9 Reacties

5 jaar geleden

Kan je iets meer vertellen rond haar slaapjes overdag en hoelaat ze naar bed gaat?

5 jaar geleden

Onze dochter was vanaf ong 1,5 week geleden ook steeds vroeger wakker in de nacht. We twijfelde nog even om van 4 flessen weer naar 5 te gaan maar nu gaat het weer een aantal dagen "beter" Ik denk dat ze in deze fase gewoon in een grote ontwikkeling zitten die ze snachts verwerken. Het is geen achteruitgang maar een vooruitgang zullen we maar denken 😉 even doorheen bijten en hopelijk gaat het vanzelf weer beter.

5 jaar geleden

Onze dochter, nu 20 weken heeft exact hetzelfde gehad. Ook zij begon lekker vrolijk te babbelen rond 4 uur snachts. Inmiddels is het nu weer 7 uur, op vanmorgen om half 5 na. Toen sliep ze gelukkig weer door tot 7 uur. Ik denk een kwestie van even volhouden en kijken of het beter wordt. Heerlijk he al die fases 😉🤣

5 jaar geleden

Ik weet niet hoeveel flessen je geeft? Maar ons meisje werd ook steeds klaarwakker rond 4/5 uur toen we de late fles nog gaven (en we haar daar ook echt voor wakker moesten maken). Die hebben we gewoon niet meer gegeven en de andere flessen wat opgehoogd: en voilá... Ze trok de nacht weer netjes door! Natuurlijk zijn er nachten bij dat ze wakker wordt, maar is dan weer makkelijk in slaap te krijgen: speentje, sussen, aai over dr bol.

5 jaar geleden

Herkenbaar, wij zijn afgelopen nachten ook tussen half 4 en 4 uur vaak een uur of 1,5 bezig voor mevrouw weer echt wil slapen 😵🤪 ritme overdag gaat goed met slapen.. Wij proberen het drinken ook regelmatiger omdat ik nu nog gedeeltelijk bv geef. Maar lees graag mee met overige tips. Overigens schijnt het voor veel ouders een tijd of in fases moeilijker te zijn met slapen. Maar komt uiteindelijk vaak wel weer goed.. Hopen we dan 😜🌙

5 jaar geleden

Reactie op Grilsmom

Kan je iets meer vertellen rond haar slaapjes overdag en hoelaat ze naar be ...
Wisselend, maar overdag zo'n 3 uur in totaal. 's ochtends 45 min of 3x 45 min en 's middags 1,5 uur. Voordat ze 's avonds naar bed gaat is ze meestal al vanaf 15.30 uur wakker. Dus ze ligt er echt om 18.30 uur op.

5 jaar geleden

Kan ook een sprongetje zijn...

5 jaar geleden

Reactie op Sabinedej

Wisselend, maar overdag zo'n 3 uur in totaal. 's ochtends 45 min of 3x 45 m ...
Ik zou kijken of je het overdag iets kunt rekken, zodat haar laatste dutje iets later eindigt. Dan kan ze iets later naar bed en slaapt ze misschien s ochtends langer door. Het zou gewoon kunnen dat ze tegen die tijd niet moe genoeg meer is om te kunnen slapen.

5 jaar geleden

Mijn zoontje doet dit rond volle maan altijd. Ik slaap dan zelf ook altijd slecht. Tijdens een sprongetje merk ik ook dat hij om de dag ineens slecht slaapt. . . Wij geven nu de 18.30 fles een papfles en om 23.00 een gewone fles. Meestal slaapt hij dan tot 5.00 uur. Maar soms ook tot 6.30 en soms tot 4.00..... blijft dus een beetje onregelmatig.