4 Reacties

3 maanden geleden

Je bent zwanger zeg je? Kan zijn dat ze meer nabijheid nodig heeft deze periode. Mijn dochter is ook 4 jaar en met de zwangerschap is ze s'nachts ook meer wakker... Om de twee uur en wil ze enkel een knuffel geven. Ik zou wel duidelijke afspraken maken met haar en desnoods dit visualiseren. Vb eventueel slaapwekker gebruiken, afspraken (max. 2) met picto's en dit elke avond herhalen. Misschien ook fijn om haar meer te betrekken bij deze zwangerschap en haar ook 'taakjes' geven en meer 1-1 momentjes met jou.

3 maanden geleden

Ik zou kijken of je met haar kan afspreken dat ze alleen in haar bed mag spelen snachts met de speelgoed die je voor haar daar klaar zet. En lukt dat niet dan zou ik idd meeste wegzetten en alleen geven waar ze dan mee kan spelen. Geen idee of dat helpt. Onze oudste (10)slaapt ook sind altijd al slecht die ging altijd zijn 10 maanden jongere broertje klieren bekogelen met knuffels, water in zn oren gieten etc. dus die moesten we verplicht naar een andere kamer doen. Toen hebben we de 2 middelste kinderen samen gelegt. Dat gaat beter ondanks dat onze zoon van 4 snachts uren kon kletsen en spelen in zn bed. Daar werd onze zoon van 9 niet wakker van gelukkig. Dat spelen en kletsen doet hij nu sinds 1 jaar niet meer. En de oudste kliert nog steeds als hij samen met iemand op een kamer ligt. Hij heeft ook ADHD dus ik denk dat dat vooral door zijn impulsiviteit komt want hij denkt nergens over na en doet gewoon. Ookal weet hij wat de consequenties zijn en dat hij dingen gewoon niet moet doen. Dus ik denk eigenlijk dat je kindje gewoon zo is en als spullen weghalen wel werkt is dat maar zo.

3 maanden geleden

Reactie op Grilsmom

Je bent zwanger zeg je? Kan zijn dat ze meer nabijheid nodig heeft deze per ...
Dat dacht ik eerst ook maar we doen veel samen, soms zet ik broertje van dr even in de stoel om samen spelletje te doen , te kleuren en we bakken samen. En in weekend als broertje op bed ligt liggen we samen op de bank filmpje te kijken.. vaak vraag ik ook aan dr heb je knuffel nodig maar dat wil ze dan niet..

3 maanden geleden

Wij hebben bewust al het speelgoed beneden staan en de slaapkamers om te slapen. Ze hebben enkel hun knuffeltjes in hun bed. De kinderen weten hier heel duidelijk dat hun slaapkamers zijn om in te slapen en als we in de avond naar boven gaan we verwachten dat ze gaan rusten. Beneden mogen ze spelen. Wij hebben hele duidelijke bedtijdroutines en regels. Mijn kinderen komen zelfs niet eens zomaar hun bed uit als ze wakker zijn. Ze roepen ons vanuit hun bed. Dit nooit zo gestimuleerd, maar is wel zo ontstaan. Stiekem vind ik dat wel fijn. Ik denk dat het helpt als je speelgoed weghaalt van de slaapkamer.