Ik ben op zoek naar wat leuk nieuw speelgoed voor onze dochter van 19 maanden. Ze is sterk in haar fijne motoriek, maar kan nog niet staan/lopen (wel billenschuiven als de beste). Ze moet er dus zittend mee kunnen spelen.
Op dit moment vind ze het vooral leuk om te kleuren en boekjes te 'lezen', maar verder is binnen spelen een uitdaging. Het meeste van haar speelgoed heeft ze al wat langer en lijkt haar weinig meer te doen. Zelfs niet als ik het een paar weken weg zet en later weer tevoorschijn haal.
Ze heeft op dit moment bijvoorbeeld houten blokjes, een vormenstoof, stapelringen/bekers, duplo (de duplo diertjes vind ze dan weer wel leuk), snijfruit, een activiteiten kubus voor peuters en een blokkentrein. Volgens het internet heeft ze de juiste leeftijd voor dit soort speelgoed, maar het heeft haar interesse in ieder geval niet de laatste tijd.
Klei of vingerverf vind ze 'eng' (voelt raar aan haar handjes denk ik?) en kan ze natuurlijk niet alleen doen.
Ik zie wel leuke dingen online zoals bijv een speelgoedkassa, klusbankje, insteekmozaïek maar dat lijkt me meer voor als ze 2+ is.
Waar spelen jullie kindjes nu mee? Iemand leuke speelgoed tips?