71 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Helaas heel herkenbaar. Of ze jaloers is geen idee, ze heeft geen broertjes of zusjes. Maar die nachten... wat een hel! Hier ook huilen en krijsen. Ze word alleen rustig als ze bij mij mag slapen. Ben ik ook totaal geen voorstander van. Maar tja.. je moet wat🤦‍♀️ Hopen dat dit heeeel snel voorbij is!

2 jaar geleden

Hier nu ruim een week in sprong 10. Maar het valt hier gelukkig nog mee. Van de vorige sprongen ben ik gewend dat hij ze in de volle lengte en breedte meepakt, dus ben benieuwd wat er nog komt. Sterkte voor jullie!

2 jaar geleden

Geen idee waar jullie het over hebben! Wat houdt sprong 10 in?

2 jaar geleden

Hier alles uitproberen, overal aanzitten wat niet mag, uitlokken, niet zelfstandig kunnen spelen, veel aandacht nodig hebben, gillen! Heel hoog en gaat door merg en been, jaloers, enz enz…..

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Hies

Geen idee waar jullie het over hebben! Wat houdt sprong 10 in?
https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-10/

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-10/
Lastige fase? Laat dat fase maar achterwege! Het lijkt op een grote sprong. Kind is altijd lastig 😅

2 jaar geleden

Hier ook al dik ander halve week stipt om 0.30 wakker. Slaapt alleen bij ons in bed dan verder😑

2 jaar geleden

Hier ook hoor. Had het eindelijk weer voor elkaar dat ze 6 uur aan 1 stuk sliep... nu weer iedere 2.5 uur wakker. Ook vraagt ze veel meer aandacht dan voorheen

2 jaar geleden

Wat ik me afvraag is dat er na sprong 10 geen sprongen meer zijn... dat vind ik raar

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Wat ik me afvraag is dat er na sprong 10 geen sprongen meer zijn... dat vin ...
Ik zou bijna willen zeggen Thank god🥳🤣

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Hahaha, helemaal mee eens!

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Haha ja, maar het klopt niet. Zoveel kinderen die een sprong maken rond de 2 jaar en dan ook opstandig zijn een tijd een slecht slapen. Dus ik snap niet waarom het bij 10 stopt🤣

2 jaar geleden

Ik maak nog steeds sprongen en slaap dan nog slecht.. dus denk dat het nooit ophoudt. Ik zit ergens bij 238, als ik de tel goed bij heb gehouden.

2 jaar geleden

Hier zit mevrouw ook in sprong 10, veel aandacht nodig, eerder wakker zijn, extreem veel drinken, en noem zo nog maar wat dingetjes op… foi hoop dat het snel weer beter gaat. Je merkt direct dat ze zich aan het ontwikkelen is. Benieuwd wat nog gaat komen.

2 jaar geleden

Oh ontzettend herkenbaar! Vooral het ‘s nachts wakker worden en niet meer gaan slapen en vooral heel veel huilen. Als ze dan bij ons ligt valt ze uiteindelijk met heel veel moeite even in slaap… wat een pittige sprong!

2 jaar geleden

Zucht.. zware nacht/dag gehad. Mijn man heeft Corona waardoor hij niks kan doen. Als ze hem ziet wilt ze alleen maar naar hem toe. Kan alleen niet, dus volop krijsen en janken. Ook als ik een verkeerd boekje pak gilt ze moord en brand. Of haar op de grond zet. Verkeerd haar brood beleg 😅.. het is maar een fase, het is maar een fase, mijn tantra 😆.. lig ondertussen al op bed te wachten op wat de nacht me weer zal brengen. Fijn om even te klagen en het van mij af te schrijven

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Helaas heel herkenbaar. Of ze jaloers is geen idee, ze heeft geen broertjes ...
Klinkt stom maar fijn dat het herkenbaar is. Ik hoop ook dat het heel snel voorbij is!

2 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Hier alles uitproberen, overal aanzitten wat niet mag, uitlokken, niet zelf ...
Klinkt heel herkenbaar!

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Wat ik me afvraag is dat er na sprong 10 geen sprongen meer zijn... dat vin ...
Ja vind ik dus ook. Alsof de ontwikkeling dan in 1x stopt ofzo...

2 jaar geleden

Reactie op Hies

Ik maak nog steeds sprongen en slaap dan nog slecht.. dus denk dat het nooi ...
Hahaha fijn vooruitzicht