15 Reacties

5 jaar geleden

Bij mij was een probleem met m’n schildklier vast gesteld. Dit doen ze door uw bloed te onderzoeken. Er werd L-Thyroxine voorgeschreven en vervolgens maandelijks check up om te kijken of de waarden in orde zijn. Eens de dosis goed zit en de waarde ok neemt het bloedonderzoek af. Bij mij is de schildklier zo goed als volledig gestopt en is moet ik het Thyroxine hormoon blijven slikken omdat m’n schildklier dit nooit meer voldoende zal kunnen aanmaken.

5 jaar geleden

Ik herken dit zeker. Bij mij is de ziekte van graves vast gesteld na mijn zwangerschap dmv bloedonderzoek. Had het na mijn vorige zwangerschap ook en de kans was dan ook groot dat ik het nu weer zou krijgen. Ook ik zit aan de bètablokker en strumazol om mijn schildklier te vertragen. Ik heb me ook helemaal niet mijzelf gevoeld. Heb huilbuien gehad, voelde me down, ontzettend vermoeid, opgejaagd en onrustig. In mijn geval slaat de strumazol nu aan en begin ik mij langzaam aan beter te voelen. Over het algemeen slik je strumazol een jaar...Dat heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Regelmatig bloedprikken om de spiegel in balans te houden.

5 jaar geleden

Hoi hoi. Ik liep al bij de internist vanwege mijn nieren. Nu was ik de laatste tijd extreem moe en wist meteen de 1e dag dat dat begon, dat er iets niet goed zat in mijn lichaam. Ik omschreef het als een stofje wat ik tekort heb in mijn lichaam. Nu blijkt mijn schildklier dus te traag te werken. De internist zei dat ik voor altijd medicijnen moet slikken om mij weer goed te voelen. Zelf hoop ik dat het een tijdelijk iets is vanwege dr zwangerschap en het dus nog hersteld (ik las dat dat kon?). Ik had allemaal van die kleine klachten die gerefereerd konden worden aan het hebben van weinig slaap ivm 2 kinderen. Ik ben dus blij dat uiteindelijk wel snel ontdekt is waar het probleem vandaan komt. Hopelijk voelen jullie je snel allemaal beter.

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Ik herken dit zeker. Bij mij is de ziekte van graves vast gesteld na mijn z ...
Ik begrijp uit je reactie dat het dus een tijdelijke situatie was/is?

5 jaar geleden

Hoi ik heb dit ook gehad 3 weken na de bevalling. Het begon eerst met extreem moe zijn. Echt extreem.. En daarna voelde ik dat er iets niet in orde was, al snel merkte ik dat het mijn hart ritme was die gewoon TE traag werkte. Ik heb het een paar keer opgemeten en ik kwam ongeveer op 38 hartslagen per minuut. Had de huisartsenpost gebeld en daar konden ze mij ook niet vertellen wat het was, en vonden ze het onnodig dat ik langs kwam. Uiteindelijk na zelf een beetje rond te zoeken op het internet kwam ik er achter dat dit heel normaal is na een bevalling. Na 2/3 dagen was het weer over. Ben ook verbaasd dat ze dit niet in het ziekenhuis of evt. bij de verloskundige melden voor dat je bevalt. Om er nog even aan toe te voegen had ik naast het extreem moe zijn ook last van duizeligheid. Ook was ik heel misselijk en had ik nergens zin in.

5 jaar geleden

Reactie op Carom88

Ik begrijp uit je reactie dat het dus een tijdelijke situatie was/is?
Ik heb toen een jaar medicijnen geslikt en daarna was het over. De kans is echter ook aanwezig dat het dan niet over is en dan zijn er mogelijkheden om je schildklier te resetten. De kans is dan echter aanwezig dat het dan te traag gaat werken en dan kom over het algemeen niet van de medicatie af. Echter stapje voor stapje. Ieder proces is anders. Belangrijkste is dat je je door de medicatie uiteindelijk beter gaat voelen! Want niet jezelf zijn is echt zo naar. Wanneer mag je terecht bij de internist?

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Ik heb toen een jaar medicijnen geslikt en daarna was het over. De kans is ...
Over drie weken een afspraak .. nu slik ik Metropolol 80mg 1 per dag. Merk na een half uur een duidelijk verschil en wordt ik erg moe en een zwaar gevoel in mijn hoofd. Is dit ook herkenbaar? Of had jij een andere dosis?

