7 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje slaapt ook 10u per nacht met een dutje van 2 tot 2,5 uur. Ik heb begrepen dat de behoefte aan slaap per kind verschilt en verschillende fases heeft. Er kan natuurlijk iets aan de hand zijn maar het kan ook zijn dat de behoefte aan slaap afneemt. Heb begrepen dat als het middag dutje uiteindelijk vervalt, de uren nachtrust weer toenemen. Ik lees ook mee want ben ook erg benieuwd naar ervaringen van andere ouders.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde gehad. Toevallig ook met doorkomende kiezen. Het heeft 2-3 weken geduurd en daarna hield het vanzelf op en werd ze gewoon weer om 7u wakker. Ook geprobeerd om later/eerder in bed te leggen, maar dat hielp niet. Dus geen tips helaas, hier leek het een fase te zijn.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde,, wij hebben een top slaper van 19.00 tot ergens tussen 8 en 9 🙈 uiterlijk maakte ik haar tussen 8.30 en 9 uur wakker! Nu sinds 2 ongeveer word het steeds vroeger en zitten we op ongeveer 7 uur opzich nog prima en je hoort me nog steeds niet klagen maar merk idd dan wel dat ze die uurtjes slaap toch mist! We gaan het zien zoals veel al beschrijven zal het een fase zijn haha wel zijn er ineens 3 kiezen doorgekomen dus misschien is dat het had ik nog niet aangedacht we gaan het zien🤞🏻
2 jaar geleden
Toevallig hebben wij vorige maand contact met een slaapcoach gehad omdat onze dochter om 5 uur de dag begon en dan inderdaad ook niet uitgeslapen en dus bartstikke moe was rond een uur of 9 in de ochtend.
De tips hebben geholpen en nu slaapt ze tot ongeveer half 7! Maar een tip van haar was als ze ineens weer vroeger wakker werd om het dutje overdag wat in te korten.
Maar die tip is vast niet overal van toepassing want je weet het nooit met die kleintjes haha... misschien inderdaad ook een fase/sprongetje/tanden?
2 jaar geleden
Hier ook steeds korter. Ze doet sinds ze 6 mnd is maar één dutje op een dag. Dan was het:
10u wakker
13u dutje
15u wakker
20u slapen
Nu is het:
20u bed, ze gaat spelen
22u slapen
7 of 8u wakker
13u dutje of niet, slaat over en het blijft 20u bed en spelen 22u slapen
Ze zit overigens in een rustige periode, niks aan de hand.
Vraag me af wat ik moet 🤔 eerder naar bed resulteert in een spelletje dat ze roept dat ze gepoept heeft en wij gaan kijken 🙃