7 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben voor beide kindjes ook een spaarrekening (bij ABN), zelfde verhaal: komt vrij als ze 18 zijn maar we zien tegen die tijd wel of ze erbij mogen of niet.
Je bent tot hun 21e financieel verantwoordelijk dus dan mag je daar ook wel over beslissen lijkt me.
één jaar geleden
Bij Ing zetten ze de spaarrekening op hun 18e om maar een gewone rekening van je kind. Je hebt dan als ouder geen toegang meer tot dat geld. Om die reden hebben wij geen spaarrekening geopend. Wij hebben op mijn ING spaarrekening een apart potje voor haar, net als het geld wat Opa en Oma voor haar sparen. Dat staat daar ook. Belastingtechnisch valt al het geld op zowel je eigen rekeningen als de spaarrekeningen van je kind onder jullie eigen vermogen. Het hangt van de hoeveelheid af of je belasting moet gaan betalen.
één jaar geleden
Wij hebben ook een spaarrekening voor de kleintjes. Met een flink bedrag, want ook hier wordt jaarlijks een schenking gedaan en ze krijgen maandelijks van ons ook een klein bedrag.
Zelf kreeg ik op mijn 18e ook toegang tot een flinke spaarrekening en heb daar nooit gekke dingen mee gedaan. Mijn ouders hebben ons verstandig met geld om leren gaan en dat doen we nog steeds. Dat hoop ik op onze kinderen ook over te brengen en hopelijk kunnen we ze tzt hetzelfde vertrouwen geven als dat ik heb gekregen van mijn ouders. Maar vraag het me over 16 jaar nog eens 🤣
één jaar geleden
Ik heb ook in mijn spaarrekening een apart potje voor mijn dochter. Dus ook geen aparte spaarrekening.
één jaar geleden
Ik kan heb het ook via ING. Maar als ik het idee krijg dat het naar meuk gaat. Dan maak ik het geld gewoon voordat ze 18 wordt over naar mijn eigen rekening en bewaar het voor haar voor nuttige dingen.
één jaar geleden
Reactie op MamaBella
Bij Ing zetten ze de spaarrekening op hun 18e om maar een gewone rekening v ...
Dit klopt inderdaad voor de inkomstenbelasting maar voor de schenkbelasting mag je jaarlijks belastingvrij een bedrag schenken. Als je dat later in 1 groot bedrag doet dan kan het zijn dat daarover schenkbelasting betaald moet worden