Hallo moeders,
Ik was even nieuwsgierig hoe vaak koken jullie de spenen van de fles en fopspenen nu nog uit? En hoe lang gebruiken jullie dezelfde speen op de fles? Ik kook ongeveer 2x per week de spenen uit heb 3 spenen van maat 2 en pak om de paar dagen een andere speen voor op de fles.
Fles en spenen van de fles koken we alleen uit als ze nieuw zijn. Daarna iedere dag in de vaatwasser.
Fopspenen kook ik bijna dagelijks uit. Vervangen als ik er aan denk. Onze zoon is nu bijna 17 weken en is aan de derde ronde fopspenen bezig.
Wij hebben 5 flesspenen. Na elke fles leg ik de speen apart, in zijn middag slaapje en na de laatste fles kook ik alles uit. Fop speentjes die ik ook elke dag uitkoken. Hij heeft spruw gehad, dus ben nu extra voorzichtig 😊
Ik doe t elke avond als de kleine op bed ligt dan was ik alle flesjes en (fop)spenen af en steriliseer ze daarna. Na de voeding zelf spoel ik de fles om. Maar volgens mij mag alles na 4 maanden in de vaatwasser.
Flessen ongeveer 2 x per week. Spenen 1 keer in de 1,5 week ongeveer. Laatst wel nieuwe gehaald en vergeleken met de spenen die we vanaf het begin hadden, en schrok wel van het verschil 😅 alle oude spenen toen maar gauw weggegooid
Ik heb deze week de magnetronsterilisator met flessen spenen en kolfspullen vergeten uit de combi-oven te halen. Ik ging tijdens het koken de oven voorverwarmen op 220 graden; alles gesmolten 🙈. Vanaf nu gaat alles in de vaatwasser en spenen kook ik wel in een pan water uit.
Ik kook ze alleen uit als ze nieuw zijn. Verder was ik ze af. En ik doe ze in de steralisator aangezien me zoontje aangepast voeding heeft en erg vet is. Uit mijn ervaring kreeg ik allemaal water in de spenen. Volgens mij is elke keer uitkoken niet goed voor de spenen