Hoi allen,
Ik loop ergens tegenaan en ik wil graag jullie onafhankelijke mening horen en wat jullie eigen gevoel/ervaringen zijn.
De situatie is als volgt, mijn zoon (oktober 2020) is drie dagen in de week bij een gastouder. Hij heeft het daar prima naar zijn zin, het gaat goed en we hebben prima contact en openheid naar elkaar toe.
De laatste tijd heeft ze een paar keer aangegeven dat zijn emotionele/sociale ontwikkeling een beetje achter loopt. Dit uit zich in de volgende dingen: hij kan bijvoorbeeld nog steeds niet echt ‘samen’ spelen, speelt nog vooral naast elkaar. Als hij ergens mee aan het spelen is en hij ziet dat een een ander kindje iets pakt wat hij ook wel wil doen, dan wil hij dat ook en pakt hij het af. Als hij een ‘grapje’ uithaalt, blijft hij zeg maar hangen in het grapje, blijft het steeds herhalen. Hij kan zich echt slecht verplaatsen in andere kinderen, dat zij misschien iets anders willen dan hij.
Hij is verder een heel sociaal kind, kletst altijd, tegenwoordig ook tegen wildvreemden. Zit een behoorlijke kop op en weet wat hij wil. Heeft best een ruime woordenschat en onthoudt veel.
En kan zich ook urenlang vermaken in z’n eentje met bijvoorbeeld Duplo
Dus voor mijn gevoel ontwikkelt hij zich verder goed.
Wel is hij overgevoelig, is snel boos en overstuur en wel echt van de drie r’s.
Ik maak me op zich niet snel zorgen, maar omdat de gastouder aangeeft dat ze bang is dat hij straks op de basisschool misschien wel struikelt, vraag ik me af of ik hier iets mee moet.
Verder moet ik zeggen dat ik zelf ook niet een typisch ‘meisje meisje’ ben, kan goed alleen zijn en op het werk ben ik ‘one of the guys’
Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken?
Iemand ervaring dat dit toch nog ‘goed’ komt?