6 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een week gehad, ik heb niet aangedrongen en na een tijdje kreeg ze honger en ging ze wel eten😅 Het is weer zo'n fase🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Annelies Stolker
Hier ook een week gehad, ik heb niet aangedrongen en na een tijdje kreeg ze ...
Wij geven nu ook alleen wat ze lekker vindt en maken er geen strijd van, maar soms denk je weleens “ wij zullen toch niet de enige zijn? “ 😉 Toch wel een beetje bezorgd erom..
Die fases, die fases.. haha
2 jaar geleden
Reactie op Proud mom ♡
Wij geven nu ook alleen wat ze lekker vindt en maken er geen strijd van, ma ...
Ik zou juist wel alles aan blijven bieden zoals normaal en dan volledig aan je kindje overlaten wat ze wil eten. Dan komt de trek vanzelf weer. Anders is er de kans dat je het kieskeurige gedrag versterkt en je kind over een tijdje echt niets anders meer wil eten. Dus geen strijd meer in niet aanmoedigen/dwingen om te eten, maar het gewoon op het bord aanbieden en laten.
Hierbij is het wel helpend als iedereen aan tafel eet (liefst waar mogelijk hetzelfde), dat stimuleert het eten zonder er druk op te leggen.
Het kan ook helpen om dingen apart van elkaar aan te bieden, zodat ze bijv wel de aardappelen kan eten en iets anders kan laten staan. Bij brood geef ik dan bijvoorbeeld vaak wat fruit of ei, om keuzes te geven.
Hopelijk is het een korte fase. 🤞
2 jaar geleden
Hahah, hier momenteel vooral met brood en warm eten ‘gedoe’
Ontbijt (ook brood trouwens) en fruit eet hij wel gewoon op, maar brood tussen de middag en warm eten echt prut.
Het grappige is dat hij een potje warm eten wel eet, maar wat ik zelf maak niet.
Ik probeer het een aantal happen te geven, soms neemt hij een hap en soms draait hij z’n hoofd weg. Hij haalt ook vaak eten weer uit z’n mond. Ik kijk het vaak een tijdje aan en dan haal ik z’n bord gewoon weg.
Vlees eet hij trouwens wel volgens mij🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Oh ja deze fase is heel herkenbaar. Meneer at super goed en nu ineens wil hij bijna niks meer.. behalve brood! Maar het gaat sinds een paar dagen ineens stukken beter. Ben gewoon alles blijven aanbieden en als hij het niet wilde prima. Geen leuke fase, maar het gaat weer voorbij🤪
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ineens had ze nergens trek meer in en ook telkens haar hoofd wegdraaien. Nu lijkt het na ongeveer 10 dagen beter te gaan! Jaaa die fases..😅