14 Reacties

4 jaar geleden

Zelf geen ervaring, maar dat nachtelijke spoken hebben we hier ook last van. Daar ben je zeker niet de enige in! Ook geven wij nog een fles snachts. Veel sterkte lieve ouders!

4 jaar geleden

Geen directe ervaring, maar heb diverse boeken gelezen. En uiteraard zijn onze kleintjes geen robotjes maar rust, regelmaat en reinheid werken hier heel goed. We zijn zelfs heel soepel overgegaan van 3 naar 2 dutjes. Hij slaapt vanaf zijn geboorte, door echt wel duidelijk maken wanneer bedtijd is en wanneer niet, heel goed. Het is niet dat we er snachts niet uit moeten, tandjes, sprongetjes etc. Zijn hier uiteraard ook, maar hij gaat verder slapen. Alleen vroeg vogeltje als we niet beetje bijsturen. Echt duidelijk na 6uur uit bedje met overdreven "Goedemorgen". Succes!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik volg even. Maandag ook mijn eerste gesprek. Hoop zo dat mijn dagen en nachten beter worden en ook voor mijn kleine man.

4 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Geen directe ervaring, maar heb diverse boeken gelezen. En uiteraard zijn o ...
Ik heb inderdaad ook slaap boeken gelezen en de schema’s toegepast. Een avond ritueel, dutjes overdag alles op hetzelfde tijdstip. Maar helaas maakt dat hier voor de nacht geen verschil.. Soms doet hij wel nog een 3e dutje als de middag dut niet lang is geweest. Hoe zijn jullie soepel overgestapt van 3 naar 2 dutjes?

4 jaar geleden

Ik had een dramatische slaper en sinds een telefonisch consult met een slaapcoach slaapt onze kleine 1000000x beter zowel overdag als ib de nacht. Slaapcoach inschakelen was het beste dat ik heb kunne doen.

4 jaar geleden

Reactie op Hnn

Ik had een dramatische slaper en sinds een telefonisch consult met een slaa ...
Hoe zag het slapen er bij jullie uit voor de slaapcoach overdag en snachts en hoe nu? 😇

4 jaar geleden

Zijn er meer ouders met kinderen en slaap problemen die ook achterliggende kwaaltjes hebben zoals reflux en opstipatie?

4 jaar geleden

Reactie op Ivdm

Hoe zag het slapen er bij jullie uit voor de slaapcoach overdag en snachts ...
Mijn zoontje sliep overdag bijna niet. Hij deed voornamelijk hazenslaapjes en die duurden 20- 30 min. Hij was ' s ochtends tussen 5-6 uur klaarwakker en 's avonds viel hij pas rond 21uur in slaap. Dan sliep hij wel tot ongeveer 23uur/00uur om vervolgens elk uur wakker te worden. Het was zo zielig want hij was overduidelijk hartstikke moe, maar het lukte hem niet om in slaap te komen. Hij bleek oververmoeid, omdat hij te weinig sliep. En hij sliep te weinig, omdat zijn dagritme niet klopte met zijn biologische ritme. Baby's hebben kennelijk slaapblokken, er zijn momenten op de dag waarop een babylichaam zich klaarmaakt om te gaan slapen en ik bracht hem nou net buiten die slaapblokken naar bed waardoor hij niet in slaap kwam. Door dat telefonisch consult ben ik tot dit inzicht gekomen en heb ik een aanpakplan toegestuurd gekregen. Vanaf de volgende dag sliep mijn kleine al gelijk velen malen beter. Tegenwoordig wordt hij tussen 6-7uur wakker. Dan doet hij standaard een ochtenddut om 9.15uur tot uiterlijk 10uur ( als hij dan niet wakker is wordt hij wakker gemaakt. Tussen 12.00 en 12.30uur begint hij aan zijn middagdut en deze duurt tegenwoordig 1.5 uur tot 2uur. Ik ben er de laatste tijd op gaan letten dat hij tussen de middag niet langer dan 2 uur slaapt, omdat hij toen ik daar nog niet zo streng op was, hij om 5uur al klaar wakker was🤣😅 Uiterlijk om 19uur slaapt hij en dan wordt hy in de nacht 1-2 x wakker voor borstvoeding, maar dan drinkt hij snel en valt hij direct erna in slaap. Ik heb hierdoor tussen de middag veel vrijheid en ook hebben we tegenwoordig onze avond terug😍

4 jaar geleden

Reactie op Jillmom2be

Ik heb inderdaad ook slaap boeken gelezen en de schema’s toegepast. Een avo ...
De slaap verdelen en gaan spreiden over de dag. En daarmee de slaapjes iets uitstellen. We zaten op 8.30 tot ong. 10 uur, 12.30 tot 14 uur en einde middag. 8.30 is 9.30 geworden tot 11.15 uur en van 14.30 tot 16.00uur en dan rond 19.00uur naar bed. Merkte ook dat hij uit zichzelf langere dutjes ging doen, in combinatie met verleggen van slaapblokken binnen 3 dagen over.

4 jaar geleden

Reactie op Hnn

Mijn zoontje sliep overdag bijna niet. Hij deed voornamelijk hazenslaapjes ...
Ooh wat klinkt dit heerlijk. Dit gun ik mijn zoontje en mij ook zo. 😇 Fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Sliep hij wel altijd zelf in? Hier lukt dat al een tijdje niet meer. 🤔 Hoop zo op snel resultaat. Je verhaal is bijna exact hetzelfde als hier. Geniet van je herwonnen vrijheid is je gegunt.🙏😀 Is zo verdomde zwaar slecht slapend kind
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op Ivdm

Ooh wat klinkt dit heerlijk. Dit gun ik mijn zoontje en mij ook zo. 😇 Fijn ...
Nee hij sliep zeker niet altijd zelf in. Tegenwoordig wel gelukkig. Soms met een beetje gehuil of gejammer, maar al snel valt hij in slaap. Het komt goed, de eerste stap heb je al gezet. De rest volgt. Ik gun het elke moeder, laat je ons weten hoe het gaat straks? Lieve groetjes.

4 jaar geleden

Reactie op Hnn

Nee hij sliep zeker niet altijd zelf in. Tegenwoordig wel gelukkig. Soms me ...
Ja ga ik doen!! Dankjewel voor je verhaal 😊 geeft weer een beetje hoop 🙏

4 jaar geleden

Reactie op Hnn

Mijn zoontje sliep overdag bijna niet. Hij deed voornamelijk hazenslaapjes ...
Dat vind ik erg moeilijk om achter het biologisch ritme te komen. Ik leg hem in bed als ik zie dat hij moe is, gapen, met de handjes in de ogen wrijven.. Ben heel erg benieuwd wat voor plan we krijgen van de slaapcoach. Ik verwacht echt geen kindje die van 7 tot 7 doorslaapt, maar als we iets minder vaak hoeven op te staan is dat al mooi meegenomen.

4 jaar geleden

Reactie op Jillmom2be

Dat vind ik erg moeilijk om achter het biologisch ritme te komen. Ik leg he ...
Dat herken ik heel erg. Ik liet hem slapen wanneer ik zag dat hij moe was. Maar in feite was hij continu moe, oververmoeid aangezien hij nauwelijks sliep. En dat terwijl hij wel alert en vrolijk was. Maar daarom is het handig om een expert in te schakelen, die weten op welke momenten je je kind het beste in bed kan leggen. Succes!