5 jaar geleden

Reactie op Carom88

Over drie weken een afspraak .. nu slik ik Metropolol 80mg 1 per dag. Merk ...
Jeetje dan pas? Zijn je bloedwaarden al zichtbaar? Bij mijn ziekenhuis kan je online de waarden bekijken van je tsh etc. Doordat het zo afwijkend was kon ik meteen terecht. 3 weken is echt lang hoor! 80 mg metropolol vind ik ook vrij veel. Dan zou je zeggen dat ze al flink afwijkend zijn je waarden! Ik slik propranolol op eigen verzoek. Daar regeer ik het beste op.

5 jaar geleden

Reactie op Carom88

Over drie weken een afspraak .. nu slik ik Metropolol 80mg 1 per dag. Merk ...
Proparonol sorry

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Jeetje dan pas? Zijn je bloedwaarden al zichtbaar? Bij mijn ziekenhuis kan ...
De laatste meting was; tsh <0.01 ft4 25,7 . De huisarts verklaarde de waarde als 53 waar je 50 mag rijden dus het zou allemaal meevallen volgens hem. Zie toch duidelijk dag deze waarde enorm afwijken met normaal? Omdat ik een hele snelle pols had heb ik vooral die bètablokkers gekregen. Hoe bedoel je op eigen verzoek?

5 jaar geleden

Reactie op Carom88

De laatste meting was; tsh <0.01 ft4 25,7 . De huisarts verklaarde de w ...
Aan de ene kant begrijp ik wat de arts bedoelt. Bij mij waren ze 0.009 en 48.9. Maar in jou geval heb je er nu al erg veel last van. Versnelde hartslag hoort er helaas bij. Tijdens de vorige keer heb ik ook propranolol geslikt. De arts stelde nu voor om bisoprolol of metropolol te gaan slikken. Gezien het 1e goed hielp heb ik gevraagd of de medicatie veranderd mocht worden naar propranolol. Omdat ik van de andere toen bijwerkingen kreeg.

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Aan de ene kant begrijp ik wat de arts bedoelt. Bij mij waren ze 0.009 en 4 ...
Wat vreemd dat hij andere medicatie adviseert dan? Ja vooral de hartslag en de duizeligheid. Vraag me nu af of de duizeligheid van de schildklier afkomt of van de medicatie. Kortom ik wil zsm meer weten en in actie komen. Ik ben mama van een zoon van 6 maanden en ik heb het gevoel dat ik er voor 60% ben op een dag en dat maakt me verdrietig en angstig. Ik hoop dan ook dat het bij mij ook van tijdelijke aard is. Wat vreselijk naar dat je dit voor de tweede keer meemaakt. Wel fijn dat je weet wat voor jou werkt. Ik vind het heftig in ieder geval. Die duizeligheid herken je dat ook? En kreeg je al snel de medicatie voor de schildklier? En slikte je daar toen ook nog betabl bij? Sorry voor alle vragen maar ben er zo mee bezig. Het beheerst ieder uur van de dag.

5 jaar geleden

Reactie op Carom88

Wat vreemd dat hij andere medicatie adviseert dan? Ja vooral de hartslag en ...
Ik denk dat de duizeligheid van je beta blokker komt. Ik herken die klacht niet van mijn schildklier. Begrijp heel goed wat je bedoelt dat je er niet volledig 100% bent hoor. Dat ben ik ook echt nog niet. Ik hoop ook voor je dat het van tijdelijke aard is. Dat hoop ik dit keer ook voor mezelf! Dat ik de waardes had die jij nu hebt kreeg ik nog geen medicatie. 2 weken daarna weer laten prikken en toen waren ze zo hoog/laag dat ik moest gaan starten. Daarvoor slikte ik al zeker een betablokker. Had al veel eerder last van mijn hartslag. Ik ben heel benieuwd wat er uit jou bloedwaarden gaat komen de volgende keer. Je mag alles vragen. Geen probleem.

5 jaar geleden

Slik je ondertussen al medicatie? Hoe voel je je nu?

5 jaar geleden

Reactie op Marllonnie

Slik je ondertussen al medicatie? Hoe voel je je nu?
Ik ben toevallig gister bij de internist geweest. Mijn huisarts heeft niet geprikt op antistoffen dus moet alsnog nu eerst weer prikken om dat uit te sluiten. Ik heb gevraagd of het wat minder kan met de bètablokkers en heb nu 40mg gekregen die ik mag nemen wanneer dat nodig is. Vandaag pas eind van de dag ingenomen en had best een goede dag zonder die 80mg. Wel merk ik dat mijn pols duidelijk sneller wordt als ik deze niet inneem. Dus alleen 1x 40 genomen om te kijken hoe het gaat. Afwachten dus ... Wat lief dat je ernaar vraagt. Hoe is het nu met jou?