protest maar ze blijft in bed liggen en slaapt vaak binnen 10 minuten . Ik denk dat het met de ontwikkeling te maken heeft ze snappen steeds meer en kan beangstigend zijn

10 maanden geleden

Geen idee hoe het te stoppen. Maar hier is ze gemiddeld 1 keer in de week wel s nachts wakker. Soms een halfuur, soms 2 uur. Negeren zit er echt niet in, ze is dan doodsbang. Dus we gaan er gewoon heen, troosten en blijven erbij zitten tot ze slaapt.

10 maanden geleden

Hier had het ook te maken met nachtmerries... gelukkig zei hij: er zat een beer in het gras met scherpe tanden!, waardoor we wisten wat er was'. Die nacht mocht hij bij ons slapen. Daarna moesten we ook weer een paar avonden op zijn kamer zijn bij het inslapen (inmiddels weer afgebouwd met "we zijn dichtbij"). Realiteit en fictie loopt door elkaar. Hij weet dat het niet kan, maar voelde zich toch echt bang! Geen idee of dat het is bij jullie, maar allicht is dit hetzelfde!

9 maanden geleden

Hier is het momenteel exact hetzelfde. Super vermoeiend . Ook voor haar zelf want ze is echt moe overdag daardoor (en wij ook)

9 maanden geleden

Hier ook paar keer per week wakker - ze zegt dan dat er een mug in haar kamer is en wil ze bij ons komen slapen in de grote bed… alleen dan komt ze echt bovenop mij slapen en ik kan zelf niet verder slapen.. dus de laatste tijd ga ik naar de logeerkamer als dit gebeurt ipv haar wegsturen. Wegsturen lukt mij niet zo goed, mijn partner iets beter.. maar dan wel soms met huilen.