8 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij deed dit ook met avond eten ik dacht dat hij niks meer lustte.maar toen heb ik geprobeerd het avond eten een uur later aan te bieden en dan at hij wel.. Misschien het proberen waard?

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook wilt vaak niks eten ontbijt of lunch. Ik laat het gewoon als hij niet wilt dan niet. Onze dochter heeft het ook gehad en dat is ook goedgekomen. Als hij honger heeft gaat hij wel eten. Tot nu toe niet s nachts van de honger wakker geworden.

2 jaar geleden

Hier ook een drama met avondeten.. je leest het erg vaak op dit forum rond deze leeftijd, schijnt dus echt een fase te zijn. Geduldig blijven, niet forceren/dwingen en een x komt het weer ;) makkelijker gezegd dan gedaan, i know

2 jaar geleden

Hier ook lange tijd achter elkaar gehad, maar dan de hele dag, laten gebeuren en geven dan soms ipv brood/avondeten Organix knijpfruit/groente mét havermout, of iets anders wat goed vult, erin. (Maar wel goed drinken.) Nu weer alles zoals vanouds.. Wat blijkt, ons kleintje heeft nu opeens doorkomende kiesjes 🦷

2 jaar geleden

Heel herkenbaar en ook echt een fase! Hier gaat het net weer wat beter. Wij hanteerden hetzelfde idee als jullie. Altijd laten proeven, geen strijd maken en hoe goed of slecht ze ook eet wel haar toetje aanbieden. Ik zie wel dat je zoontje 4 boterhammen eet. Onze dochter eet er op opvangdagen ook 2 tijdens de lunch, maar thuis maar 1 (met soms iets kleins erbij). Dan eet ze makkelijker haar avondeten en redt ze de middag ook prima. Wie weet kun je dat eens uitproberen? Dan heeft hij misschien wel trek? Als onze dochter niet eet 's avonds wordt ze hooguit ietsje eerder wakker 's ochtends, maar voor haar nacht slaap maakt het geen verschil hoor! Ze hebben in principe genoeg reserves op deze leeftijd.

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Heel herkenbaar en ook echt een fase! Hier gaat het net weer wat beter. Wij ...
Ik denk inderdaad dat ik maar eens ga proberen om wat minder ontbijt en lunch te geven. Kijken of de honger zich dan wat beter verspreidt over de dag 😊 en anders maar wachten tot deze fase over is, haha

2 jaar geleden

Preciesssssss hetzelfde hier! Hier helpt het om tussen de middag na het slaapje niet te veel eten te geven. Maar vooral groente spuugt hij gewoon uit 🙈 het is een fase denk ik! Soms frustrerend, maar fruit en brood eet hij heel goed, dus ik vind het prima. Soms als hij echt niks eet geef ik nog een boterham met hartig beleg...

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ongeacht hoeveel ze eet tijdens de lunch (1 of 2 boterhammen). Ik zou persoonlijk niet te veel tijdens de lunch/ontbijt minderen. Als er dan geen avond wordt gegeten, heeft je kleine helemaal niks op die dag.. Merk hier wel dat als ik het eten weer fijn pureer dat het iets makkelijker gaat, terwijl ze prima stukjes at 🤷🏻‍♀️😅. Leuk al die fases 😂