18 Reacties

4 jaar geleden

Ik kook ze zelden uit. Ze gaan wel dagelijks in de vaatwasser

4 jaar geleden

Niet, wij wassen ze af. Goed voor de weerstand 😉.

4 jaar geleden

Als ze nieuw zijn kook ik ze uit gooi ik alle 12 fopspenen er ook ff bij.. Haha Verder gewoon afwassen na elke flesbeurt

4 jaar geleden

Enkel als ze nieuw uit de verpakking komen koken we ze uit. Voor de rest altijd afwassen met de hand. Spenen vervangen... Uuuuh 😅🙈

4 jaar geleden

Ik steriliseer elke dag de flesjes en spenen via de avent sterilisator in de magnetron, zo gedaan!

4 jaar geleden

Ik doe alle kolfspullen en flesjes en spenen nu nog 1x per week uitkoken. Verder gewoon afwassen.

4 jaar geleden

Fles en spenen van de fles koken we alleen uit als ze nieuw zijn. Daarna iedere dag in de vaatwasser. Fopspenen kook ik bijna dagelijks uit. Vervangen als ik er aan denk. Onze zoon is nu bijna 17 weken en is aan de derde ronde fopspenen bezig.

4 jaar geleden

1x per twee/drie dagen ongeveer alles in de magnetron sterilisator. En dan wel na elk gebruik afwassen/vaatwasser

4 jaar geleden

Wij hebben 5 flesspenen. Na elke fles leg ik de speen apart, in zijn middag slaapje en na de laatste fles kook ik alles uit. Fop speentjes die ik ook elke dag uitkoken. Hij heeft spruw gehad, dus ben nu extra voorzichtig 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mikk

Ik steriliseer elke dag de flesjes en spenen via de avent sterilisator in d ...
Same here 🙋🏼‍♀️ Elke ochtend doe ik het 😊

4 jaar geleden

Ik doe t elke avond als de kleine op bed ligt dan was ik alle flesjes en (fop)spenen af en steriliseer ze daarna. Na de voeding zelf spoel ik de fles om. Maar volgens mij mag alles na 4 maanden in de vaatwasser.

4 jaar geleden

Flessen ongeveer 2 x per week. Spenen 1 keer in de 1,5 week ongeveer. Laatst wel nieuwe gehaald en vergeleken met de spenen die we vanaf het begin hadden, en schrok wel van het verschil 😅 alle oude spenen toen maar gauw weggegooid

4 jaar geleden

Ik heb deze week de magnetronsterilisator met flessen spenen en kolfspullen vergeten uit de combi-oven te halen. Ik ging tijdens het koken de oven voorverwarmen op 220 graden; alles gesmolten 🙈. Vanaf nu gaat alles in de vaatwasser en spenen kook ik wel in een pan water uit.
Elke dag! Vind dit wel zo fris, speen van de fles en fopspeen vervang ik om de 6 weken wordt ook geadviseerd. Succes! 😊

4 jaar geleden

Elke avond, tenzij ik het vergeet, dan de avond daarop. We hebben spruw gehad de eerste weken, en wil dat absoluut niet nog eens meemaken...

VRIEND

4 jaar geleden

Ik kook ze alleen uit als ze nieuw zijn. Verder was ik ze af. En ik doe ze in de steralisator aangezien me zoontje aangepast voeding heeft en erg vet is. Uit mijn ervaring kreeg ik allemaal water in de spenen. Volgens mij is elke keer uitkoken niet goed voor de spenen

4 jaar geleden

Reactie op Baby22025

Ik heb deze week de magnetronsterilisator met flessen spenen en kolfspullen ...
Oei... das minder. Stonk ook wel zeker?

4 jaar geleden

Reactie op Marinda_

Oei... das minder. Stonk ook wel zeker?
Nou dat was het gekke, het stonk helemaal niet! Geen rook niks. Daardoor had ik ook niks door