13 Reacties

2 jaar geleden

Ik laat haar slapen naar behoefte tot uiterlijk 1600/1630.

2 jaar geleden

Ik probeer hem dan zo lang mogelijk wakker te houden in de ochtend en dan laat ik hem slapen zolang hij wil. Wel tot uiterlijk half 4. En dan gaat hij weer normale bedtijd savonds naar bed

2 jaar geleden

Ik heb meerdere keren geprobeerd om toe te geven aan haar vermoeidheid en haar 2 slaapjes laten doen. Dus sochtends om 10.00u naar bed. Met als gevolg dat ze dan haar 2e slaapje niet meer doet en de hele middag oververmoeid is. Langer laten slapen smiddags werkt helaas niet, ze is vaak na 1,5 a 2 uur wakker. Met hoge uitzondering 3 uur. Dus hier geen andere oplossing als de dag uitzitten met een vermoeide dame

2 jaar geleden

Wij kijken echt naar hoe onze dochter er aan toe is/wat zij aan geeft. Ze slaapt normaal gesproken nog 1 slaapje na de lunch, maar als ze erg moe is vraagt ze zelf 's ochtends om 'bed'. Dan mag ze van ons ook gewoon slapen. Soms bieden we haar dan aan het einde vd middag nog een kort slaapje aan om te overbruggen tot haar bedtijd. We brengen haar met een speling van max. een halfuur wel altijd rond dezelfde tijd naar bed. Soms is ze 's ochtends moe, maar zegt ze 'nee' als ik vraag of ze wil slapen. Dan lunchen we wat eerder en breng ik haar een halfuurtje eerder naar bed voor haar middagslaapje. Ze mag bij ons slapen naar behoefte, maar wel tot uiterlijk 16.00 uur. Anders krijgen we haar 's avonds niet naar bed. Het scheelt bij ons wel dat onze dochter het heel goed kan aangeven als ze wil slapen (of niet). Was hij erg moe vandaag na het onweer avontuur?

2 jaar geleden

Een ochtendslaap erbij om 9u. En uiterlijk na 40 min wakker maken anders mislukt de middagslaap! Die is dan wel uurtje later dan normaal.

2 jaar geleden

Reactie op Jolien___

Een ochtendslaap erbij om 9u. En uiterlijk na 40 min wakker maken anders mi ...
Dank je! Dat klinkt wel logisch inderdaad. Wij hebben echt knul die niet meer van de 2 slaapjes is maar op zo’n manier gaat het wel na een slechte nacht

2 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Dank je! Dat klinkt wel logisch inderdaad. Wij hebben echt knul die niet me ...
Ja hier precies hetzelfde!!! Die ochtendslaap lukt ook echt alleen als de nacht drama was of vroeg wakker. Wel echt op tijd wakker maken tijdens ochtendslaap, ookal ligt hij nog half in coma!😅 anders is de middag drama... Succes!!

2 jaar geleden

Slechte nachten gelukkig niet vaak meer. Wel eens wat te vroeg wakker. Momenteel heb ik hier een mannetje wat blijkbaar ‘s middags niet meer hoeft te slapen. Vaak vervroeg ik het schema dan, op dezelfde dag ‘s avonds eerder naar bed. En de volgende dag z’n middagslaapje eerder laten starten.

2 jaar geleden

Reactie op Pink27

Slechte nachten gelukkig niet vaak meer. Wel eens wat te vroeg wakker. Mome ...
Neeee 😲 begint dat nu al? Ik ben echt nog niet klaar voor middagen zonder middagslaapje 😅 wel fijn dat de nachten een stuk beter gaan! Wel goed ook hoe je de dag dan op pakt door zijn schema te vervroegen. Ga ik onthouden!

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Neeee 😲 begint dat nu al? Ik ben echt nog niet klaar voor middagen zonder ...
Ja dit is echt goed tip! Middagdutjes zijn wel heel fijn hoor haha. Zojuist 2 uur geen kindjes om me heen gehad, stiekem best lekker

2 jaar geleden

Ik volg mijn dochter. Soms is ze om 11uur toe aan haar bed en dan gaat ze. Andere momenten pas om 1 uur. Soms is ze om 19.00 toe aan bed en Soms om 20.30. Ze slaapt zolang zij nodig vindt.

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Neeee 😲 begint dat nu al? Ik ben echt nog niet klaar voor middagen zonder ...
Hahah, ik denk het nog niet hoor. Hij is momenteel nogal druk bezig met nieuwe woordjes, ik denk (hoop)dat daar z’n onrust vandaan komt. Momenteel 1 a 2 middagen per week dat het slapen niet lukt

2 jaar geleden

Reactie op Pink27

Hahah, ik denk het nog niet hoor. Hij is momenteel nogal druk bezig met nie ...
Ja dat is waar, hier ook allemaal nieuwe woordjes! Vanavond gaan slapen zonder hulp. Hem verteld dat als hij gaat slapen we morgen wakker worden, Sesamstraat kijken, boterham eten en we smiddags naar springkussen gaan. Hopelijk helpt dat. Dat doe ik smiddags ook vertellen wat we na z’n slaapje gaan doen🤷🏼‍♀️