12 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon is voor 3 week geleden verkouden geweest. Hij wilde toen de speen niet omdat hij dan niet goed kon ademen. Toen besloten om de speen weg te doen en dit gaat tot nu toe super. Is nu ongeveer 3 week geleden.
2 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook nog steeds een speen!
Het liefst wil ik er ook vanaf, maar ik merk dat hij er echt troost uithaalt.
Doordat hij sws al een lastige slaper is, heb ik besloten de speen nog maar in ere te houden.
Hij heeft de speen trouwens alleen met slapen en ‘schoot hangen’
2 jaar geleden
Wij hebben rond de 1e verjaardag afgebouwd. Eerst langzaam afgebouwd naar alleen nog de speen tijdens slaapjes. En daarna cold turkey afgeleerd. Ik moet bekennen, het was geen leuke week (zolang duurde het hier ongeveer) maar ik ben blij dat hij er van af is. Hij is nu ook aanhankelijker naar zijn knuffels, denk dat hij daar troost uit haalt.
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook nog een speen. Ze vind er echt troost van. Ik laat het even zo. Zo lang als hoe lang ik een speen had (8 jaar🙈) gaat het zeker niet worden
2 jaar geleden
Hier zijn ze nog niet weg. Ze heeft er weinig behoefte aan, dus als ze er wel een keer behoefte aan heeft dan mag ze hem ook pakken. Ze gebruikt hem per dag en minuut of 10? En dat incl slapen. Ik vermoed dat ik er zo mee zou kunnen stoppen, maar iets houd me tegen.
2 jaar geleden
Ik zou nog niet afbouwen als ze er nog niet aan toe zijn. Per kind anders.z onze dochter was 2,5 en ging slapen met speen en s ochtends konden we hem niet vinden echt alles afgezocht. Toen gezegd we hebben er geen haar mee laten zoeken maar vond hem ook niet. Toen was het 3 avonden erna vragen en daarna was het goed zo is ze er vanaf gekomen. 2 maanden later vonden we de speen onder ons bed heel vreemd. Hebben hem haar niet meer laten zien